Как да успеете в търсенето на работа по време на Covid

Как да успеете в търсенето на работа по време на Covid

Вие имате повече спокойствие, когато сте в ситуация да избирате между две работните места. За подобна ситуация има твърде много добри съвети. Всеки ви казва какво трябва да направите задължително, за да успеете в търсенето на нова работа. Родителите ви също ви предлагат остарял съвет от преди 30 години. Колегите, които са се преместили на работа преди две години, дават непоискани насоки. Обаче те нямат представа колко не са в час с настоящия пазар на труда с Covid-19. Всякакви така наречени експерти излизат и ви предлагат консултация за солидна цена, разбира се.

Ето важните основи на това, което трябва да направите в търсенето на работа:

  • 1) Знайте какво искате да направите по-нататък.

Твърде често хората се впускат в търсене на работа, без сериозно да обмислят следващия си ход. Липсва им окончателна цел и система от действия за нейното постигане.

Ще видите в LinkedIn как някои членове публикуват банер с хаштаг #opentowork на снимката на потребителския си профил. Те могат да напишат нещо като: „Здравей, Covid-19 се появи и загубих работата си.“ След това те ще добавят: „Моля, помогнете ми!“

Разбирам защо правят това, обаче това не е особено полезно. Търсещият работа не е посочил ясно какво е постигнал в кариерата си, типа работа, която търси, причините, поради които е подходящ за този тип роля и конкретната помощ, от която се нуждае.

Кажете на бъдещите наемащи мениджъри, специалисти по подбор на персонал, хора във вашата мрежа и случайни непознати колко страхотни сте и каква конкретна роля търсите. Попитайте учтиво, дали биха могли да ви запознаят с подходящия HR мениджър и персонал за вземане на решения. Нека това да е съпроводено с положителна препоръка за вашия професионален опит.

  • 2) Бъдете честни със себе си – постижима ли е целта?

Преди да се впуснете в търсенето, уверете се, че притежавате подходящите умения и професионален опит. Този пазар е твърде брутален и безмилостен, за да очаквате, че ще получите интервю и предложение за работа, само защото се появявате.

От март над 60 милиона американци са се регистрирали като безработни. Ежедневно продължаваме да виждаме големи корпорации, които извършват масови съкращения. Трябва да притежавате всички подходящи неща, за да привлечете внимание по време на това състезание.

Ако смятате, че сте умен човек, можете да разберете нещата и да успеете в ролята, но това не е достатъчно. Никой в ​​тази среда няма време да се справи с някой, който не е определил ясно целите си. Те желаят човек с придобит опит, който може да се включи в бизнаса им още от първия ден. Има твърде много други хора там, за да може дадена компания да се приспособи към не напълно подходящ за ролята специалист. Звучи грубо, но мениджмънтът разсъждава по подобен начин: „Защо да не продължим да търсим, докато има кандидати, които отговарят или надхвърлят подходящите критерии и то на рентабилна цена?“

Ако преследвате илюзорна цел, ще загубите ценно време. Да, знам. Всеки има приятел, който си е осигурил невероятна работа без целия необходим опит. Това е изключение.

  • 3) Защо компанията трябва да ви наеме?

Формулирайте ясно професионалния си опит и набор от умения, които притежавате, и ви правят чудесно подходящи за позицията, за която кандидатствате. Шокиращо е колко хора не могат да разкажат и продадат собствената си професионална история. Те се спъват, бъркат и въртят в кръг. Това няма да свърши работа. Интервюиращият ще бъде разочарован от вашата неспособност да формулирате сплотен разказ и ще ви каже, че му е било приятно да се срещне с вас и че е трябва да видят и други кандидати.

Трябва да измислите маркетингова презентация, за да се продадете. Фактът, че имате 20 години опит, не е достатъчна причина да ви наемат. Всеки може да каже, че е на върха в своята област. Трябва да им продадете професионалния си опит. Не казвайте: „Не трябва да се продавам, тъй като моята репутация и знания говорят сами за себе си.“ Не, не е така. Трябва да се продадете усилено. Също така трябва да имате стегната, кратка презентация, който разказва убедителна история за съответния ви опит, как ще добавите стойност и защо бихте успели в работата. Практикувайте, докато не прозвучи автентично.

  • 4) Личен и онлайн професионален нетуъркинг.

Всъщност почти никой не харесва нетъркинга. Освен ако не сте от онези любезни, екстравертни хора, това е някак неприятно. Обаче трябва да го направите. Включете се на всякакви срещи, свързани с кариерата онлайн. Присъединете се към всякакви мрежови групи. Потърсете най-добрите рикрутъри във вашата ниша. Маркетирайте и продавайте себе си в LinkedIn. Намерете подходящи хора, с които да се свържете, включително човешки ресурси, мениджъри за таланти и наемане. Коментирайте техните публикации и споделете вашите идеи, за да се маркирате като лидер във вашето пространство.

  • 5) Продължавайте да опитвате и не се отказвайте.

Търсенето на работа може да продължи много месеци, което може да се чувства като години. Ще има сърдечни болки, върхове и падения. Хората ще бъдат груби, невнимателни и несимпатични. Ще загубите вяра в хората и ще се почувствате нещастни.

Това не може и не трябва да ви спира. Трябва да упорствате, въпреки всички препятствия и препятствия по пътя ви. Приемете отхвърлянето, вземете се в ръце и започнете отново. Останете психически и емоционално силни. Търсенето може да отнеме един месец или повече от шест месеца, но в крайна сметка ще получите страхотна нова работа!

Автор: Джак Кели за Forbes

Снимка: Freepik.com

Прочетете още:

8 успешни работни умения в един пост короновирусен свят

Свържете се с нас