Работодателска марка (РМ – employer branding) е термин, използван за описване на сложните стъпки, предприети за изграждане и развитие на репутацията на компания – Бранда на работодателя. Когато кандидатите търсят работа, те в повечето случаи се ръководят от имиджа на марката и информацията, известна за работодателя.
Колкото по-добре е разработена стратегията за брандиране на вашия работодател, толкова по-привлекателен имидж на марката виждат вашите кандидати и толкова по-талантливи специалисти можете да привлечете.
Тъй като линиите между маркетинга и наемането на служители се размиват все повече, най-добрите марки са смели и автентични, споделяйки „какво е наистина да работиш за тях.“ Задължителните неща, които за търсещите работа искат да намерят в напи дни са: информация за фирмената култура, кариерното развитие и колегите. Функцията на процеса по вътрешен подбор на персонал има възможността да бъде ключов фактор, влияещ върху Бранда на работодателя.
Създайте автентично послание и тон на комуникация за вашия бранд, така че кандидатите да знаят точно какво да очакват като служители. Уверете се, че гласът на марката е последователен на всяко ниво, като синхронизирате съобщенията на кариерния ви уебсайт с видеосъдържанието, рекламата, платформите за оценка и индивидуални разговори с екипа по подбор.
Стремете се да представите свързваща и единна картина на организацията. Обаче не до такава степен, че еднообразието да намали човешките елементи и нещата, които определят вашия Бранд на работодателя. Според HBR това е съществен елемент на вашето Предложение за стойност на служителите (EVP).
Набирането на служители играе влиятелна роля в подхранването на културата, като гарантира, че талантите, които са подходящи, започват работа при вас. Помислете какъв тип култура искате да създадете. Например 83% от милениалите са активно ангажирани с една компания, когато вярват, че тя насърчава приобщаваща култура. Със сигурност, има много неща, които вашият екип по подбор може да направи, за да стане наемането на служители по-приобщаващо.
Брандът на работодателя е отражение на вашата култура, а не нещо, което може да бъде предписано. Затова изграждането на положителна култура е в основата на силната работодателска марка.
Служителите ще използват несъмнено платформи като Facebook, LinkedIn, Twitter, Instagram, Glassdoor и други кариерни сайтове, за да споделят своя опит. Всъщност Glassdoor съобщава, че 70% от хората разглеждат рецензии, преди да вземат решения за кариерна промяна.
Тези платформи са източник на ценна обратна връзка за адресиране на елементи от Предложението за стойност на служителите. Разбира се, не всички служители ще бъдат щастливи през цялото време, но внимавайте за болезнени точки, които биха могли да попречат на подходящия професионалист да кандидатства при вас.
Благодарение на технологиите и социалните медии, маркетингът вече не служи толкова като пазител на марката. И корпоративната, и работодателската марка са в ръцете на вашите служители и клиенти. Според маркетинговото списание, Drum, 84 % от хората се доверяват на препоръки от партньори пред всяка друга форма на реклама. Това се отнася и за подбора на персонал.
Следователно е жизненоважно да убедите всички, които могат да съдействат за подобряване на Бранда на вашия работодател – от персонала на фронтова линия до наемащите мениджъри. Предоставете на служителите известна свобода в социалните медии и им осигурете платформи, в които да споделят неща от своя трудов живот с други. Помислете как можете да използвате публикации на служители в корпоративните социални мрежи, вътрешни групи във Facebook и вътрешно фирмените си социални канали.
Технологията дава огромен тласък на Бранда на работодателя, като осигурява по-добри канали за комуникация и подобрява преживяването на кандидатите за работа.
Технологията може да рационализира ангажирането на кандидатите, търсенето на работа, кандидатстването, процесите по оценяване и подбор, както и планирането на интервюта и обратна връзка. Благодарение на технологията, всички екипи за набиране на служители могат да осигурят изключително преживяване на кандидата. От своя страна, това засилва Бранда на работодателя.
Glassdoor подкрепя виждането, че кандидатите все по-често третират търсенето на работа като онлайн пазаруване. Като част от своите проучвания, търсещите работа искат да знаят за очакванията на вашата компания, начина на работа и процеса на интервю. Те могат също да оставят отзиви за опита си с кандидатстване при вас.
Ето защо е важно да осигурите положително, последователно, честно и увлекателно кандидатстване. Доколкото е възможно, използвайте автоматизирани процеси. Това означава, че кандидатите ще преминават бързо към следващия етап, избягвайки ненужни закъснения.
След като инициирате контакт с потенциалните кандидати, можете да ги ангажирате чрез редовна комуникация. Разказването на истории може да включва целеви страници, които показват видеоклипове, свързани с публикуваните отворени позиции за работа, или споделяне на истории от настоящи служители за техния собствен опит.
Разказването на истории е възможност да персонализирате вашата работодателска марка, да разкажете историите на реални хора, а не да сте безлика корпорация. Използвайки ангажиращи човешки разкази. Така по-добре ще привлечете типа кандидати, които биха искали да видят себе си да създават подобни истории.
Има много тактики освен думите, които можете да използвате, за да популяризирате активно Бранда на вашия работодател. Осигуряването на привлекателна визия, която вдъхновява хората, често може да бъде постигнато най-добре визуално – чрез фотография, изображения или видео.
Дълбочината означава също превръщането на комуникацията в разговор, а не в еднопосочна улица. Бихте могли да обмислите инструменти като чат ботове, за да помогнете на кандидатите да получат отговори на техните въпроси или да хоствате онлайн чатове за кариера.
Уверете се, че сте там, където са потенциалните ви бъдещи служители. Независимо дали става въпрос за LinkedIn, Facebook, Instagram, Pinterest, осигурете вашето въздействие на правилните места. Microsoft използва Twitter, за да покаже #MicrosoftLife, докато McDonald’s използва Snapchat, за да се свърже с по-младите кандидати за работа.
Тази тактика е особено ценна, ако се опитвате да наемете служители в област, която е извън обичайната ви сфера. Например, помислете за банки, които се нуждаят от финтех таланти или търговец на дребно, който се разширява на нови географски пазари.
Положителното преживяване на кандидата добавя стойност както към работодателската, така и към потребителската марка. И обратно, има рискове: 25% от търсещите работа в Обединеното кралство или са спрели да купуват, или са закупували по-малко от някоя марка поради отрицателен опит на кандидата.
Брандът на работодателя позволява на хората извън вашата организация да разберат вашата цел, визия и култура. Въпреки че корпоративната и работодателската марка имат различна аудитория, съобщенията трябва да бъдат последователни. В нашия свързан свят ние използваме почти едни и същи канали, за да говорим с нашите клиенти, както и с нашите кандидати.
Тези 10 най-добри съвета трябва да ви помогнат да укрепите Бранда на вашия работодател и да привлечете повече подходящи кандидати.
Знаете ли, че Horizons може да ви помогне с усилията ви с employer branding?
Не пропускайте тази възможност да поемете контрола над вашата марка и да достигнете до подходящите кандидати за работа за вашата компания днес!
Прочетете още: Какви са основните разлики между работодателска марка и маркетинг за кандидати
ИЗПРАТЕТЕ ЗАПИТВАНЕ ЗА
ПОДБОР НА ПЕРСОНАЛ И HR КОНСУЛТАНТСКИ УСЛУГИ