Десет начина да изградите доверие във вашия екип
Причината за всеки проблем, който компаниите имат със своите служители, е една и съща. Тя е наличието на твърде малко доверие и твърде много страх в работната среда.
Лошото представяне, високото текучество, проблемните служители, напрежението между екипите, прегряването и липсата на ангажираност – всички те са симптоми за нездрава култура.
Хората идват на работа, готови да изпълнят задълженията си. Причината, поради която хората се отегчават, обезкуражават и не се справят добре, е, че в средата е неспокойна и нестабилна.
Мениджърите често не осъзнават, че сами създават своите лидерски проблеми. Въпреки това, много лидери заемат отбранителна позиция, когато някой посочи, че има проблеми с фирмената култура. Те казват: „Не, нашата култура е добра – ние просто имаме лоши служители!“ и игнорират проблема.
Ето десет начина да изградите доверие в културата на вашата компания или отдел:
- Първият начин е да говорите за страха и доверието в бизнес контекст. За много лидери това е най-трудната стъпка. Обучени сме да не говорим за нашите страхове. Ако вече съществува висока степен на страх в организацията ви, служителите ще хапят устните си, вместо да казват истината за токсичната ви култура, дори когато темата е на дневен ред.
Действията говорят повече от думите. Действията ви ще изградят по-голямо доверие във вашия екип, отколкото вашите думи. Може да отнеме известно време, докато изградите по-голямо доверие във вашите служители, но усилията си струват.
- Вторият начин е да се отдръпнете от обвиняване и засрамване на служителите за техните грешки. Всяка грешка е възможност за учене. Когато проследявате грешките на служителите си, но не казвате нищо за техните успехи, вие сякаш молите най-добрите служители да напуснат и само най-страхливите да останат.
- Третият начин е да прегледате вътрешни политики и правила на служителите. Повечето организации имат прекалено много придирчиви правила и санкции в техните организационни култури, които са вградени чрез тези документи. Вашите служители не са непокорни деца, а квалифицирани, творчески възрастни. Типичният наръчник с вътрешни правила може и е нужно да се съкрати със 75%.
- Четвъртият начин е топ мениджърите да се срещат със служителите възможно най-често и в най-неформална обстановка. Посъветвайте главния изпълнителен директор и и вицепрезидентите да се явят на заседанията на отделите, за да могат да се срещат и да общуват със служители.
Ако сте изпълнителен директор или вицепрезидент и не прекарвате половината от времето си с служители, които не са лидери, вие допускате грешка. Не сте свързани с вашия екип. Нека хората да ви виждат как взимате решения и ръководите своя персонал.
- Петият начин е да оцените вашите служители като личности, а не само като производителни единици. Хората го забелязват, когато взимате човешки решения вместо механични, които са базирани само на пари или „оперативна ефективност“.
- Шестият начин е да подредите правилно ръководството. Истинските лидери са съсредоточени внимателно върху подчинените си и енергията в екипа.
- Седмият начин е да изградите доверие във вашата култура е да признаете, когато фирмата прави грешки или когато лично вие направите грешка.
- Осмият начин е да се използва човешки глас във комуникация със служителите. Освободете се от суетата, жаргона, използван твърде често в бизнес комуникациите.
- Деветият начин е да попитате вашите служители как се справят, какво мислят и какво биха искали да видят на работното място. Не го правете чрез анонимно проучване. Вие губите доверие, когато искате да получите честни отговори от вашите служители чрез анонимност.
Поддържайте ежедневна комуникация с вашите служители. Приемайте сериозно обратната връзка, слушайте и ако е необходимо – действайте. Това е най-важната част от работата на всеки мениджър или HR!
- Десетият начин е да бъдете честни със служителите си. Колкото повече знаят за плановете, приоритетите, предизвикателствата и възможностите на организацията, толкова повече ще бъдат в синхрон с ръководния екип.
Колкото повече мениджърите спазват своите обещания и ангажименти, толкова по-голямо доверие ще имат служителите във вас.
Да се изгради доверие е най-важният приоритет за всеки лидер или мениджърски екип. Можете да започнете сега!
Автор: Лиз Райън
Източник: www.forbes.com