Всичко, което трябва да знаете за изграждането на дистанционен екип-2

Всичко, което трябва да знаете за изграждането на дистанционен екип-2

Дистанционна работа и грешките, които трябва да се избягват при нея.

Тук може да прочетете първата част на статията.

Има грешки, които се допускат и някои от тях са приемливи, но тук ще отбележим тези, на които е нужно да обърнем внимание. Ако те се случват по време на интервю, това може да означава, че кандидатът не е подходящ за дистанционна работа от разстояние.

Бавна комуникация

Ако им отнеме седмица, за да отговорят на имейлите ви, това означава, че или:

  • а) те не се безпокоят твърде много за комуникацията, или
  • б) просто като цяло са бавни, що се отнася до техните реакция и комуникация.

Така или иначе това е неприевливо при ремоут средата. Особено в малък екип, където служителите зависят силно един от друг, за да допринесат за работния прогрес. Ако човек е недостъпен или неотговарящ няколко поредни дни, това може да означава огромно забавяне в работата за всички.
Това, че е бавен по време на процеса на интервю, означава, че разумното бързо общуване не е естествено за него. Съответно, той ще трябва да се бори с това в ежедневната си работа.

Липса на гъвкавост за насрочване на срещи

Очевидно е, че не може да очаквате много от някой, с когото сте организирали интервю в 3 часа сутринта. Преди това той е отказал няколко времеви интервала за интервю в разумно работно време. Това може да означава, че този човек не е достатъчно гъвкав и що се отнася до работния му график.
В много ремоут екипи има служители буквално по целия свят. Понякога е важно да се прави компромис, когато става въпрос за конферентни връзки с големи екипи.

Съмнителна култура

Комуникацията и изграждането на взаимоотношения отнема много повече усилия в отдалечен екип. Затова тук е по-важно да се гарантира, че нов член на екипа е човекът, който най-вероятно ще е с близка фирмена култура до тази на съществуващите членове на екипа.
Това отново зависи изцяло от вида култура, която сте изградили. Бъдете честни със себе си за това. Специалистът може да бъде перфектният кандидат, що се отнася до неговите умения и опит. Обаче ако не пасва на културата, той няма да е успешен във вашата среда.

Има и грешки, които лесно се правят от страна на работодателя при наемането на отдалечени служители. Ето някои от тях:

  • Не се консултирате с вашия екип относно наемането. Освен ако не сте единственият човек в компанията, винаги е полезно кандидатът ви да разговаря с други хора в екипа.Това е класическата теория за много гледни точки. Тя гласи, че при дискусия на няколко човека по една тема има различни гледни точки и мнения, което в крайна сметка прави решението по-изчислено и разумно.
„Последното интервю винаги е с целия екип. По-скоро като представяне, но всеки има шанса да зададе въпроси.“ – Stijn Beauprez, Outsite

Независимо дали го искаме или не, ние сме предубедени като хора и сме склонни понякога да пренебрегваме неща, които всъщност могат да бъдат важни. Валидно е и обратното – да се концентрираме твърде много върху нещо, което не е решаващо в настоящата ситуация.

  • Не споделяте достатъчно информация за това как работите като екип. Това е особено важно, когато вашият кандидат не е работил дистанционно преди. Комуникацията и сътрудничеството работят много по-различно в отдалечените екипи, за разлика от „традиционните“. От съществено значение е да дадете правилните основни насоки на неопитен кандидат. След това, ако той прецени, че това е нещо, за което не е готов, може да се откаже скоро.

Аника Хеленди от Toggl Plan казва: „Те трябва да знаят дали наистина могат да се справят с една дистанционна работа. Ако не са го правили преди, това може да звучи като удължена платена отпуска, но не е така. Трябва да могат да създават своя собствена работна рутина и да са много самодисциплинирани.“

Те могат да мислят, че отдалечената работа е нещо, което лесно може да научат, защото досега не им се е налагало да виреят в подобна среда преди. Така че е много важно да се уверите, че обяснявате подробно практиките, които водят до успешно свършената работа на отдалечения ви екип.

  • Липсата на комуникацията лице в лице (видео разговор). Това е едно то най-важните неща, които липсват при работата от разстояние – срещите лице в лице с останалите членове на екипа, Много отдалечени екипи правят своите срещите (видео разговорите) приоритет, за да се уверят, че колегите могат да се виждат редовно.
    Не бива да пренебрегвате това и с хората, които интервюирате. Езикът на тялото, изразите и поведението могат ясно да се видят както на екрана, така и лично.

