Повече от 50% от малките и средни предприятия разчитат на социалните медии като основен метод за дигитален маркетинг.
Чрез този метод можете да намерите нови клиенти и да се свържете с тях много ефективно. За разлика от някои други традиционни маркетингови методи, това не е скъпо. Поради тази причина малкият бизнес все повече използва предимствата на доказалия предимствата си успешен маркетинг в социалните медии.
Най-важното нещо, което трябва да знаете, преди да правите какъвто и да е маркетинг, е да познавате аудиторията си. Без да познавате аудиторията си, няма да можете да достигнете до нея по смислен начин.
Идентифицирането на характеристиките на вашата целева аудитория е част от всяко проучване на пазара. Без тази информация не можете да знаете как да привлечете вниманието на желаната от вас аудитория. Определете възраст, пол, местоживеене, среден доход и други факти, които са важни за вашия бизнес. Един от най-добрите начини за успешно проучване на пазара е създаването на персони на аудиторията. Ето как се прави: Съберете демографски данни от социалните медии, проучвания, фокус групи и проучвания на клиенти. Анализирайте тези данни за тенденции (поведение, възрастови групи, професионални групи). Използвайте тези характеристики, за да развиете идеални клиенти, заедно с име, длъжност и кариера.
След като познаете аудиторията си, следващото нещо, което трябва да направите, е да експериментирате.
И първият ви експеримент трябва да бъде да разберете, на кои платформи за социални медии трябва да посветите най-много усилия. Това е особено полезно за по-малки фирми, които не могат да се справят с товара на провеждането и проследяването на множество кампании в няколко канала за социални медии едновременно.
Ще откриете, че има много бизнеси, които се развиват успешно, дори когато са фокусирани само върху един канал в социалните медии. Въпреки че е най-добре да създавате и поддържате последователи поне на два, за да имате винаги нещо, към което да се върнете. Така че, намерете какво за вас работи и се придържайте към него!
Изкушаващо е да представите марка в колкото се може повече социални мрежи, за да достигнете до възможно най-голяма целева аудитория. Повече количество обикновено води до загуба на качество, тъй като тогава всичко е свързано с цифри.
И бъдете последователни! Разбира се, важно е да пишете съдържание, което вашата аудитория би искала да сподели със своите приятели. Важно е също така да научите какъв вид съдържание им харесва и да подготвите съдържанието, което създавате в бъдеще, което отговаря на техния вкус. Голяма част от установяването на какъвто и да е вид присъствие в социалните медии в днешно време … е просто да сте там и да ангажирате аудиторията си. В противен случай изобщо нямаше да има смисъл да го правите.
Продължавайки нашата мисъл от предишния съвет: не забравяйте да се ангажирате с аудиторията си. Това е единственият начин, чрез който можете успешно да увеличите присъствието си в социалните медии.
Говорете с тях. Отговаряйте на въпроси. Предварително им предоставете информация, базирана на запитвания. В наши дни ангажирането трябва да бъде значимо и персонализирано. В противен случай не можете да очаквате аудиторията ви да има желание да се ангажира с вас.
В крайна сметка единственият начин за постигане на истински успех е непрекъснатото усъвършенстване. Нуждаете се от адаптивност и гъвкавост, тъй като нещата и времената постоянно се променят.
Най-лесният начин да изберете каква посока да поемете в бъдеще е да запишете резултатите от ангажиментите си и да определите дали сте постигнали поставените цели или не. Ако не, тогава след това ще работите, за да изберете защо и да изберете как можете да се подобрите. За това много специализирани инструменти, които могат да ви помогнат.
Социалните медии често заменят личния разговор в днешния дигитален свят. Бързият отговор на въпроси, зададени от вашата целева аудитория, ще придаде на марката ви по-човешки облик. Ако не взаимодействате с целевата си аудитория, може да оставите впечатлението, че не се интересувате от желанията им. И това, в крайна сметка, ще има отрицателно въздействие върху вашия бизнес. Освен това взаимодействието в социалните медии предлага възможността да представите уникалните характеристики на вашата марка. Например, публикации със снимки са много ефективни за свързване с вашата целева аудитория.
Няма значение на коя платформа за социални медии сте: фокусирайте се върху визуализациите възможно най-често, когато е възможно. В проучване 67% от маркетинг мениджъри заявяват, че използват визуално съдържание в социалните медии поради ефекта на ангажираност. Независимо дали са изображения, GIF файлове и мемета или видеоклипове: Интегрирането на визуално съдържание във вашите публикации в социалните медии е относително просто. Просто се уверете, че визуалните изображения са подходящи, както за съдържанието на публикацията, така и за вашата аудитория.
Маркетингът в социалните медии е нещо повече от туитване за вашата марка от време на време или реклама във Facebook. Без подходяща стратегия няма да постигнете оптимални резултати. Първо, когато подбирате съдържание в социалните медии, Правилото 80/20 (известно още като Принципа на Парето) препоръчва: 80% от вашия маркетинг или успех в продажбите в социалните медии (резултатът) се основава само на 20% от причината (съдържанието, подбрано от вас). Поради тази причина процентът на рекламно съдържание във всичките ви канали в социалните медии трябва да бъде до 20% от съдържанието. Останалите 80% да се обръщат към вашите клиенти. Взаимодействайте с тях и споделяйте подходящо съдържание, което им добавя стойност. Второ, трябва да използвате всеки канал в социалните медии според съответните им силни страни.
Разбира се, важно е да споделяте подходящо съдържание. И все пак, нужно е да отделяте време за активно взаимодействие с целевата аудитория.
Не се колебайте да адаптирате успешна стратегия на други марки. Вдъхновете се от марките в социалните медии и изпробвайте някои от техните тактики в собствените си канали в социалните медии. Проследете какво правят вашите конкуренти. Може би една чудесна идея може да бъде приета и адаптирана за вашата собствена кампания.
Подобно на повечето неща в бизнеса, ще трябва да жертвате част от времето и ресурсите си, за да постигнете истински успех в маркетинга в социалните медии. Ако обаче полагате усилия и се стремите към качество над количеството и отивате малко по-далеч, със сигурност ще се окажете на по-висока позиция спрямо конкуренцията си.
Предлагаме професионална услуга, по поддръжка и развитие на профили в социални медии, качествено съдържание, което използвате и за оптимизиране на уеб сайт съдържанието си, включително и подобряване на позициите си в търсещите машини.
Управлението на профили в социални медии е регулярна дейност, която изисква изключителна последователност и постоянство, за да генерира реални резултати.
Можете да ни се доверите и ни поверите тази необходимост, без да се налага да наемате и обучавате служител за целта.
ИЗПРАТЕТЕ ЗАПИТВАНЕ ЗА
ПОДБОР НА ПЕРСОНАЛ И HR КОНСУЛТАНТСКИ УСЛУГИ