ПОДБОР И ВЪВЕЖДАНЕ НА НОВИ СЛУЖИТЕЛИ

Един процес по подбор трае около 2 месеца, отнемайки от времето на рикрутъри и мениджъри. Неуспешният подбор отнема 3 пъти повече време.
Все повече фирми търсят добре подготвени кадри, които да им осигурят добра годишна печалба и все пак всички сме на ясно, че отсяването на добрите професионалисти от не толкова добрите става все по-наложително.
Отдавна процесът по подбор не е задължение само на HR отделите. Това е мисия, в която са въвлечени всички и най-вече мениджърите, които взимат последното решение. Истината е, че вече кандидатите са опитни в явяването на интервюта и добре продават себе си на интервюиращите.
Но колко струва един лош подбор. Според проучване на „Society for Human Resource Management“ на един нов служител са му нужни 6-7 месеца, за да бъде напълно продуктивен и производителността му да покрива заплатата му, а през това време организацията покрива резултатите му. Според друго проучване лошият подбор струва на компанията едногодишната заплата на служителя (в зависимост от нивото това може да са средно от 13000 до 130 000 лв. годишно.) плюс времето на рикрутърите и мениджърите, което струва скъпо.

 

Модул Въвеждане

Въвеждането в компанията е процесът на реадаптиране на един служител от една работна среда към друга.
Поради недобра адаптация 60% от служителите са склонни да напуснат в първите 6 месеца от постъпването си. Някои от причините за това са неразбиране на функциите си, недобра интеграция с екипа, поради неотчитане на личностните характеристики при подбора, както и ранна загуба на мотивация. Поколението след 1989 година, има коренно различни работни ценности от тези, които ги наемат.
Това поколение предпочита да има ментор на работното си място и да влиза плавно в работния процес, за да може да се адаптира. С други думи лошо построеният въвеждащ план може лесно да демотивира новия служител, а поради мобилността на поколението вероятността да напусне е огромна.

 

За кои професионалисти е предназначено това обучение?

  • Мениджъри в компанията, отговорни за подбора на служители
  • Специалисти, които имат трудности при запълване на вакантните позиции
  • Професионалисти, които искат да бъдат по-добри в подбора и привличането на служители
  • Служители, които искат да разчитат по-добре знаците на невербалната комуникация
  • Служители, които искат да овладеят силата на правилните въпроси
  • Специалисти, които представляват имиджа на организацията
  • Мениджъри/тим лидери, които изпитват трудности при задържането на хората си

Какво ще ви даде това обучение?

По-ясно разбиране на пълния цикъл на подбора, който не завършва с последното интервю.

 

За какво ще говорим?

  • Подбора през очите на професионален консултант
  • Разпознаване на талант вътре в организацията
  • Анализ на конкретната роля
  • Психологически профил на позицията
  • Организационно културен профил на екипа
  • Брифинг и комуникация с вътрешните рикрутъри
  • Съществува ли перфектният служител?
  • Как бизнес професионалистите да провеждат интервю?
  • Защо фирмата и екипът са добро място за работа?
  • Как да представим мисията на организацията на кандидата?
  • Оценка на ценностите на кандидата и прогнозиране на поведение
  • Фаза оферта и преговори с кандидата относно заплата
  • Въвеждане на кандидата в работния процес
  • Добре ли е да хвърляме новодошлия в дълбокото?
  • Какъв ментор ни трябва и как да го намерим?
  • Внимание и подкрепящо поведение в първите месеци
  • Ценности, емпатия и емоционална интелигентност
  • Свобода в клетка или функциониране в рамките на организацията

 

Изпратете ни запитване за обучение