Разбирането как да наемете служители с подходящия опит и умения, означава да знаете как да се справите с проблем. Процесът на наемане обикновено е скъп и понякога може да бъде неприятен опит. Дори докато последиците от пандемията започват бавно да намаляват, процесът на наемане може да бъде обезкуражаващ.
Вероятно ще получите голямо количество получени CV-та. Първоначално преглеждате и разглеждате най-добрите кандидати, което може да отнеме много време – часове или дни. След това имате много телефонни разговори, видео интервюта, някакъв вид оценка и интервю задачи и проверки на препоръки, ако е необходимо. Всичко това се случва, когато вече сте претоварени с работа и в комбинация с предизвикателствата на ръководенето на екип.
В настоящо проучване на Robert Half, 64% от висшите мениджъри заявяват, че отрицателното въздействие на лошото наемане е по-важно днес, отколкото преди началото на пандемията. И преди всичко, наистина трябва да го направите правилно. Неподходящото назначение означава повече дезорганизация за вашия екип и компания. Това също е загуба на ценно време и пари.
Пандемията забавя и променя икономиката и оказва влияние върху целия свят, въпреки че COVID-19 започва да намалява. Независимо от ситуацията на вашия пазар на труда и каквато и да е позиция, за която наемате, подготовката на задълбочено и интересно описание на работата е критично за привличането и наемането на най-добрите служители.
Добавете някои актуализации или променете някои отговорности, особено ако описанието на работата не е било коригирано скоро.
Имайте предвид, че не всички таланти ще са подходящи. Добавете достатъчно информация, за да привлечете кандидати, които са подходящи за позицията. Посочете уменията, опита и сертификатите, които кандидатите трябва да имат. Освен това, кажете как ще оцените и измерите успешния профил на вашия най-добър кандидат.
Освен че публикувате позицията на вашата кариерна страница на вашия уебсайт и на сайтове за обяви, които отговарят на вашата бизнес област, трябва да публикувате и споделите обявата за работа и в корпоративните ви социални медия страници.
Може също така да поискате препоръки, особено от вашите колеги и контакти във вашата професионална мрежа. Те могат да бъдат страхотен източник на пасивни кандидати. Това са професионалистите, които може да не търсят активно нова работа, но са склонни да обмислят нова кариерна промяна.
Оценката на CV-тата и другите материали за кандидатстване е скучна и трудна работа. Но бъдете точни в прегледа си, тъй като това е важен етап в оценката дали профилът на кандидата съответства на изискванията за вакантната позиция.
По време на разглеждане на CV-тата търсете ключови думи и фрази, които съответстват на тези в изискванията за работата. Това ще покаже дали кандидатът е проучил вашата обява за работа и се е опитал да отговори на вашите нужди от работа, и е адаптирал автобиографията си към позицията, за която кандидатства.
Накрая помислете колко ефективен е бил кандидатът за работа в настоящата или миналата си позиция. Изложил ли е ясно добавената стойност, която е имал и как е подпомогнал за постигането на бизнес целите? Все пак искате да наемете служители, които могат да се адаптират към вашите отворени роли и да окажат положително влияние върху бизнеса.
Преди интервюто, избраните въпроси за интервю ще ви позволят бързо да оцените дали кандидат за работа притежава уменията и поведение, които сте идентифицирали като критично важни за позицията.
Подготовката на систематична структура ви позволява да задавате правилните въпроси. Освен това, участието на колега в едно интервю може да спести време при наемане на служители. Това също може да предостави различни гледни точки. Има тенденция да пропускаме въпроси, които не са в нашата област на експертиза.
Изследвайте колко добре е подготвен кандидатът за интервюто, като оцените неговото разбиране за вашата организация и индустрия. Кандидатите трябва да разбират и оценяват продукта/услугата и мисията на компанията.
Докато вашите срещи за интервю по естество ще вземат различни курсове, не забравяйте да зададете на всички кандидати същите общи въпроси. И опишете какво прави вашата организация и нейната култура специални. Помнете, че интервютата са двупосочна улица: искате да намерите подходящия кандидат за вакантната позиция, но кандидатът също ще иска да е ангажиран с присъединяването към вашата компания.
Успешното наемане на служители изисква много енергия и време, особено когато го правите сами. Затова много мениджъри по подбор и наемане ще си партнират със специализирана агенция за наемане на служители за професионална подкрепа. В Horizons Bulgaria имаме над 20 години опит в търсене и наемане на специалисти при клиенти за средни и висши мениджмънт позиции. Нашите консултанти по наемане също подпомагат фирмите при наемането на отдалечени служители, докато пандемията държи толкова голяма част от работната сила у дома.
Процесът на наемане на служители не трябва да бъде болезнен. Нека ви подкрепим и намерим професионалиста, от който се нуждаете, за да помогнете на бизнеса си през този разстроен икономически климат. Движим се бързо, защото осъзнаваме, че вашата нужда е критична.
ИЗПРАТЕТЕ ЗАПИТВАНЕ ЗА
ПОДБОР НА ПЕРСОНАЛ И HR КОНСУЛТАНТСКИ УСЛУГИ