„Не оцелява най-силният от видовете, нито най-интелигентният. Оцелява този, който е най-адаптивен към промяната. “
Днес организациите са по-взаимосвързани и базирани на знанието от всякога. Бизнесът трябва да стане адаптивен към възникващите тенденции и да реагира на промените, за да оцелее. Технологиите играят една от най-големите роли при промяната.
Тъй като бизнесът е принуден да се променя, за да оцелее, човешките ресурси също се трансформират от технологиите. Точно това е, което виждаме повече от десетилетие. Дигитализацията се превърна във важна част от функциите на Човешките ресурси. Технологиите не просто са заместили човешките усилия. Напротив, те изграждат по-интелигентни и по-добри мениджъри. Нека да разгледаме някои от промените, предизвикани от технологиите и автоматизацията.
Много от компаниите вече използват успешно изкуствения интелект и машинното самообучение в HR процесите. Чрез възприемането на изкуствения интелект, отделите по човешките ресурси могат да вземат по-информирани и ръководени от анализ решения при подбора на персонал. Данните помагат и на мениджърите да разберат факторите, които влияят върху продуктивността на служителите.
В една от последните си статии Джош Берсин говори за следващата фаза на ангажиране на служителите. Според него ангажираността на служителите ще стимулира изкуствения интелект и ще се трансформира в по-проактивни и базирани на данни системи. Системата ще използва интелигентни „побутвания“ , за да помогне на организациите да разработят правила, прогнози, съвети и предложения за изграждане на работно място, което е по-ориентирано към служителите.
Как компанията се възприема и помни като работодател е решаващ фактор за процъфтяване на бизнеса. Важността на това ще нараства още в бъдеще и брандинга на работодателя ще заеме централно място.
Чрез огромния наплив на социални медии и ангажиране на професионални сайтове като LinkedIn, всичко, което се случва вътре в организацията, е видимо за външния свят. Ако социалната медия, от една страна, може да засили репутацията на компанията, то от друга може и да я отслаби.
Технологиите имат огромно въздействие върху влиянието, което има една компания. В дигиталната ера всеки човек е достъпен за всеки в света. Ето как един единствен човек може да има по-голямо влияние върху потребителите и перспективите, отколкото цялата организация.
Чрез брандинга на работодателя вашите служители стават посланици на вашата работодателска марка.
Това не е възможност, а реалност. Бъдещето на брандинга е персонализираното отношение.
Хорайзънс България предоставя услугата Employer Branding, която може да се адаптира към Вашите потребности.
Не беше много отдавна, когато концепцията за отдалечена и гъвкава работа беше почти научна фантастика. За щастие, изминахме дълъг път от тогава. Това даде отговор на един от най-плашещите проблеми в областта на човешките ресурси. Трудно е да намериш таланти.
В ерата на цифровото номадство дистанционната работа се трансформира от уникална към основна. 63% от компаниите в САЩ имат членове на екипа, които понякога работят от вкъщи. Освен разширяването на гамата от таланти, има значителни ползи както за работодателя, така и за служителя. Работещите от разстояние са по-продуктивни. Също те се радват на добър баланс между работа и живот. Дори могат да бъдат по- ангажирани на работа.
Разбира се, отдалечените екипи са по джобовете на организациите.
Когато организациите наемат от местния пазар, те трябва да отговарят на местните стандарти за труд и заплащане. Наемането на персонал в по-малко конкурентни пазари или дори в чужбина може да доведе до хиляди спестени долари от компенсации. Спестяването от офис разходи също може да е значително.
Новите тенденции са в областта на развитие и обучение на служителите. Дори конвенционалните и консервативни компании наблягат на развитието на служителите и защо не?
Уменията, необходими за някои от днешните работни места, ще остареят в бъдеще. Това означава, че компаниите трябва да се борят с непрекъснатото обучение и развитие, и то бързо. Досега технологиите са автоматизирали обикновената и повторяема работа. Изкуственият интелект бързо разширява работните места, които машините ще могат да приемат, така че организациите трябва да се подготвят за приемането на тези промени и да се обучават за новите работни места, които ще бъдат създадени.
Междувременно меките умения като комуникация, работа в екип, сътрудничество, аналитични способности и лидерство стават толкова ценни, че рикрутърите и мениджърите сега ги разглеждат като приоритети.
Непрекъснатото учене и развитие не е само „приятна работа“ . То е от съществено значение за успеха на организацията и все по-критично за привличането и задържането на служители. Проучване през 2018г. показва, че 94% от служителите предпочитат организации, които осигуряват непрекъснато обучение и кариерно развитие.
Новото поколение след милениалите ще е поколението Z. Как това е свързано с подбора на таланти и човешките ресурси? Новото поколение тепърва започва да навлиза на трудовия пазар, най – вече под формата на стажове или роли на входно ниво. Милениалите и технологиите, с които са израснали, принуждават компаниите да се откажат от много наследствени практики и да възприемат по-сътрудничещ и гъвкав стил на управление.
Какви промени ще внесе поколение Z в организациите, няма да бъде ясно с години, но вече се появяват някои загатвания от проучвания и от онези млади хора, които вече са част от работната сила.
Това е първото поколение, израснало с мобилни устройства
Те очакват същите потребителски преживявания от организациите, каквито получават и от сайтове като Амазон. Както показва един доклад на Glassdoor, тези, които използват смартфоните си, за да „пазаруват“ работа, не желаят да работят чрез мудни и досадни приложения. Сътрудничеството, толкова критично за поколението на милениалите, е по- малко важно за поколението Z. Те са израснали чрез общуване с текстови съобщения и имат по-слабо развити социални умения. Представителите на това поколение също така са израснали в една от най-тежките рецесии след депресията от 30-те години на миналия век, така че може да са склонни да останат по-дълго с един работодател, но много зависи от желанието на самите работодатели да им позволят да изпробват множество роли или проекти.
HR технологията започна да се прехвърля преди десетилетие от конвенционални системи към облак. Днес по-голяма част от HR процесите са, или могат да бъдат, базирани в облак. Ползите са значителни, което позволява на служителите да имат денонощен достъп до информация за техните обезщетения, заплати и график.
От още по- голяма полза е, че облакът дава на HR отдела способността да анализира данните от множество източници, за да добие представа за работната сила и индивидуалната способност на всеки.
Преминаването към облака за първи път дава възможност на HR да анализира поведението на служителите, за да се идентифицират потенциални рискове, да подобри качеството на наемането и да прави прогнози за успеваемостта и необходимите умения.
Облакът предлага гъвкавост в HR процесите, които са от решаващо значение за днешното цифрово работно място и работна сила.
Прочете още: Как технологиите променят HR индустрията