Как да постъпим, когато служител иска промяна в графика

Как да постъпим, когато служител иска промяна в графика

Ето и отговорът на писмо от читател на Лиз Райън на тема: Служител поиска промяна в графика и настана хаос.

„Скъпа Джейн,

Във вашия казус има два проблема, които трябва да бъдат адресирани. Единият е културен, а другият е практичен.

  • Практичният въпрос е, че е малко вероятно да намерите някой, който желае да работи на рецепцията за един час на ден. Въпреки това, вероятно няма да имате никакви проблеми при намирането на някой, който да работи четири часа на ден. В случая е най-добре да наемете служител на непълно работно време, за да покриете рецепцията в следобедите, а сутринта да оставите Анита на рецепцията.

Нека Анита знае, че ако иска да остане като служител на половин работен ден, можете да приемете това искане и да планирате тя да работи всяка сутрин. По този начин тя ще има възможност да взема сина си от занималнята в 17ч.
Ако Мери иска да даде на Анита повече от двайсет часа работа на седмица, със сигурност може да направи това. Разбира се, това ще струва на фирмата ви пари, без да има ясна бизнес полза.

  • Така ще се справите с практическия проблем. Културният въпрос е по-труден. Вие и Мери не общувате ефективно. Най-трудната и най-важна част от работата на лидерите в областта на HR е да стоят далеч от политически размирици. Като HR мениджър вие сте министър на културата на вашата компания. Точно сега вашите спречквания с Мери ви пречат да изпълнявате тази роля, която е критично важна.

Какво Ви кара да не кажете на Мери точно това, което ми казахте? Какво ви пречи да предложите на Мери да се обърнете към Кърк с проблема и той да го прецени? Ваша работа е да посочите, че Мери не трябва да супервизира Анита (или някой друг). Изглежда, че се страхувате да намесите Кърк.
Това е разбираемо, но тъй като вашият номер едно приоритет  като HR мениджър на фирмата е да изразите своята истина, дори когато (или особено когато) е трудно да направите това.

Трябва да преосмислите кариерата си, ако не усещате, че можете да се справите пряко с политически, юридически или оперативни въпроси на работното място, защото се страхувате какво може да се случи. Да бъдеш HR лидер означава всекидневно да преодоляваш страха си. Никой HR мениджър не може да бъде ефективен в работата си, aко не намери сили в себе си да говори, въпреки буцата в гърлото си.

Всеки, който някога е трябвало да се заеме с труден междуличностен въпрос на работа, може да ви съчувства. Почти всички сме имали междуличностни проблеми, но всеки, който се е справил с тях, знае, че в случая няма заобиколно решение. Просто трябва да се изправите пред страха и да преминете през него. Когато го направите, ще придобиете и повече смелост.
Анита се появи с този „трънлив“ въпрос, за да ви научи нещо, което трябва да знаете. Готови ли сте да научите този урок? Вярвам, че сте!

Всичко най-добро,
Лиз

Източник: Forbes

За връзка с нас