Какво трябва да търсите и на какво да обърнете внимание при интервюиране на кандидати, които ще работят от разстояние? Какво трябва да имате предвид, когато преминавате през целия процес?
За ваше щастие, всички тези неща се научават и колкото повече хора наемате дистанционно, толкова по-добре ще можете да разпознавате добрите сред тях. Също така, нещото, което винаги трябва да имате предвид, е, че когато вашият екип работи дистанционно, вашият пул от таланти е буквално из целият свят.
Представете си колко невероятни, талантливи, умни и остроумни хора има, с набори от умения, които са точно за вашата компания. Толкова по-добре, отколкото да се ограничите да намерите някого от само от един географски район, нали?
Въпреки че е възможно постепенно да се приспособявате към определени аспекти на ремоут работа и да се научите да бъдете ефективни в обстановката, има някои отличителни личностни характеристики, които трябва да търсите. Съответно и за някои да внимавате при наемането на служители, работещи от разстояние – независимо дали са работили ремоут преди или не.
Независимо от възможността за придобиване и научаване на следните умения, нека да разгледаме по-отблизо положителните личностни характеристики, на които да обърнете внимание, когато разговаряте с потенциални кандидати.
Потърсете хора, които знаят как да изградят работния си поток за максимална продуктивност, независимо от средата, в която се намират. Попитайте как биха се уверили, че ще свършат нещата сами:
Силните организационни умения са почти задължителни, а планираната работна среда винаги е плюс. Алекс Търнбул, главен изпълнителен директор и основател на Groove, една от водещите компании, възприемащи ремоут работа, казва, че това всъщност е едно от основните неща, на които трябва да се обърне внимание, когато разговаряте с кандидатите: „Като изпълнителен директор на дистанционен екип има един въпрос, към който продължавам да се връщам, отново и отново, и който намирам за много показателен. Обичам да питам: „Как ще ми опишете настройката ви за работа“? Когато изграждаме дистанционен екип трябва да наемем не само страхотни изпълнители, а страхотни служители, които умеят да работят дистанционно. Нужно е те да са хора, които могат да се самоуправляват, да имат съвестно отношение и към работата си, и работното си пространство.“
Кандидатите, които не са обмисляли това и нямат такъв опит, не означава непременно, че тя няма да се спряват с това. Но ако имат такъв начин на мислене, това е добър знак. Тогава те са напълно готови да научат начините на работа от разстояние, дори и никога досега да не са вършили работата си по този начин.
Важно е да имате предвид, че не само честотата на комуникация трябва да търсите, но и нейното качество.
Това е удобно нещо, което трябва да разгледате, докато интервюирате някого, що се отнася до разговори и писмена комуникация:
Силните умения за комуникация са нещо много важно в процеса по подбор в компания FlexJobs: „Най-важното нещо е комуникацията. Търсим хора, които не само имат способността или умението да общуват ефективно, но и имат желанието да бъдат отворени и честни в общуването си. Губите невербалния аспект на комуникацията в ремоут компания. Така че е от критично значение всички да са уверени да споделят и говорят за това, какво работи и какво не.
Работата в дистанционен екип може да бъде предизвикателство и да създаде известно напрежение в допълнение към общите стресови фактори за работа за всяка компания. Едно от основните неща, които поддържат много от ремоут екипи заедно, е чувството за хумор. То се смята за важен ключ за изграждането на успешна култура в екипа. Добър знак е, ако кандидатът ви да не се взима твърде сериозно.
Има обаче много различни нива на хумор и избора на точното количество от него очевидно зависи от вашата компания. Ако вашата среда е корпоративна и сериозна, вероятно не искате служител, който третира всеки разговор като стендъп комедия, независимо от темата.
Това е едно от най-важните неща в работната ремоут средата.
Силното лично съвпадение с настоящите служители е особено важен фактор за малките екипи, където всички работят в тясно сътрудничество, независимо от позициите си. Как изглежда това съчетание на личността за вас, отново зависи от вас и вашия съществуващ екип. Относно културното съвпадение е добре да се вслушате в инстинкта си, като вземете предвид и информацията, с която разполагате.
Полезно е също така да имате пробен период с човека, който смятате за подходящ. По този начин ще се уверите, че този човек може да работи добре с вашия екип и да се приспособи към културата, комуникацията и ценностите ви.
Друго хубаво нещо, за което трябва да се запитате наред с гореизброените умения, е умението за добро планиране:
Тези умения са особено важни за един дистанционен екип. Например, когато няма ограничения за работното време (като девет до пет), може да е трудно да спрете да работите.
Хайли Грифис от Buffer казва : „Особено, когато сте в дистанционен екип, който има хора от различни часови зони, изключването и свършването на работния ви ден може да бъде предизвикателство. Може да бъде трудно да спрете да работите, когато можете да получавате известия през всички часове на деня. Необходимо е силно самосъзнание, за да изключите известията и да спрете да работите по всяко време.“
Работата във всяка динамична компания, особено в малка, може да бъде ежедневно стресиращо преживяване. Ремоут работата с всичките й допълнителни предизвикателства също създава известен натиск. Добър знак е да можеш да се справяме добре с тях, за да избегнем преумората и прегарянето.
Тъй като отдалечената работа изисква голяма независимост и почти елиминира възможността за получаване на помощ от някого, важно е работникът да мисли самостоятелно, да свърже точките, да започне процеси, но все пак да може да поиска помощ когато се нуждае от нея.
Карол Кокран от FlexJobs казва: „Инвестираме много в намирането на хора, които имат добри умения за критично мислене. Като част от нашия процес на наемане, ние даваме на кандидатите упражнение, което е свързано с работата, която ще изпълняват. Предоставяме им информация за него, но също така това изисква от тях самите да свържат някои точки. Това отразява начина, по който работим заедно и е важно изискване за всички наши служители.“
Ако някога сте наемали хора и е трябвало да преминете през множество процеси и приложения, знаете, че има потресаващо количество кандидати, които не влагат никакви усилия в кандидатурата си. Най-вече защото това е поредната им изпратена за този ден кандидатура и те нямат време за персонализиране й. Това е лош знак.
Потърсете обратното на това – потърсете персонализация, инвестиции, интерес и признаци, че човекът наистина се интересува от вас.
„Защо точно вашата компания? Ако наемате хора, които не са привлечени от мисията на вашата компания, вашата отдалечена култура лесно ще се напука. Новите кандидати трябва ясно да знаят и да вярват във визията на компанията. Ако това е просто работа, тогава няма да има култура във вашата ремоут компания. Обаче ако всички работите за една и съща кауза/ мисия, вашият дистанционен екип ще процъфтява.“ – Брена Лури, Дойст.
Това са само част от нещата, на които трябва да обърнете внимание, като признаци за добро напасване на един дистанционен екип. Някои неща, като например, прозрачна документация за работата, стриктно следване на график между часовите зони и т.н., са неща, които могат да бъдат научени с достатъчно решителност и желание.
Очаквайте продължение.
Източник: https://toggl.com/out-of-office-building-a-team/
Прочете още: Как да поддържаме позитивен екипен дух