Десет начина, по които рикрутърите тормозят кандидатите
Влиятелната Лиз Райън е основател и изпълнителен директор на Human Workplace, както и автор във Forbes и Reinvention Roadmap.
Toва е нейна кариерна рубрика във Forbes, организирана под формата на писма. В нея читатели от брашна задават въпроси и Лиз Райън им отговоря.
„Уважаема Хилари,
Това е тъжна ситуация, разбира се. Твърде много търсещи работа поставяха на пиадестал специалистите по подбор. Всъщност, всеки от нас контролира собственото си бъдеще!
Много рикрутъри са били зле обучени или не са били обучени изобщо. Те се страхуват от клиентите си, затова използват страха като оръжие, за да контролират кандидатите.
Също така и много работодатели не се държат добре с рукрътирите, както и с кандидатите за работа. Техните HR отдели функционират като фабрики за хора, с малко или никаква топлина или разбиране.
Те използват думата „талант“ в своите обяви за работа, но изобщо не ценят таланта.
Радвам се, че сте намерили здрава и подкрепяща среда, в която да работите пълноценно!
Ето десет начина, по които рекрутърите тормозят кандидати за работа:
- След като се обърнат към кандидата, незабавно започват да губят доверието му. Те търсят оправдание в опита на кандидата.
- Рикрутърите казват на кандидата, че заплатата, която очаква, е твърде висока. Те правят това така, че кандидатът да се съмнява в себе си и да приемете всяка оферта с по-ниско заплащане.
- Пренебрегват личните граници на кандидатите, като настояват те да им предоставят подробна лична информация за възрастта им, сегашната им заплата и дори семейното им положение.
- Те са груби и се отнасят пренебрежително към кандидатите. Това е начин да се подсили идеята, че рикрутърът е възвишен, а кандидатът е нищо.
- Рикрутъри лъжат кандидатите, като казват: „Мисля, че сте перфектни за позицията на Сътрудник продажби в Acme Explosives“ и след това отричат: „Никога не съм казвал, че сте подходящи за Сътрудник продажбите. Квалифицирани сте най-много за асистент продажби. „
- Те оставят кандидатите мълчаливо да изчакат обаждането – понякога в продължение на седмици.
- Позволяват си да акцентират върху незначителни аспекти от опита на кандидата, докато кандидатът, който в началото е бил уверен, вече не е сигурен, че е квалифициран за работа.
- Рикрутъри карат кандидатите да направят всичко, което работодателят иска да направят по време на процеса на набиране на персонал – да се явяват болни на интервю, да вземат неплатени отпуск за интервю, да предoставят документ за тяхното възнаграждение. Нито едно от тези изисквания не е коректно.
- Те критикуват кандидатите за това, че са себе си. Някои рикрутъри „консултират“ кандидатите как да отговорят „правилно“ вместо честно на въпросите.
- Накрая, те натискат кандидатите да приемат предложения за работа, които кандидатите усещат като неправилни за тях.
Добрите рикрутъри като вас знаят, че кандидатите имат нужда да вземат всички важни решения за кариерата си. Те трябва да бъдат уважавани заради техните опит и умения. Най-вече трябва да си партнират с рикрутъри, които ги слушат.
Радвам се, че сте намерила работата, която отговаря на вашите ценности. Това е най-доброто за всички нас!
Всичко най-добро,
Лиз“
Източник: Forbes
За връзка с нас