Как чатботовете добавят стойност в подбора

Как чатботовете добавят стойност в подбора

Чатботове в подбора на персонал

Знаете ли, че 74% от кандидатите за работа се отказват от процеса, когато започнат да попълват кандидатурата си? Важен фактор в тази статистика е дългият процес, необходимостта от онлайн регистрации и купищата документи, които трябва да бъдат попълнени. Колко по-добре ще е, ако технологията може да ни предложи решение, което да намали досадата на целия процес по наемането на работа.

Всъщност технологията вече има такова решение, което идеално отговаря на изискванията – чатботовете.

Какво е чатбот?

Чатботовете са софтуерни решения, които имитират разговор с човек. Способността им да са на разположение на потребителите по всяко време ги прави особено ценни за бизнеса. Те не само създават по-добро преживяване за клиента/кандидата, но и оптимизират разходите за денонощна техническа поддръжка.

Заради изключителната стойност на чатботовете за бизнеса, те намират приложение в множество индустрии. Отскоро чатботове се използват и в рикрутмънта. Mya и Job Pal са примери за чатботове, които издигат рикрутмънт индустрията на по-високо дигитално ниво.

Как добрите чатботове подобряват ефективността

  • 1. Пестят време и пари

Чатботовете са се развили до степен, в която са наистина полезни и умни. Програмата може да прави неща като това да приеме CV-то на кандидата и да отговори на първоначалните му въпроси, без да има нужда някой да седи пред компютъра и да направлява процеса. Чатботът може да маркира съответствието на уменията на кандидата с търсените параметри за конкретната свободна позиция.

  • 2. Прави процеса по кандидатстването по-ефективен

Чатботът е добър вариант за връзка с кандидата в ранния етап от кандидатстването му. Той може да поеме разговора и да получи необходимата информация. Това ще намали значително броя на кандидатите, които се отказват докато попълват кандидатурата си.

Дори в един момент кандидатът да прекрати процеса, на по-късен етап чатботът може да го подсети да довърши започнатото. Чатботът може да подобри процеса по търсене и намиране на работа и по други начини – да насрочва интервюта, да споделя информация за нови свободни позиции, да отговаря на кандидата до какъв етап е стигнала кандидатурата му,.

  • 3. Прави процеса на предварителното събиране и даване на информация по-ясен и лесен за контролиране

Традиционното общуване между рикрутър и кандидат е изпълнено с неловки периоди на мълчание след интервюто. Чатботът може да запълни тази празнота чрез процеса на предварителни разговори. Целият процес ще е интерактивен и ясен.

Ако кандидатът може незабавно да разбере дали продължава или е отхвърлен, това ще му позволи по-бързо да предприеме следващите необходими стъпки. Тази яснота в процеса дава възможнсот на кандидатите бързо да получават информация докъде е стигнала кандидатурата им и да намали излишните процедури между рикрутъра и кандидата.

Ако рикрутърът може незабавно да разполага със синтезираната най-необходима за кандидата информация, ще може по-бързо да предприеме следващи действия в процеса по подбор. Оставяйки на чатбота задачата за подаване на навременна обратна връзка към кандидатите, рикрутъра ще може да се фокусира върху личните интервюта с преминалите началната селекция кандидати.

  • 4. Автоматизира рутинните задачи

Механични задачи като прегледа на CV-та, насрочване на интервюта и допълнителни насоки са рутинни, но все пак необходими в дейността на рикрутъра. С помощта на чатбота, всички тези рутинни задачи могат лесно да бъдат автоматизирани и HR специалистът може да се ангажира с по-сложни задачи, като подобряване на работодателския бранд, достигане до повече хора и други неща, свързани с управлението на процеса.

В заключение ще кажем, че макар много рикрутъри да имат усещането, че чатботовете ще ги изместят, фактът е, че тези автоматизирани асистенти всъщност правят рикрутърската работа по-силна и ефективна, вместо да я обезсмислят.

Източник: www.goodworklabs.com

Свържете се с нас