Как да стимулирате служители си да използват допълнителни придобивки

Как да стимулирате служители си да използват допълнителни придобивки

6 стъпки как да стимулирате своите служители да използват допълнителни фирмени придобивки

Като работодател с малък бизнес, допълнителните придобивки за служителите могат да бъдат конкурентното ви предимство. Особено, когато става въпрос за задържане на топ служителите и за привличане на нови таланти. В много случаи този тип бонуси са много по-привлекателни от самите пари. Според проучване на Glassdoor от 2015 г. мнозинството от служители (79%) казват, че предпочитат нови или допълнителни придобивки през по-голямо възнаграждение. За съжаление проучването показва, че много служители не се възползват напълно от социалните пакети. А това е в ущърб както на служителите, така и на самата компания. Не позволявайте вашата инвестиция да отива на вятъра. В следващите редове ще разгледаме как в 6 стъпки да подтикнете своите служители да се възползват от тези „бенефити“.

Стъпка 1: Уверете се, че служителите ви разбират какви допълнителни придобивки получават.

В ново проучване, проведено от Международната асоциация за планиране на социални придобивки за служителите, само 19% от работодателите казват, че техните служители напълно разбират какъв социален пакет получават, а 50% въобще не разбират естеството на бонусите. Информирайте служителите си постоянно с редовна комуникация. Уверете се, че сте ги информирали какви бонуси имат, защо тези бонуси за ценни за тях и как могат да се възползват от материалните и нематериални блага.

Стъпка 2: Комуникирайте по тази тема целогодишно.

Недейте просто да чакате да мине годината, за да говорите отново за придобивки. Осигурете регулярна комуникация под различна форма (обикновено става чрез мейли или в печатна форма по поща). Така се напомн на служителите да се възползват от тези предимства. Обмислете виртуални уебинари, различни видове срещи, определете време и място, където служителите могат да задават въпроси и да изразяват мнение.

Стъпка 3: Създайте информационен център.

Дайте на служителите достъп до информация за социалния им пакет 24 часа в денонощието, 7 дни в седмицата с помощта на вътрешен ресурсен център, където служителите могат да се включат в уеб-семинари или да видят видеоклипове, презентации в PowerPoint, PDF ръководства и друга важна информация за изтегляне. Представете списък с най-често задаваните въпроси, отговорете им, за да изясните обърквания.

Стъпка 4: Специфични предимства за прожекторите.

Веднъж или два пъти месечно изпращайте бюлетин по електронната поща, който изтъква предимствата на определен „бенефит“. Това ще служи за напомняне на служителите, че ги имат и трябва да се информират как да се възползват от тях.

Стъпка 5: Възползвайте се от новите технологии.

Обмислете дали да инвестирате в софтуер за допълнителни придобивки, като например Workterra. Това не само ще пести време на HR екипа ви, но и неприятната част с документацията. Всъщност служителите ще имат възможност сами да поемат контрол над собствените си социални придобивки. С Workterra служителите могат лесно да управляват „бенефитите“ си онлайн и да получат достъп до информация, която им помага да ги разберат по-добре и да вземат обмислено решение.

Стъпка 6: Питайте за обратна връзка.

Ако сте изпробвали всичко и служителите все още не виждат ползата от социалния пакет, възможно е да не предлагате придобивки, които те действително искат. Не позволявайте на инвестицията ви да отиде на вятъра. Направете проучване сред служителите си, за да ги попитате какви допълнителни придобивки харесват и използват и какви не, също така какви биха искали да имат. Вижте дали има групи от „бенетифи“, където бихте могли да намалите разходи, защото служителите не се впечатляват от тях. Така ще има повече финанси за важните и ценни за служителите придобивки.

Запомнете:

Всеки път, когато говорите с вашите служители за придобивки, използвайте възможността да им напомните, че те са на тяхно разположение. Подсилете посланието с това, че сте инвестирали в тези бонуси, за да стимулирате самите служителите – че инвестирате в тяхното здраве, баланс между професионалния и личния живот. В резултат на това ще засилите тяхното доверие в организацията и ще засили тяхната лоялност към вас, техния работодател.

––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

Източник: https://resources.careerbuilder.com/

За връзка с нас