+359 2 963 43 23
Следвайте ни
ЗАЩО EMPLOYER BRANDING ЩЕ ИМА ВСЕ ПО-ГОЛЯМО ВЛИЯНИЕ ПРЕЗ 2020

ЗАЩО EMPLOYER BRANDING ЩЕ ИМА ВСЕ ПО-ГОЛЯМО ВЛИЯНИЕ ПРЕЗ 2020

Employer branding (работодателска марка / бранд) е важна част от маркетинга и подбора на персонал на една компания. Той ще става все по-важен и през 2020 г.

Наскоро Glassdoor.com публикува доклад за тенденциите в работата и подбора на персонал за 2020 г., а employer branding играе огромна роля в много от тези тенденции. Нека да разгледаме защо бранда на работодателя ще има такова важно влияние през настоящата година.

Фирмената култура играе все по-важна роля в процеса по подбор на персонал.

Имаше време, когато силната фирмена култура се смяташе за хубава допълнителна придобивка, но сега това е почти изискване.
Сега много служители твърдят, че ценят фирмената култура за сметка парите. Данни от Glassdoor.com показват, че компаниите със силна култура се представят по-добре.

Очевидно определението за силна фирмена култура е различно за всички, което означава, че работодателите опитват по малко от всичко, за да засилят своята култура.

Какво отличава вашата компания от всички останали?

Това е мястото, където брандингът влиза в играта, тъй като е от съществено значение да комуникирате ефективно какво прави вашата компания, за да обедини служителите си, да ги прави щастливи и ефективни.

Имате ли място в офиса ви, което служи като социален център, в който служителите могат да разговарят, да закусят, да пият кафе или да играят игри, както правят наши приятели в други компании?

Някои компании дори допускат домашни любимци на работното място, за да подобрят фирмената су култура.

Employer branding също е чудесен начин да подчертаете социалните пакети и постиженията на вашите служители.

Най-важното е, че ако вашата компания е най-добра в нещо, имате пълно право да съсредоточите усилията си в брандирането и показването на това. Всяка компания има история, която трябва да разкаже, просто е нужно да я разкаже ефективно!

Както се казва в старата поговорка: „Онези, които не се учат от историята, са обречени да я повтарят“.

Имайки предвид това, много икономисти напоследък подчертаха различни исторически икономически показатели, насочващи към възможна рецесия в близко бъдеще.

Работодателите ще се подготвят за потенциална рецесия, като разгледат как може да се наложи да коригират своите практики за подбор на персонал, според Glassdoor.com.

Ако рецесията удари, работодателите ще наблюдават значително увеличаване на броя на хората, кандидатстващи за отворените им позиции. Въпреки че има някои ползи от увеличаването на броя на кандидатите, това също прави по-голямо предизвикателството да отсеем неквалифицираните кандидати.
Един от начините да се преборите с това е използването employer branding-a. Чрез него може да съобщите на бъдещите си служители за уменията, които е нужно да има човек, за да бъде успешен във фирмата ви.

Във вашата компания може да има доста работа, за изпълнението на която е нужен твърд характер. От изключителна важност е да се говори, както за упоритата работа, така и за социалните придобивки.

Препоръките на служителите са чудесен начин те да споделят успешните си истории и да дискутират уменията, които са използвали за развитието на кариерата си в компанията.

Тези препоръки могат да помогнат на бъдещите служители да преценят, дали те са подходящи или не за компанията. Също ще ви помогнат да имате подходящия тип таланти, кандидатстващ за отворените позиции при вас.
Ако вашата компания не поеме контрола върху собствения си брандинг, някой друг ще го направи.
Вашата компания ще бъде брандирана, независимо дали се фокусира върху employer branding или не.

Всеки път, когато клиенти ви потърси и разгледа информация за вас в интернет или в социалните медии, това се отразява на репутацията на вашата компания. Тя бавно се превръща във вашия брандинг.

Дори ако всички отзиви са положителни, никога не е добра идея да оставите някой друг да поеме контрола над вашето онлайн съобщение. За търсещите работа е валидно: „брандирайте се или ще бъдете брандирани“. Същото важи и за работодателите. Работодателите трябва да отделят време и усилия за брандиране.

Employer branding може да бъде мощен инструмент, в комбинация със силни отзиви от клиенти и служители.

Освен това, ако вашата компания не се фокусира върху работодателската си марка, вашите конкуренти ще го направят! Може да сте най-добрият в нещо, но това не ви помага, ако никой не знае за това. Разбира се, някои компании са изградили репутация от уста на уста. Но след известно време, ако не се възползвате от employer branding, това ще ви се отрази.

Знаете ли, че Хорайзънс България може да ви помогне с усилията ви с employer branding?

Не пропускайте тази възможност да поемете контрола над вашата марка и да достигнете до подходящите кандидати за работа за вашата компания днес!

Източник: www.workitdaily.com

Свържете се с нас