Новите изследвания разместват приоритетите на много рикрутъри и наемащи мениджъри. Традиционно крайната цел на привличането на таланти е да се подобри ангажираността и задържането на служителите, да се намалят съдебните дела, да се увеличат приходите и да се подобри здравето на бизнеса. Но сега стотици водещи специалисти в областта на човешките ресурси разработват различна стратегия. Те използват процеси за привличане на таланти, за да подобрят не финансовите резултати за следващото тримесечие, а вместо това да изградят трайна репутацията на работодателския бранд на техните компании.
Идеята тук е, че дългосрочната, мощна марка подобрява всеки аспект от представянето на компанията – както към потребителите, така и към служителите.
Въпросът е: Как можете да преразгледате процесите си по подбор, за да изградите по-магнетична, по-запомняща се, по-ефективна марка?
С една дума, брандирането се отнася до емоциите. Страхотният работодателски бранд вдъхновява дълбока, емоционална връзка, която надхвърля това, което се продава.
В същината на тази емоционална алхимия стои фундаменталната връзка с основните човешки ценности.
Ценностите са силни убеждения за това, което е най-важно в живота. Всеки от нас има уникална ценностна система: подреден набор от вярвания. Той ни ръководи в това как мислим, как действаме и как се чувстваме относно нашите действия (и, разбира се, действията на другите). Днес повече от всякога, за да растат и да процъфтяват, големите марки открито и енергично използват ценностите, които споделят, с желаните заинтересовани потребители.
Най-силният подход за повишаване на репутацията и работодателския бранд на вашата компания е да преструктурирате процесите и програмите за привличане на таланти. Настройте ги около основните ценности на вашата марка. Желателно е да наблегнете върху това, вместо върху компенсации и обезщетения или друг „морков“, който може да управлявате.
Преди да започнете да вграждате по-задълбочено ценностите на марката във вашите филтри за подбор и наемане, помислете за:
Тоест, наистина ли вашите ценности, насочени към потребителите, се преживяват във вашата компания в HR отношенията си с настоящите и потенциалните служители? Много организации водят отделен „набор от книги“, когато става въпрос за ценности. Публично, марките се стремят да отстояват възхитителни идеали, каузи и проблеми. Обаче в ежедневните операции на компанията, тези амбициозни, благотворителни ценности, дори ценности на работното място като почтеност и уважение, се забравят и потъпкват.
Не е тайна, че днешните потребители, служители и инвеститори изискват непрекъснато увеличаваща се прозрачност и автентичност.
Според моя опит, най-ефективният и ефикасен начин за HR ръководителите да приравнят ценностите, насочени към потребителите и тези към служителите, е да се включат и процес по изработване на Организационна конституция.
Организационната конституция е официална декларация за служебните цели на вашата компания, споделените ценности и поведение, свързани със стратегическата ви визия и цели. Най-добрите документи се разработват съвместно и прозрачно в рамките на обмислен процес. По възможност в него участват висши ръководители, мениджъри на средно ниво и редови служители.
Това е мощен инструмент, който дава свобода на служителите да се свързват на по-дълбоко, по-човешко ниво. Така ще имате резултат, който като страхотен бранд създава истинска, емоционална връзка отвътре. Най-добрите кандидати ще бъдат привлечени от упорития труд, който влагате, за да създадете целенасочено, позитивно и продуктивно място за работа. И това е просто отчитане на фактора от уста на уста, още преди да преработите процеса с кандидатите.
Сега сте готови да използвате споделените ценности, за да стимулирате стратегически брандинг инициативи, като започнете с програмите, които са фокусирани върху подбора на персонал и наемането. Как вашите организационни ценности дават живот на най-високите идеали на вашата марка? Свържете устно и визуално тези точки, чрез отзивите на служителите и потребителите, които са ориентирани към фирмените ви ценности. Използвайте организационната си конституция, за да водите по-цялостен, истински подход към съобщенията за привличане на таланти.
Направете тези неща и постепенно ще „разрушите“ бариерата между ценностите на потребителите и ценностите на служителите. Така се създават общности от много лоялни и заинтересовани страни. Именно когато продуктите и работните позиции стават все по-свързани с чувството, че принадлежат някъде, където ги уважават и разбират.
Звучи ви сякаш този процес на промяна на културата изисква много работа? Така е. Наистина, това е енергоемка задача и понякога може да изтласка хора от вашата компания, които не са в съответствие с основните ценности. Когато коучвам лидери като вас, които минават през подобен процес, често споменавам любимия си цитат на Аристотел: „Доброто начало е наполовина свършена работа.“ Здравият, по-устойчив подход за повишаване на осведомеността за вашия работодателски бранд през 2020 г. е фокусиран върху създаването на оригиналните ценности в рамките на и с вашата компания.
Загрижени ли сте, че вашият старши лидерски екип може да не се включи в инициатива за промяна на културата? Според мен, вие не сте сами в това притеснение. Моят опит показва, че никога не е късно да научите вашите опитни мениджъри на нови неща.
Автор: S. Chris Edmonds за tnlt.com
Прочетете още: Как служителите ви да станат посланици на вашия employer brand
Хорайзънс България предоставя услугата Работодателска марка, която може да се адаптира към Вашите потребности.