Макар да е съставен от много фактори, един от най-влиятелните фактори при преживяването на кандидатите е първоначалното онлайн кандидатстване. Помислете за това – за повечето кандидати онлайн кандидатурата е тяхната първа връзка с компания ви. За да направите добро впечатление и да създадете положителна работодателска марка от самото начало, вие като работодател трябва да осигурите подходящ за кандидата процес за кандидатстване.
За да разберете какво очакват кандидатите от този процес, помислете за последния път, когато сте си търсили работа. Как сте кликнали на обяви за работа. Какви са шансовете да преминете към следващата обява, ако попаднете на сложен процес на кандидатстване, който изисква много време.
Всъщност това е преобладаващото поведение сред търсещите работа. Реалността е, че времето е лукс, който търсещите работа не могат да си позволят. Проучванията показват, че 60% от търсещите работа ще оставят кандидатстване за работа преди завършване на процеса поради сложност. В нашия неотдавнашен пост в блога, ние наблюдавахме това явление, проучвайки как сложността на процеса на кандидатстване води до лошо преживяване на кандидатите и високи нива на отпадане на кандидати.
За да разгледаме по-задълбочено този феномен, се обърнахме към нашата собствена база данни, състояща се от кандидатури за хиляди малки и средни работодатели в САЩ. Въз основа на това изследване установихме, че ако кандидатстването за ваша обява отнеме повече от 10 минути, ще пропуснете 50% от квалифицираните кандидати за работа.
От една страна, онлайн процесът на кандидатстване се различава значително сред работодателите (все още имате време да изпреварите конкуренцията!). Въпреки това сред водещите организации има забележима тенденция за съкращаване на техните онлайн форми за кандидатстване. Много от най-търсените работодатели, като Netflix, Salesforce, Apple и Facebook, имат най-кратките процеси за кандидатстване.
Традиционното мислене е, че сложният процес на кандидатстване пресява неквалифицирани кандидати. Въпреки това, експертите от индустрията започват да разкриват, че е вярно обратното твърдение. Пол Д’Арси, SVP в Indeed, коментира това твърдение:”Опростете процеса на кандидатстване. В противен случай няма да можете да избирате от най-добрите таланти. Просто ще избирате от хора, които са достатъчно отчаяни, за да преминат през процеса на кандидатстване.“
Тази идея е подкрепена и със солидни данни, освен с коментара на Д‘Арси. Всъщност е установено, че 30% от всички търсещи работа и 57% от търсещите работа с повече опит в това начинание ще се откажат да попълнят заявление, ако това им отнема повече от 15 минути. Освен това, компаниите с 45 или повече въпроса губят 88.7% от своите кандидати по време на процеса на кандидатстване.
Освен предлагайки по-добро потребителско преживяване на кандидатите и привличайки по-квалифицирани кандидати, съкращаването на процеса по кандидатстване при вас също може да доведе до значителни спестявания. Според статия, публикувана в SHRM, процесът на кандидатстване с продължителност от 5 или по-малко минути може да увеличи процент на конверсия на кандидатурите с 365%. За работодателите, които използват услугите на cost-per-click на job engines, това означава огромни спестявания, както и повече кандидати, които действително следват и попълват до край своята кандидатура.
Мобилната революция е при нас. И Glassdoor, и Kelton установиха, че почти 9 от 10 търсещи работа използват мобилните си устройства при търсенето на работа. В действителност, 70% от кликванията от Millennials и Gen Xers и 50% от кликванията от Baby Boomers идват от мобилни устройства. Тъй като търсещите работа продължават да прехвърлят дейностите си към мобилни устройства, работодателите трябва да направят същото, за да предложат приятно преживяване на кандидатите.
Източник: www.talentlyft.com/en/blog/
Прочетете още: Подготовка за интервю за работа – по телефон, на живо или видео