Хедхънтингът винаги е съществувал, но тенденцията беше този метод да се използва по-рядко.
Работодателят трябва да има конкретна информация от първа ръка за таланта, уменията и капацитета на даден специалист, до който иска да стигне. Дигиталната ера обаче промени всичко това и днес всеки може да бъде „хедхънтнат“ много лесно.
Сега ние не само имаме автобиографиите на хората онлайн, но чрез социалните медии разбираме повече за професионалния им опит с едно натискане на бутон, както и да общуваме с тях чрез бързи съобщения.
Хедхънтингът вече не е просто метод, който се използва за топ-кандидати от индустрията – той е приложим за всички нива и отрасли. Една от причините, поради която е толкова популярен, е съкращаването на времето и разходите, свързани с подбора.
Мечтата на всеки служител е да бъде хедхънтнат. Това е знак, че талантът ви е признат, а работата и уменията ви – оценени. Не е нужно да се „пържите“ по време на интервю за работа – сега вие имате контрол.
Но как може да увеличите шансовете да бъдете хедхънтнати и какво да направите, ако сте? Понякога наистина изглежда, че трябва да сте на правилното място в точното време. Факт е, че има много неща, които можете да направите, за да попаднете в радара на хедхънтхърите. Нека ги разгледаме:
Все повече работодатели търсят хора, които искат да поканят на интервю, като преглеждат профили в социалните медии като LinkedIn. Уверете се, че вашият профил, автобиография и професионален опит са актуални.
Ако получите неочаквано обаждане, със сигурност ще се развълнувате. Но се опитайте да се държите спокойно и професионално. Ако наистина ви искат, хедхънтърите ще бъдат щастливи да играят по вашите правила. Но внимавайте да не изпаднете в другата крайност – бъдете благодарни и оценете техния интерес.
Например, ако не можете да говорите, когато за първи път се свържат с вас, организирайте друго време, което да е удобно и за двете страни. И зависи от тях да ви се обадят, а не обратното. Това е добър балансиращ акт. Ако сте прекалено резервирани или безразлични, може да изпратите сигнали, че нямате интерес към тях като компания.
Разберете точно за какво сте били оферирани и от кого, проучете повече за компанията и за позицията. По какъв начин тя се различава от настоящата ви позиция.
След предварителни разговори и ако се интересувате, поискайте всичко, което се предлага в писмен вид. Това може да бъде под формата на описание на позицията.
Анализирайте: Сравнете пакета, който получавате сега с този, който ви предлагат. Отделете време да помислите добре и бъдете рационални.
Претеглете предимствата и недостатъците и внимателно обмислете опциите. Вземете своето решение и не забравяйте да отговорите навреме. Ако отговорът ви е „да“ , ще продължите процеса с интервю. Ако отговорът ви е „не“, учтиво отхвърлете и им благодарете.
Но докато не получите това обаждане, нека запознаем с основите …