+359 2 963 43 23
Следвайте ни
10 ВЪПРОСИ, НА КОИТО CV ВИ ТРЯБВА ДА ОТГОВОРИ ЗА КРАТКО ВРЕМЕ- 1

10 ВЪПРОСИ, НА КОИТО CV ВИ ТРЯБВА ДА ОТГОВОРИ ЗА КРАТКО ВРЕМЕ- 1

Има толкова много начини, чрез които наемащият мениджър може да се запознае с вашето CV. Ето няколко възможности:

  • Те могат да видят автобиографията ви на екрана, както вие четете тази колона в момента. Представете си четенето на автобиографията си на телефона.
  • Те могат да отпечатат автобиографията и да я прочетат на хартия.
  • Те могат да получат физическо копие на вашето CV, когато някой им го предаде или да го получи в плик по пощата.

Въпреки това, когато четящият получи вашето резюме, той ще го прегледа набързо. Първата фраза или изречение, което грабне четящият, ще го придърпа като магнит.

Нещо в автобиографията ви ще ги грабне или нищо няма да ги грабне и те ще пренебрегнат CV-то ви, или просто ще сменят страницата на екрана.

Така ще стане. Колко секунди са изминали, докато мениджърът е сканирал вашето CV? Може би десет секунди!

„Грабвам“ е ключовият глагол. Трябва да привлечете вниманието им. Трябва да им дадете причина да продължат да четат. Вашето CV има десет секунди, за да отговори на тези критични въпроси, които са в съзнанието на наемащия мениджър.

Можете да отговорите на всички тях във вашата автобиография, но първо трябва да имате отговорите в ума си.

Какъв вид работа вършите?

Трябва да се знае, за каква работа се позиционирате. Например, когато сте на парти, вие отивате с някакъв костюм. Мениджърът по наемане има специфична болка, ако изобщо има болка. „Мога да правя всякакви неща“ не е добро брандиране. Резюмето в горната част на вашата автобиография ще каже точно какво правите професионално.

Имайте предвид, че можете да имате, колкото желаете версии на вашата автобиография. По този начин ще се позиционирате за възможно най-много направления на кариерата си. Разбира се, нека те да са толкова, кoлкото можете да управлявате.

Тук е резюмето на Петра за специалист маркетинг в нестопанския сектор. Тя има четири резюмета, като всяко от тях подчертава различен аспект на нейния професионален опит.

Специалист маркетинг в нестопанския сектор

Аз съм специалист маркетинг в нестопанския сектор. Обичам да развивам осведомеността в тази насока и да участвам в устойчивото опазване на околната среда. Проектирах и развих програмата на общността за жаби „Осинови попова лъжичка“, която включва 75 основни училища, огромни корпоративни спонсори и стотици индивидуални дарители.

Развивам се в динамична среда, в която работя, за да се случват нещата. Обичам да проектирам маркетингови програми от самото начало. Имам опит в традиционния и социален маркетинг, PR и планирането на търговски изложения. Аз съм начинаещ оратор, като досега говорих на две конференции за маркетинг с нестопанска цел. Сега търся ново предизвикателство.

Квалифицирани ли сте да изпълнявате тази работа?

Петра запознава четящият с това, което е правила професионално още в самото начало на автобиографията си. Тя знае, че мениджърът няма време. Петра ще го запознае по-подробно с общността на жабите и поповите лъжички, както и с другите й задачи в структурата на автобиографията си. Обаче тя дава на четящият усещане за нейното великолепие с кратка история в самото началото.

Сега четящият е привлечен от историята на Петра. Мениджърът е заинтригуван. Каква е историята с тази жаби? Четящият продължава да чете и стига до тази секция малко по-надолу на страницата. Сега той/тя може да прочете всичко за това, което Петра е направила в тази общност.

Какво бихте казали за себе си отвъд професионалното: „Ето работните места, които съм заемал?“

Петра казва в резюмето, че тя знае коя е. Тя не се крие зад роботно клише като „професионалист, ориентиран към резултатите“. Няма начин! Тя иска да знаете коя е. Петра няма никакво желание да се скрие зад степента си, която се показва на втората страница от нейното CV или нейните сертификати.

Можете да разгърнете личността си на страницата в автобиографията си. Просто опитайте!Ако не се опитате да направите това, личността ви ще остане заглушена от корпоративния шум. След като срещнете 10 милиона „професионалисти, ориентирани към резултатите“, нямате нужда да срещате повече.

Автор: Лиз Райън

Източник: www.forbes.com

Прочетете още: За автобиографията с любов

Най-доброто CV има следните 6 неща

Свържете се с нас