СВЪРЖЕТЕ СЕ С НАС ЗА УСЛУГИ ПО ПОДБОР НА ПЕРСОНАЛ +359 886 83 71 81

ИЗПРАТЕТЕ ЗАПИТВАНЕ ЗА ПОДБОР НА ПЕРСОНАЛ * ИЗПРАТИ CV ☎ @ КОНТАКТИ

Как да подобрите вашия LinkedIn профил

Как да подобрите вашия LinkedIn профил

Непълните профили в LinkedIn или такива с изкопирано съдържание работят срещу вас.

Особено, ако се опитвате да създадете силно първо впечатление и да изградите взаимоотношения чрез тази платформа. Членовете са близо един милиард и това да се откроявате е абсолютно задължително.

Ето 5 от любимите ни трикове, които ще ви дадат предимство в това препълнено, но изключително важно дигитално пространство.

  • 1. Подсилете заглавието си.

Вашето заглавие (headline) е един от най-важните аспекти на вашият профил в LinkedIn. Защо? Защото действа като заглавието на реклама. Нейната работа е да привлече вниманието и да накара зрителите да искат да знаят повече. Предизвикателството с този елемент обаче е, че LinkedIn дава само 120 знака за привличане на зрители. Имайте предвид, че това е така, когато използвате настолната версия на LinkedIn, за да създадете или актуализирате заглавието си. Обаче когато използвате мобилно приложение, получавате двойно повече пространство за въвеждане на тези ключови думи. Точно така – вместо 120 знака получавате 240 чрез приложението. Това вероятно е просто бъг, така че това просторно надграждане може да не е валидно завинаги, но в момента получавате повече място, за да се представите. (Последно е тествано е в средата на декември 2019 г.)

  • 2. Започнете резюмето си (about) с нещо привлекателно.

В повечето резюмета, които сме чели, хората повтарят една и съща информация – “Аз съм маркетингов директор на корпорация Х“. Има две грешни неща в това представяне. Първо, вече сте заявили това в заглавието си – в него трябва ясно да се посочва текущата ви роля и компанията. Не губете място, повтаряйки го отдолу. Второ, така няма да накарате някой да иска да знае повече за вас, ако резюмето ви е фокусирано върху длъжностите ви. Последната актуализация в LinkedIn формата показва на зрителите само първите два или три реда от вашето резюме. Трябва да кликнат върху „виж повече“, за да видят цялата история. Така че, пропуснете подробностите и стартирайте своето „относно“ (about) с нещо интересно, провокативно или интригуващо.

  • 3. Нека визуалната част от профила да е с приоритет пред думите.

По начинът, по който се вижда профилът ви, хората виждат вашата мултимедия повече от вашия текст. Ако искате да повлияете на хората, които ви следят, създайте мултимедийна стратегия за вашия профил.

Направете го по следните два начина:

  1. Сложете снимка до вашето „ОТНОСНО“. Както казахме по-горе, когато някой погледне профила ви, вижда само първите два или три реда. Това, което вижда в допълнение е мултимедийното съдържание, което сте добавили към своето „ОТНОСНО“. Можете да добавите видеоклип или снимки на това, което правите, или PDF файлове на тектстове, които сте написали.
  2. Заменете скучният син стандартен фон с изображение, което изразява вашето виждане за стойностно. Това е най-лесният начин да направите профила си единствен и неповторим. Създайте (или използвайте услуги като Fiverr или Upwork ,за да го направите по-евтино) персонализирано изображение, което ви помага да изразите самите вас.
  • 4. Напишете статия в своя LinkedIn профил.

Може би смятате, че няма какво да кажете, но запомнете от мен – да имаш поне една статия в своя LinkedIn профил е изключително ценно поради две причини. Първо, за да покажете, че има какво да кажете. Използвайте го, за да покажете това, с което искате да ви знаят. Второ, статията е на видно място във вашият профил – това е четвъртото поле за съдържание – преди полето ОПИТ. Дори хората да не кликат върху нея, тя прави профила ви да изглежда различно, като му добавя визуална привлекателност.

  • 5. Нека най-важните ви умения да са водещи

Когато някой разглежда вашият профил, той вижда само първите три умения, за които сте получили най – много препоръки. Трябва да сте сигурни, че най-добрите умения във вашият профил са в пресечната точка с тези два критерия: всъщност ги притежавате и те ви помагат да позиционирате следващите. Това означава, че те трябва да бъдат както автентични, така и амбициозни.

Затова погледнете профила си и си задайте следният въпрос: Това ли са моите три отличителни умения, които ще ми бъдат най-полезни? Ако отговорът на въпроса е НЕ, не се притеснявайте. Ето един трик. Когато сте в режим на редактиране на своя LinkedIn профил, може да промените реда на своите препоръки, така че най-важните умения да се показват отгоре. Просто влезте в меню редактиране, натиснете иконата с моливчето в секцията с уменията и след това ще видите три хоризонтални линии вдясно на всяко умение. Подредете ги така, че да започнете с тези, които ще ви бъдат най-полезни.

Тези пет съвета ще имат голяма влияние върху силата на профила ви, без да имат отрицателно въздействие върху вашето време и енергия.

Автор: William Arruda за forbes.com

Прочетете още: Грешката, която допускаме в CV и LinkedIn

Свържете се с нас