Знаете ли, че 74% от кандидатите за работа се отказват от процеса, когато започнат да попълват кандидатурата си? Важен фактор в тази статистика е дългият процес, необходимостта от онлайн регистрации и купищата документи, които трябва да бъдат попълнени. Колко по-добре ще е, ако технологията може да ни предложи решение, което да намали досадата на целия процес по наемането на работа.
Чатботовете са софтуерни решения, които имитират разговор с човек. Способността им да са на разположение на потребителите по всяко време ги прави особено ценни за бизнеса. Те не само създават по-добро преживяване за клиента/кандидата, но и оптимизират разходите за денонощна техническа поддръжка.
Заради изключителната стойност на чатботовете за бизнеса, те намират приложение в множество индустрии. Отскоро чатботове се използват и в рикрутмънта. Mya и Job Pal са примери за чатботове, които издигат рикрутмънт индустрията на по-високо дигитално ниво.
Чатботовете са се развили до степен, в която са наистина полезни и умни. Програмата може да прави неща като това да приеме CV-то на кандидата и да отговори на първоначалните му въпроси, без да има нужда някой да седи пред компютъра и да направлява процеса. Чатботът може да маркира съответствието на уменията на кандидата с търсените параметри за конкретната свободна позиция.
Чатботът е добър вариант за връзка с кандидата в ранния етап от кандидатстването му. Той може да поеме разговора и да получи необходимата информация. Това ще намали значително броя на кандидатите, които се отказват докато попълват кандидатурата си.
Дори в един момент кандидатът да прекрати процеса, на по-късен етап чатботът може да го подсети да довърши започнатото. Чатботът може да подобри процеса по търсене и намиране на работа и по други начини – да насрочва интервюта, да споделя информация за нови свободни позиции, да отговаря на кандидата до какъв етап е стигнала кандидатурата му,.
Традиционното общуване между рикрутър и кандидат е изпълнено с неловки периоди на мълчание след интервюто. Чатботът може да запълни тази празнота чрез процеса на предварителни разговори. Целият процес ще е интерактивен и ясен.
Ако кандидатът може незабавно да разбере дали продължава или е отхвърлен, това ще му позволи по-бързо да предприеме следващите необходими стъпки. Тази яснота в процеса дава възможнсот на кандидатите бързо да получават информация докъде е стигнала кандидатурата им и да намали излишните процедури между рикрутъра и кандидата.
Ако рикрутърът може незабавно да разполага със синтезираната най-необходима за кандидата информация, ще може по-бързо да предприеме следващи действия в процеса по подбор. Оставяйки на чатбота задачата за подаване на навременна обратна връзка към кандидатите, рикрутъра ще може да се фокусира върху личните интервюта с преминалите началната селекция кандидати.
Механични задачи като прегледа на CV-та, насрочване на интервюта и допълнителни насоки са рутинни, но все пак необходими в дейността на рикрутъра. С помощта на чатбота, всички тези рутинни задачи могат лесно да бъдат автоматизирани и HR специалистът може да се ангажира с по-сложни задачи, като подобряване на работодателския бранд, достигане до повече хора и други неща, свързани с управлението на процеса.
В заключение ще кажем, че макар много рикрутъри да имат усещането, че чатботовете ще ги изместят, фактът е, че тези автоматизирани асистенти всъщност правят рикрутърската работа по-силна и ефективна, вместо да я обезсмислят.
Източник: www.goodworklabs.com