Има толкова много начини, чрез които наемащият мениджър може да се запознае с вашето CV.
Въпреки това, когато четящият получи вашето резюме, той ще го прегледа набързо. Първата фраза или изречение, което грабне четящият, ще го придърпа като магнит.
Нещо в автобиографията ви ще ги грабне или нищо няма да ги грабне и те ще пренебрегнат CV-то ви, или просто ще сменят страницата на екрана.
„Грабвам“ е ключовият глагол. Трябва да привлечете вниманието им. Трябва да им дадете причина да продължат да четат. Вашето CV има десет секунди, за да отговори на тези критични въпроси, които са в съзнанието на наемащия мениджър.
Можете да отговорите на всички тях във вашата автобиография, но първо трябва да имате отговорите в ума си.
Трябва да се знае, за каква работа се позиционирате. Например, когато сте на парти, вие отивате с някакъв костюм. Мениджърът по наемане има специфична болка, ако изобщо има болка. „Мога да правя всякакви неща“ не е добро брандиране. Резюмето в горната част на вашата автобиография ще каже точно какво правите професионално.
Имайте предвид, че можете да имате, колкото желаете версии на вашата автобиография. По този начин ще се позиционирате за възможно най-много направления на кариерата си. Разбира се, нека те да са толкова, кoлкото можете да управлявате.
Тук е резюмето на Петра за специалист маркетинг в нестопанския сектор. Тя има четири резюмета, като всяко от тях подчертава различен аспект на нейния професионален опит.
Аз съм специалист маркетинг в нестопанския сектор. Обичам да развивам осведомеността в тази насока и да участвам в устойчивото опазване на околната среда. Проектирах и развих програмата на общността за жаби „Осинови попова лъжичка“, която включва 75 основни училища, огромни корпоративни спонсори и стотици индивидуални дарители.
Развивам се в динамична среда, в която работя, за да се случват нещата. Обичам да проектирам маркетингови програми от самото начало. Имам опит в традиционния и социален маркетинг, PR и планирането на търговски изложения. Аз съм начинаещ оратор, като досега говорих на две конференции за маркетинг с нестопанска цел. Сега търся ново предизвикателство.
Петра запознава четящият с това, което е правила професионално още в самото начало на автобиографията си. Тя знае, че мениджърът няма време. Петра ще го запознае по-подробно с общността на жабите и поповите лъжички, както и с другите й задачи в структурата на автобиографията си. Обаче тя дава на четящият усещане за нейното великолепие с кратка история в самото началото.
Сега четящият е привлечен от историята на Петра. Мениджърът е заинтригуван. Каква е историята с тази жаби? Четящият продължава да чете и стига до тази секция малко по-надолу на страницата. Сега той/тя може да прочете всичко за това, което Петра е направила в тази общност.
Петра казва в резюмето, че тя знае коя е. Тя не се крие зад роботно клише като „професионалист, ориентиран към резултатите“. Няма начин! Тя иска да знаете коя е. Петра няма никакво желание да се скрие зад степента си, която се показва на втората страница от нейното CV или нейните сертификати.
Можете да разгърнете личността си на страницата в автобиографията си. Просто опитайте!Ако не се опитате да направите това, личността ви ще остане заглушена от корпоративния шум. След като срещнете 10 милиона „професионалисти, ориентирани към резултатите“, нямате нужда да срещате повече.
Автор: Лиз Райън
Източник: www.forbes.com
Прочетете още: За автобиографията с любов