6 начини да изпъкнете в социалните медии при търсене на нова работа

6 начини да изпъкнете в социалните медии при търсене на нова работа

Ако търсите активно нова работа, нужно е да си направите подобаващ брандинг. Той включва и автентична маркетингова кампания в социалните медии.

Ключът е да покажете вашите умения, способности, знания, постижения и блясък. Също така трябва да споделяте какво искате да направите като следваща стъпка, така че хората да са наясно как могат да ви помогнат. Това не трябва да е просто еднопосочна улица. Предлагайте услугите си, за да помогнете и на други в нужда.

  • 1. Какво ви прави специален

С толкова много хора са без работа и търсят такава, трябва да имате план, за да се разграничите от конкурентите. Помислете какви уникални умения, таланти, опит, образование и черти на характера притежавате. Съставете списък на всички ваши специални качества. Това ще бъдат градивните елементи на дефинирането на вашата марка.

Когато публикувате онлайн, вашите специфични умения и опит в областта по темата ще послужат като послание, изпратено до бъдещите наемащи мениджъри, HR специалисти, рикрутъри и други хора, които могат да ви помогнат за намирането на нова работа.

  • 2. Изградете взаимно полезна професионална мрежа

Не се свързвайте само на случаен принцип с хора в социални медии като LinkedIn. Трябва стратегически да се приведете в съответствие с хората от LinkedIn, Facebook, Twitter и Instagram, които могат да допринесат за изграждането на взаимно полезен нетуърк.
Тези хора трябва да включват потенциални мениджъри по наемане на работа, HR професионалисти и рикрутъри във фирмите, в които искате да работите. Намерете най-високо ниво рикрутъри, които са известни с експертизата си във вашата област. Потърсете специалисти като вас от други компании във вашата ниша.

По този начин правилните типове хора ще ви опознаят, тъй като виждат вашите публикации и ще ви имат предвид, когато има свободни работните места.

  • 3. Какво да правите онлайн

Най-добрият начин да започнете да брандирате себе си е като коментирате, споделяте, пишете публикации и статии в LinkedIn. Съдържанието трябва да се фокусира върху вашата област на опит, тъй като там имате много знания.

Можете да започнете бавно, като харесвате и адресирате публикациите на други. Намерете лидери във вашата област с много последователи. Включете се в техните разговори, за да се чуе и вашия глас. Имайте предвид, че отговорите, които давате, трябва да подобрят и развият вашия брандинг. Избягвайте да се ангажирате в токсични онлайн спорове и стойте далеч от политиката.

Ако искате да се развиете на следващо ниво – създайте видеоклипове. Можете да обсъждате въпроси, свързани с вашата професионална област. Освен LinkedIn, обърнете внимание и на други платформи за социални медии, които са от значение за вашата професия.

Публикувайте редовно, така че хората да ви опознаят и да се интересуват от това, което следва да кажете по-нататък. Ще започнете да изграждате аудитория, като непрекъснато продавате своя брандинг. Хората ще се чувстват така, сякаш ви познават и с удоволствие биха ти помогнали при наличие на водещи работни места.

  • 4. Каква информация има за вас в социалните медии?

Потърсете в Google, за да разберете какво се казва или пише за вас. Помислете как мениджърът по наемане или рикрутърът биха възприели тази информация за вас в социалните медии. Незабавно изтрийте всички съмнителни или дискредитиращи ви публикации.

Обновете вашия профил в LinkedIn, страницата си във Facebook и други сайтове за социални медии, така че те да отразяват вашия брандинг. Вашите публикации трябва да показват стойността, която предлагате на един потенциален работодател.

  • 5. Похвалете се малко

Споделете някои скорошни победи и постижения. Пишете за вълнуващи проекти, над които работите. Ако сте експерт в своята област, потърсете онлайн конференции и събития в мрежа. Опитайте да станете говорител. Така ще достигнете до по-широката аудитория и ще бъдете разглеждани като експерт и лидер във вашето пространство.

  • 6. Автентичността има значение

Бъдете отворени за целта си да намерите нова работа. Уведомете хората, че сте на пазара на труда и какво конкретно искате да направите след това. Ако никой не знае, че търсите работа, няма как да ви информира за нови възможности.

Хубаво е да пишете за това как се справяте с емоциите, предизвикателствата и напрежението при търсенето на работа. Хората ще ви опознаят като автентичен човек, като открито изразявате себе си.

Източник: www.forbes.com
Снимка: Freepik.com

Прочетете още:

Как да имате успех в търсенето на нова работа

Свържете се с нас