Преминали сте успешно интерютата за работа. Следва започването на нова работа, което може да бъде както обезкуражаващо, така и плашещо. Тепърва трябва да се отвърдите на новата позиция, да се адаптирате към новата рутина и да изградите връзки с новите си колеги.
Като начало, научите се да управлявате безпокойството, свързано с работата. Това може да бъде предизвикателство, но има доказани познавателни техники, които могат да ви помогнат. Има някои неща, които трябва и не трябва да направите, за да увеличите шансовете си за успех на новата работа.
Според доклад, публикуван от Randstand Work Watch Survey, 66% от по опитните служители признават значението на приемането на средата на компанията за успех в организацията. Слушайте и наблюдавайте през цялото време, за да разберете културата на компанията. Изграждането на отношения с вашите колеги също е много важно, защото ви помага да се приобщите към тяхната среда по-бързо. Свършвайте задачата си преди крайния срок, обличайте се подходящо и винаги приемайте поканите за обяд с усмивка. Имайте предвид, че вие сте новият служител и усилията трябва да идват от вашата инициатива. По този начин ще можете да се приобщите по-бързо.
Понякога ние просто се страхуваме да признаем, че не можем да направим нещо, а искането на помощ е най-добрият начин да разрешим проблема си. Всъщност признаването на липса на знания показва желанието ви да се учите.
Да виждаш нещата от нова перспектива и да идваш с творчески решения е само част от предимствата да бъдеш нов служител. Винаги показвайте ентусиазъм и творчеството в работата си. Намирайте иновативни начини да помогнете на компанията да расте и споделяйте открито новото знание с колегите си. Това обаче не означава, че трябва да оставате в офиса и да пожертвате обяда си. Добре балансираният служител е творец.
Независимо от това, какъв опит сте придобили в предишната си компания, не е препоръчително да се хвалите с това в настоящата си работна среда, непосредствено, след като сте я започнали. Вместо това първо трябва да усвоите новите неща, да допринасяте с нови идеи и да споделяте своя опит с вашите колеги. Освен това е нужно да разберете, че хората имат свой собствен начин за вършене на работа. Ако искате да предложите нещо, намерете подходящия начин, за да изразите вашите предложения.
Първите 90 дни са от решаващо значение за новите служители. През този период можете или да направите успешна кариерата, която сте избрали, или да я провалите.
Постоянно търсете подобрeние и работете в тясно сътрудничество с вашия ръководител, за да постигнете успешни работни отношения. Планирайте срещи с началниците си, на които им давате актуална информация за клиентите, проектите и възможните препятствия, които могат да възникнат. Това е и най-добрият начин да ви оценят като стойностен служител. Имайте доверие на наставника си и искайте съвети от правилните хора. Това ще ви помогне да изградите по-устойчива кариера в компанията.
Прочетете още: Как да станем по-уверени на ново работно място