Каква е идеалната продължителност на онлайн кандидатстването

Каква е идеалната продължителност на онлайн кандидатстването

Продължителността на процеса по кандидатстване за работа онлайн има основна роля в преживяването на кандидатите. Те вече не са склонни да преглеждат купища онлайн обяви за работа.

Макар да е съставен от много фактори, един от най-влиятелните фактори при преживяването на кандидатите е първоначалното онлайн кандидатстване. Помислете за това – за повечето кандидати онлайн кандидатурата е тяхната първа връзка с компания ви. За да направите добро впечатление и да създадете положителна работодателска марка от самото начало, вие като работодател трябва да осигурите подходящ за кандидата процес за кандидатстване.

Какво търсят кандидатите в онлайн кандидатстването?

За да разберете какво очакват кандидатите от този процес, помислете за последния път, когато сте си търсили работа. Как сте кликнали на обяви за работа. Какви са шансовете да преминете към следващата обява, ако попаднете на сложен процес на кандидатстване, който изисква много време.
Всъщност това е преобладаващото поведение сред търсещите работа. Реалността е, че времето е лукс, който търсещите работа не могат да си позволят. Проучванията показват, че 60% от търсещите работа ще оставят кандидатстване за работа преди завършване на процеса поради сложност. В нашия неотдавнашен пост в блога, ние наблюдавахме това явление, проучвайки как сложността на процеса на кандидатстване води до лошо преживяване на кандидатите и високи нива на отпадане на кандидати.

Изследването на Нютон разкри, че идеална дължина за онлайн кандидатстване за работа е под 10 минути.

За да разгледаме по-задълбочено този феномен, се обърнахме към нашата собствена база данни, състояща се от кандидатури за хиляди малки и средни работодатели в САЩ. Въз основа на това изследване установихме, че ако кандидатстването за ваша обява отнеме повече от 10 минути, ще пропуснете 50% от квалифицираните кандидати за работа.

Проучване също разкрива необходимостта от опростени форми за онлайн кандидатстване.
По същия начин, нашите партньори в Indeed направиха и някои констатации. След измерване на времето за кандидатстване във всяка компания от Fortune 500, се разкри следното:

  • Най-дългият процес на кандидатстване е 52 минути
  • Най-краткото (с любезното съдействие на Netflix) е 1 минута
  • Средното време, необходимо за попълване на кандидатура за работа, е 13 минути
  • Средното кандидатстване за работа има 62.8 въпроса за преглед

Как да тълкуваме тази статистика?

От една страна, онлайн процесът на кандидатстване се различава значително сред работодателите (все още имате време да изпреварите конкуренцията!). Въпреки това сред водещите организации има забележима тенденция за съкращаване на техните онлайн форми за кандидатстване. Много от най-търсените работодатели, като Netflix, Salesforce, Apple и Facebook, имат най-кратките процеси за кандидатстване.

По-продължителните форми за кандидатстване привличат неквалифицирани кандидати

Традиционното мислене е, че сложният процес на кандидатстване пресява неквалифицирани кандидати. Въпреки това, експертите от индустрията започват да разкриват, че е вярно обратното твърдение. Пол Д’Арси, SVP в Indeed, коментира това твърдение:”Опростете процеса на кандидатстване. В противен случай няма да можете да избирате от най-добрите таланти. Просто ще избирате от хора, които са достатъчно отчаяни, за да преминат през процеса на кандидатстване.“
Тази идея е подкрепена и със солидни данни, освен с коментара на Д‘Арси. Всъщност е установено, че 30% от всички търсещи работа и 57% от търсещите работа с повече опит в това начинание ще се откажат да попълнят заявление, ако това им отнема повече от 15 минути. Освен това, компаниите с 45 или повече въпроса губят 88.7% от своите кандидати по време на процеса на кандидатстване.

По-краткият процес намалява разходите за набиране на персонал.

Освен предлагайки по-добро потребителско преживяване на кандидатите и привличайки по-квалифицирани кандидати, съкращаването на процеса по кандидатстване при вас също може да доведе до значителни спестявания. Според статия, публикувана в SHRM, процесът на кандидатстване с продължителност от 5 или по-малко минути може да увеличи процент на конверсия на кандидатурите с 365%. За работодателите, които използват услугите на cost-per-click на job engines, това означава огромни спестявания, както и повече кандидати, които действително следват и попълват до край своята кандидатура.

3 ключа за подобряване опита на кандидатите в онлайн процеса на кандидатстване

  • 1. Намалете дължината и сложността
    Кандидатите, особено тези, които са по-квалифицирани, не са склонни да преминават през сложни форми, за да кандидатстват за работа. Ако процесът на кандидатстване не е кратък и прост, качественият талант просто ще отиде някъде другаде.
  • 2. Персонализирайте описанието на длъжността
    Описанието на длъжността е вашият шанс да направите добро първо впечатление на кандидатите. Поради тази причина го направете кратко, но привлекателно, за да пробудите желание на кандидатите да кандидатстват.
  • 3. Използвайте мобилни приложения

Мобилната революция е при нас. И Glassdoor, и Kelton установиха, че почти 9 от 10 търсещи работа използват мобилните си устройства при търсенето на работа. В действителност, 70% от кликванията от Millennials и Gen Xers и 50% от кликванията от Baby Boomers идват от мобилни устройства. Тъй като търсещите работа продължават да прехвърлят дейностите си към мобилни устройства, работодателите трябва да направят същото, за да предложат приятно преживяване на кандидатите.

Източник: www.talentlyft.com/en/blog/

Прочетете още: Подготовка за интервю за работа – по телефон, на живо или видео

Свържете се с нас