+359 2 963 43 23
Следвайте ни
КАК ДА ПОДДЪРЖАМЕ ПОЗИТИВЕН ЕКИПЕН ДУХ

КАК ДА ПОДДЪРЖАМЕ ПОЗИТИВЕН ЕКИПЕН ДУХ

Има такива периоди, през които нямате търпение да приключи работния ден. Тогава всички са мрачни, задачите едва се изпълняват, а сякаш стрелките на чаковника са спрели.
Естествено, не е реалистично да се очаква служителите да бъдат ентусиазирани по всяко време. Обаче общият положителен екипен дух дори в по-бавните дни е жизненоважен, за да може бизнесът да се развива добре. Щастието и удовлетвореността на служителите са от ключово значение за тяхната продуктивност.

Ето няколко предложения как може да насърчите позитивен екипен дух сред служителите си.

  • Организирайте социални събития и семинари

Събитията и работилниците служат за улесняване на свързването на служителите извън работата. Социалните събития, които организирате, не трябва да са нещо грандиозно. Достатъчно е да съберете хора за няколко часа с неангажиращa викторина. Например, escape room също е добър вариант да ги мотивирате да си сътрудничат извън работата. Всички ще имат възможността да си взаимодействат екипно на подобно място.
Що се отнася до семинарите / работилници  –  вашите служители вероятно ще се надяват да научат ново умение без стреса да бъдат оценявани по това време. Може да насърчавате групова работа, в зависимост от вида на умението, което искате да придобият служителите ви. Като цяло, насърчавайте социализация, която не е строго свързана с работни теми. Освен това, не е нужно да правите семинарите задължителни, тъй като това би попречило на целта.

  • Насърчавайте баланса между личен живот и работа

Служителите трябва да оставят личните си проблеми извън офиса, за да могат да дадат най-доброто от себе си на работното място. Освен ако не е крайно необходимо, същото е валидно и за работните проблеми, свързани с бизнеса. Препоръчително е да се насърчава този баланс чрез адекватни условия на труд, както и подходящи инструменти, които да помагат в ежедневните задачи на служителите.

Друго нещо, което може да направите за тях е да намерите начини да намалите стреса в офиса.

Например, антистрес топчетата с форма на животни могат да станат част от културата на офиса, така че всеки път, когато служителите почувстват натрупване на стрес, те могат да извадят топката. Също така, бихте могли да сложите дартс в офиса, така че служалителите да си представят лицето на човека, който ги нервира, докато се целят в него.

  • Бъдете отворени към похвалите

Служителите, които работят на една и съща позиция, колкото и да са добри в работата си, са склонни да приемат рутината и да забравят за своя принос. Ето защо е изключително важно да хвалите открито. Също е добре да се уверите, че всеки знае, дали даден служител върши добра работа или е направил нещо, което си заслужава да се похвали.
Ако служител показва постоянно добри резултати, тогава публичните похвали няма да са достатъчни. Бихте могли да помислите за допълнително възнаграждение на работника като допълнителен почивен ден или вечеря за двама в някой ресторант и други. Какъвто и тип награда да изберете, важно е да почетете работника, тъй като няма да поддържате позитивен екипен дух или репутация, ако не изпълнявате обещанията си.

  • Насърчавайте атмосфера на честност

Комуникацията между вас и вашите служители може да се подобри, ако настоявате за честност. Средата на взаимно уважение, в която хората се чувстват достатъчно спокойни, за да споделят мнението и идеите си, е идеална атмосфера за работа. Разбира се, акцентът не трябва да бъде само върху честността, но и върху уважението. Наясно сте, че има голяма разлика между това да си пряк и да си груб.
Можете да установите практика за предотвратяване на нечестно поведение, като го санкционирате незабавно. Това действие ще изпрати твърдо съобщение за честност и разграничаване на правилното и грешното. Когато някои служители грешат, най-добре е да се обърнете към тях веднага. Най-добре е това да не е под формата на наказание, тъй като би имало обратен ефект и би породило нечестност.

  • Заключение

Най-очевидната причина, поради която хората са част от екип, е тяхната работа по един и същ проект, който изисква комуникация и сътрудничество. В крайна сметка, всеки има парче пъзел, който трябва да впише в голямата схема. Друга причина за групиране на служителите е взаимната подкрепа, която се развива като естествен резултат от споделената задача.
Всеки път, когато някой е долу, има колега, който е готов да помогне. Всъщност, това е истинската красота на съвместната работа. Във всеки екип винаги ще има поне един човек, който носи положителна искрица и който ще сподели тази положителна енергия върху останалата част от екипа.

Автор: Нейт Викъри за www.hrtechweekly.com

Прочетете още:

Ефективната работа в екип като ключ към успеха

Как да изграждаме високоефективни екипи

Десет начина да изградите доверие във вашия екип

Свържете се с нас