+359 2 963 43 23
Следвайте ни
КАК ИЗГЛЕЖДА ИДЕАЛНОТО CV?

КАК ИЗГЛЕЖДА ИДЕАЛНОТО CV?

 

“Как изглежда идеалното CV?” – това е въпрос, който си задава всеки кандидат в желанието си да се представи по най-добрия начин пред работодателите.

Ще започнем с отговора, а после ще разгледаме разясненията.

Идеалното CV е това, подготвено специално за конкретната компания и за конкретната позиция.

Няма едно унифицирано Резюме, което да изпращате до всички компании – това е най-голямата грешка. За специалисти с дългогодишен опит, това е от още по-голямо значение, тъй като е възможно да имат опит в различни индустрии и на различни позиции.

Разбира се има компоненти, които е задължително да се включат във вашето CV. Това са:
  • Име и фамилия
  • Телефон
  • E-mail
  • Местоживеене (не роден град)
  • Опит
  • Образование
  • Качества, свързани с работния процес
Препоръчително е да добавите:
  • Снимка
  • Дата на раждане
  • LinkedIn профил
  • Препоръки

 

ЗАЩО Е ОТ ПОЛЗА ДА СЕ ПОДГОТВИ ОТДЕЛНО ЗА ВСЯКА КАНДИДАТУРА?

Първата селекция е по документи, така че трябва да се представите много добре писмено, за да стигнете до лично интервю. Компанията добре е описала изискванията към кандидатите, вие отговаряте ли на тях? Да, чудесно – покажете го в CV-то си, като опишете подробно дейностите, с които сте се занимавали в предишните фирми и качествата, които сте придобили. Не, не отговаряте? Ами тогава защо кандидатствате? Ако все пак искате да работите на тази позиция – посочете мотивацията си и с какво бихте допринесли за компанията, за да бъде обоснована вашата кандидатура.
Пример: ако кандидатствате за работа във финансова компания, наблегнете на това какви задължения сте имали досега във финансови компании или финансови задължения в нефинансови такива. Работата ви като организатор на събития ще е от полза, но не е най-важното. Ако кандидатствате за позиция Специалист обслужване на клиенти – опишете позициите, където сте развили комуникативните си умения, където сте затвърдили езиковите си знания. Ако се занимавате с Продажби – сигурни сме, че ще успеете „да продадете“ вашата кандидатура!

Уникалност
Това е важното за всяко CV.
 

КАКЪВ ФОРМАТ Е НАЙ-ПРЕДСТАВИТЕЛЕН ЗА ИЗГОТВЯНЕ НА CV?

Вече доста изтъркана тема, така че тук ще сме кратки. Europass – банално, но добър избор, ако се чудите какво да изберете. Информацията е систематична, текстът е прегледно подреден и няма да сбъркате. Онлайн платформи – оригинално, но нека не е прекалено. Придържайте се и „се вместете“ в 2-3 страници. Важна е информацията, която дава вашето CV-то, а не толкова формàта или дължината му.

LinkedIn профилът е новият формат на CV!

LinkedIn е социална мрежа с бизнес насоченост. Там създавате кръг от хора, с които бихте могли да сте партньори или клиенти, може да срещнете и новия си работодател. В профила на всяка компания има секция „Отворени позиции“, така че изпратете вашето CV директно!
Бихме могли да наречем LinkedIn „формат на CV”. Там може да добавите Снимка, Резюме, Опит, Образование, Качества, Препоръки. Също така има опция да извлечете цялата информация от профила си в PDF. Ето готово CV! Предимството – специалистите ЧР сами могат да намерят вас, ако сте подходящ за свободна позиция при тях. Извод – попълнете прилежно и съвестно вашия профил, защото това би могло само да ви помогне.
 

РАВНОПОСТАВЕНОСТ – СЪЩЕСТВУВА ЛИ ТЯ В HR-А?

Подборът на персонал е сложен процес. Каналите, по които една компания стига до кандидатите са различни – чрез обяви за работа, социалните мрежи, база данни с кандидати, хора от обкръжението, препоръки. Всяка принципна и морална организация се отнася към всички тези хора по един и същ начин.
А дали сте изпратили вашето CV още с публикуването на обявата или точно преди да изтече – няма значение. Щом има обява, значи все още няма избран човек.
 
Като завършек ще ви дадем един съвет: „Бъдете себе си и не лъжете, както в CV-то, така и на интервю. Рано или късно картите се разкриват. И ако е късно, това е неприятна ситуация както за вас, така и за вашия работодател.“

Автор: Христина Иванова, Консултант ЧР
Написана за Markethink.bg

 

За връзка с нас

About the Author

Horizons е консултантска фирма с над 14-годишен опит на пазара в България, специализирана в подбор на персонал на средно управленско и експертно ниво. Компанията комбинира ефективността на класическия подход с най-добрите практики на директния контакт и управлението на проекти в областта на човешките ресурси. Ние предлагаме многообразие от възможности за кариерно развитие в контекста на различни проекти, компании и функции. Лиценз от Националната Агенция по Заетостта №2118, валиден от 27.09.2016.