Ето и отговорът на писмо от читател на Лиз Райън на тема: Служител поиска промяна в графика и настана хаос.
„Скъпа Джейн,
Нека Анита знае, че ако иска да остане като служител на половин работен ден, можете да приемете това искане и да планирате тя да работи всяка сутрин. По този начин тя ще има възможност да взема сина си от занималнята в 17ч.
Ако Мери иска да даде на Анита повече от двайсет часа работа на седмица, със сигурност може да направи това. Разбира се, това ще струва на фирмата ви пари, без да има ясна бизнес полза.
Какво Ви кара да не кажете на Мери точно това, което ми казахте? Какво ви пречи да предложите на Мери да се обърнете към Кърк с проблема и той да го прецени? Ваша работа е да посочите, че Мери не трябва да супервизира Анита (или някой друг). Изглежда, че се страхувате да намесите Кърк.
Това е разбираемо, но тъй като вашият номер едно приоритет като HR мениджър на фирмата е да изразите своята истина, дори когато (или особено когато) е трудно да направите това.
Всеки, който някога е трябвало да се заеме с труден междуличностен въпрос на работа, може да ви съчувства. Почти всички сме имали междуличностни проблеми, но всеки, който се е справил с тях, знае, че в случая няма заобиколно решение. Просто трябва да се изправите пред страха и да преминете през него. Когато го направите, ще придобиете и повече смелост.
Анита се появи с този „трънлив“ въпрос, за да ви научи нещо, което трябва да знаете. Готови ли сте да научите този урок? Вярвам, че сте!
Всичко най-добро,
Лиз