Пропускане на оценка на работните умения

Да, приспособяването към културата е много важно нещо, което трябва да имате предвид. Чудесно е, ако потенциалните кандидати могат да ви накарат да се смеете, говорят добре и те изглеждат очарователни, остроумни и всестранно развити. Не правете грешката, обаче да приемете всичко това и да го считате за по-важно от действителните умения, свързани с конкретната дитанционна работа.
Някой може да бъде сред най-готините хора, да се справя безупречно в отдалечена среда и така нататък. Обаче ако му липсва набор от умения, които се необходими, за да извършва своята дистанционна работа, за която е нает, то той не е подходящ. Отново, бъдете много честни по въпроса и не позволявайте на добре пасващата култура на кандидата да замъгли вашето решение.

Да наемате първия човек, когото прецените, че ви пасва приблизително.

Вашият пул от таланти е огромен, когато наемате специалисти за дистанционна работа. Ако нямате ограничения за това, откъде могат да работят членовете на вашия екип, вие отваряте длъжност буквално за всички по света. Това се много хора и ако вършите добра работа в рекламирането на отворената позиция, това означава също, че ще получите множество кандидатури.

Ако не сте свикнали да преминавате през процеса по подбор и още по-важното – ако нямате кой да се справи с това вместо вас, това може да бъде плашещ процес.

Тези обстоятелства могат да ви накарат да се примирите с първия кандидат, който сякаш ви пасва.
Поставянето на високи стандарти за новите ви попълнения в екипа означава да направите услуга на целия си екип. Незабавното наемане на човек, който всъщност може да не е най-подходящият в дългосрочен план, означава, че ще отделите много повече време за справяне с последиците от опитите да поправите получената бъркотия.  Обаче при една внимателна проверка на всички потенциални кандидати, ще вземете по-разумни и добре преценени решения.

„Доверете се на инстинкта си. Ако в края на процеса на подбор се окажете без категоричен кандидат, продължете да търсите.„ – Карол Кокран, FlexJobs

Споделяне на информация

Има някои неща, които трябва да кажете на кандидатите си по време на процеса на подбор. Чрез това споделяне на информация ще сте сигурни, че те знаят как работят нещата във вашата компания. Някои от тези неща включват:

  • Уверете, че кандидатите са наясно с предизвикателствата (и предимствата), които идват с една дистанционна работа.

Ако те не са работили в отдалечена среда, обяснете преди всичко посочените плюсове и минуси. Опитайте се да разберете, дали са готови или не да работят усилено, за да постигнат това.

  • Предишен опит

Ако имат дистанционен опит, вижте как е работила системата на предишните им работни места и има ли значителни разлики.

  • Вашата политика за отпуската

Това варира много в различните компании. Независимо дали имате отворена политика за отпуска или фиксирана уговорка, уверете се, че кандидатите са запознати с условията, когато става въпрос за почивката им.

  • Вашите основни ценности

Това е, когато е полезно тези ценности да бъдат публично публикувани в писмена форма или поне лесно достъпни. Всеки потенциален кандидат трябва да е наясно за това, което ви се струва важно и за какво/ как работите.

  • Вашите насоки за комуникация

Както бе споменато, комуникацията е основното, върху което трябва да се съсредоточите във всяка отдалечена компания, така че е важно потенциалният ви служител да е наясно с това.

  • Екипът

Колко души имате (и сте имали), къде работят, какво правят, с кого трябва да се работи в близко сътрудничество.

  • Подробности за заплатата

Колко обезщетения биха получили, как се обработват плащанията между държавите, всякакви теми за данъчно облагане, които трябва да бъдат разгледани и т.н.

Може да изглежда, като че са много неща, които трябва да имате предвид при подбора, но с всеки екип (особено дистанционно работещ екип) наистина е нужно да сте сигурни, че вземате правилно решение. Има много опции, ако сте напълно дистанционен екип. Доверете се на инстинкта си, говорете с екипа си, бъдете здравомислещ, никога не се примирявайте и най-важното – винаги търсете този „ уау“ ефект.

Източник: https://toggl.com/out-of-office-building-a-team/

Прочете още: Как да поддържаме позитивен екипен дух

Как да изграждаме високоефективни екипи

Свържете се с нас