+359 2 963 43 23
Следвайте ни
КАК ДА СЕ СПРАВИТЕ С БЪРНАУТ СИНДРОМА НА СЛУЖИТЕЛИТЕ

КАК ДА СЕ СПРАВИТЕ С БЪРНАУТ СИНДРОМА НА СЛУЖИТЕЛИТЕ

Синдромът “бърнаут” на служителите бързо се превръща в широкоразпространено явление, с което компаниите се борят. Той се характеризира с „емоционално изтощение, цинизъм, неефективност на работното място и хронични отрицателни реакции при стресови условия на работното място“.

Въпреки че стресът може да бъде причинен и усилен от множество фактори, има универсални стратегии, които компаниите могат да използват, за да облекчат стреса, преди той да се превърне в бърнаут. Ето някои от тях:

  • 1. Подобрявайте комуникацията между мениджърите и служителите

Връзката между мениджър и служител е един от най-ценените активи във всяка организация. Тя е от съществено значение за идентифицирането и повлияването на стреса на служителите.

Като цяло, мениджърите са тези, които задават проекти на служителите. По този начин те имат ясен поглед върху тяхната ежедневна натовареност. Важно е мениджърите да установят политика на отворените врати, чрез която да насърчат автентичния и честен диалог със служителите. Когато мениджърите насърчават подобни разговори, служителите ще бъдат по-склонни да обърнат внимание на проблемите, свързани със стреса. След това мениджърите ще са в състояние да предложат помощ, преди да се стигне до бърнаут.

Не е задължително служителите да се възползват от политиката на отворени врати по собствена инициатива. Препоръчително е мениджърите да планират седмични или месечни срещи с тях. Това ще им даде възможност да преценят как се чувстват всички техни подчинени. Тези редовни срещи могат да развият и заздравят доверието между двете страни.

  • 2. Насърчавайте здравословен баланс между работа и личен живот

Може би, най-честият симптом на бърнаут на служителите е усещането за преумора и изтощение. В това състояние дори пътуването до и от работа може да окаже влияние на тяхното състояние.

За щастие, ние живеем в епоха на мобилни технологии и служителите вече могат да имат достъп до работата си от всяка точка. Възползвайте се от този факт, като предлагате на служителите си възможност да работят от вкъщи. Дори няколко дни месечно дистанционна работа могат да помогнат за повишаване на продуктивността и намаляването на стреса.
Възможността за дистанционна работа е стимул, който вашите служители вероятно искат: според едно проучване 43% от офис служителите в САЩ смятат, че „идеалната работна ситуация“ е комбинация от дистанционна работа и работа в офис.

  • 3. Маркирайте края на работния ден

Напредъкът на технологиите ни помога да подобрим ефективността и продуктивността си. Същевременно, той има и своите недостатъци. Сега, когато служителите могат да работят отвсякъде, те често се чувстват задължени да продължават да работят след края на работния ден.

Колкото повече един работник работи извън работно време, толкова по-бързо той може да достигне до бърнаут. Следователно, компаниите трябва да насърчават служителите си да приключат работа официално, след като е приключил работният ден. Поставете формални насоки, за да гарантирате, че служителите ще получат малко заслужена почивка и релакс, докато са у дома.

  • 4. Насърчавайте сътрудничество

Понякога служителите не осъзнават, че стигат до бърнаут. Вместо това те вярват, че просто се борят да бъдат в крак с останалите членове на екипа и да отговарят на очакванията. В резултат на това служителят може да се чувства сам в тази борба и да не потърси подкрепа.

Насърчаването на служителите да работят заедно по проекти е един от начините за борба с този аспект на синдрома. Когато служителите си сътрудничат, натоварването се разпределя по-равномерно. Освен това, ако членовете на екипа забележат, че някой колега се бори, те могат по-лесно да са съпричастни и да му предложат съвет от личния си опит, тъй като вероятно и те са в аналогична ситуация.

  • 5. Празнувайте успехите

Допълнителен фактор, който допринася за прегряването, е усещането, че усилията не се оценяват от компанията. Служителите прекарват по-голяма част от денонощието на работа, като жертват от времето за семейството и приятелите си. Тъй като служителите дават много на организацията, те искат да се чувстват оценени за работата, която вършат.

Това не означава, че трябва да повишите всичко свои подчинени. Поздравителен имейл, който е видим за цялата компания, или споделянето на индивидуални постижения в социалните медии може ефективно да покаже признание, без да ощети бюджета ви.

Важно е да празнувате малките успехи и макар че повечето постижения на работното място са групови успехи, вие също трябва да покажете признание към хората. Например, ако наближава годишнината на служителя, помолете изпълнителният екип да напише ръчно пожеланията си в картичка. Чрез този малък жест ще покажете на работника, че го цените.

Трудно е бърнаутът на служителите да се елиминира изцяло от офис средата, но има стратегии за намаляване на риска служителите ви да го хванат. Като направите няколко прости стъпки днес, можете да поставите вашата компания в състояние да спечели борбата срещу бърнаута на служителите или поне да може да се справя с управлението му.

Автор: Мат Томас за https://www.recruiter.com/

Прочетете още: Тревожността е убиец. Ето как да се справим с нея

Свържете се с нас