Как да подобрим ангажираността на служителите

Как да подобрим ангажираността на служителите

Ангажираност на служителите – техники за подобряване и ползи

Служителите са основният двигател на една компания. Ако те не се чувстват удовлетворени по някакъв начин, това се отразява на резултатността и прогреса. С други думи, степента на ангажираност на служителите, определя до голяма степен продуктивността на компанията.
Какво точно обаче, включва дефиницията на понятието „ангажираност на служителите“, защо е важна и какви са ползите от нея?
Трудно може да се даде конкретно определение на това понятие, но най-общо казано това е емоционалната обвързаност на служителите с целите на компанията, в която работят. И тук не става въпрос само за това дали се чувстват щастливи на работното си място. Ангажираността е свързана по-скоро с постигането на добри резултати. Ангажираните служители са тези, които са отдадени на работата и изразяват готовност да допринасят за нейния успех. Не възприемат работата си просто като място за печелене на пари, а искат да бъдат ценни и да допринасят за добрите бизнес резултати. Ангажираността на служителите е базирана на доверието и комуникацията между компанията и нейните членове. Има различни фактори, които биха могли да помогнат служителите да се чувстват по-въвлечени в работата и да се стремят да правят всичко възможно за нейния прогрес. Сред тях са:

– Позитивна фирмена култура – новите служители са подробно въведени в работата, познават структурата на компанията, знаят към кого да обърнат въпросите си и не се притесняват да ги задават.
– Да се чувстват ценени – да се дава възможност на служителите да споделят своите идеи, виждания и мнения.
– Да усещат възможност за професионално развитие – служителите да знаят, че техният успех е важен за цялата компания и тяхното професионално развитие е приоритет за нея.
– Добри колегиални отношения – ангажираността и добрите отношения между служителите вървят ръка за ръка, а какъв по-добър начин за опознаване и сплотяване на колектива от организиране на регулярни фирмени празненства, обучения или спортни събития.
– Да не се чувстват претоварени – не всички стратегии за ангажиране на служителите са свързани с добавяне на нови задачи за изпълнение. Ангажираните служители и без това ще вложат повече от нужните усилия, за да свършат добра работа.
– Да чувстват, че успехите им ще бъдат признати – служителите често посочват липсата на признание като водещ фактор и за липса на ангажираност. Компаниите трябва да отдават голямо значение на успехите на служителите, да ги насърчават ги в тяхната работа и да намират различни начини за признание на техните постижения.

Какви са ползите от ангажираността на служителите?

– Ниско текучество – ангажираността на служителите е тясно свързана с тяхното задържане. Колкото по-ангажирани са, толкова по-малко ще напускат работа в търсене на други възможности.
– Спестяване на време и пари – високите нива на текучество означават постоянна инвестиция в набиране на заместници за напускащите служители. Задържането намалява необходимостта от постоянен процес на въвеждане и освобождаване на служители. Запазване на опитните служители: по-малко напускащи означава повече служители, които трупат опит. Опитните служители могат да допринесат повече за бизнеса и са ценни за обучението на новите такива. По-силни работни взаимоотношения: служителите, които работят заедно за по-дълги периоди, имат възможност да изградят по-здрави работни отношения помежду си. Служителите, които се интересуват от успеха на своите колеги, имат по-високи нива на ангажираност и допринасят за положителната фирмена култура.
– Увеличена продуктивност и по-висока доходност – компаниите с повече ангажирани служители имат по-големи печалби, по-добро обслужване на клиентите, а самите служители работят усърдно, защото ценят и харесват работата си.

През последните години все повече се говори за ангажираността на служителите, защото тя се оказва сериозен проблем. Според различни проучвания, много малка част от служителите се чувстват ангажирани на работните си места. Това влияе в голяма степен на ефективността и води до голямо текучество на кадри. Поради тази причина, компаниите трябва все повече да се стремят към изграждане на фирмена култура, силно ориентирана към ангажираността. Отношението на служителите към бизнеса може да се променя ежедневно, затова е от съществено значение
компаниите да поддържат най-добрите практики за ангажираност на служителите, за да се гарантира задържането най-добрите таланти.

CВЪРЖЕТЕ СЕ С НАС ЗА HR УСЛУГИ И ПОДБОР НА ПЕРСОНАЛ
☎ 0886 83 71 81

ИЗПРАТЕТЕ ЗАПИТВАНЕ ЗА
ПОДБОР НА ПЕРСОНАЛ И HR КОНСУЛТАНТСКИ УСЛУГИ