Ползи от маркетинга в социалните медии за вашия бизнес

Ползи от маркетинга в социалните медии за вашия бизнес

Маркетингът в социалните медии за бизнеса вече не е само задължителен.

Той е основен начин да достигнете до клиентите си, да получите ценна информация и да разширите своята марка.
Социалните медии са една от най-печелившите платформи за дигитален маркетинг, която може да се използва за повишаване на видимостта на вашия бизнес. Като начало, създайте профили в социалните медии за вашия бизнес и започнете да общувате с потребителите си. Над 91% търговци твърдят, че като прекарват само няколко часа седмично, усилията им в маркетинга на социалните медии повишава значително видимостта на марката им и подобрява потребителското изживяване. Несъмнено, наличието на страница в социалните медии за вашата марка ще бъде от полза за вашия бизнес. Може да създадете и широка аудитория за вашия бизнес, като я развивате редовно.

Релевантен ли е дигиталният маркетинг в моята индустрия?

Маркетингът в социалните медии е предназначен да достигне до по-широка аудитория по полезен и забавен начин. Също така да помогне на потенциални клиенти да ви опознаят и да се ангажират с вашия бизнес.

Ето някои от причините, поради които вашият бизнес се нуждае от маркетинга в социални медии:

  • Увеличаване на продажбите

Без значение какво продавате, социалните медии могат да ви помогнат да го продадете. Вашите социални акаунти са критична част от вашата фуния за продажби – процесът, чрез който нов контакт става клиент.
Броят на хората, които използват социални медии, продължава да расте и инструментите за социални продажби се развиват. Поради това социалните мрежи ще стават все по-важни за търсенето на продукти и електронната търговия. Времето е подходящо да приведете в съответствие целите си за маркетинг в социалните медии и продажби.
Продажбите в соцоалните мрежи вече са критичен инструмент за отделните специалисти по продажби.

  • Увеличете познаваемостта на марката

Социалните платформи са естествено място за достигане до нови и силно насочени потенциални клиенти, тъй като половината от световното население ги използва.
Мислите ли, че хората се свързват само с марки, които вече познават в социалните медии? Прочуване сочи, че 60% от потребителите на Instagram откриват нови продукти от самата платформа.

  • Повече авторитет на марката

За да направите бизнеса си по-силен, лоялността към марката и удовлетвореността на клиентите играят важна роля, но всичко се свежда до комуникацията. Когато клиентите видят, че вашата компания публикува в социалните медии, особено отговаряйки на техните запитвания и публикувайки оригинално съдържание, това им помага да изградят положителен образ в съзнанието си. Редовното взаимодействие с вашите клиенти доказва, че вие и вашият бизнес се грижите за тях. След като получите няколко доволни клиенти, можете да оставите рекламата да бъде направена за вас от истински клиенти, които са оценили вашия продукт или услуга.

  • Подобрена лоялност към марката

Когато присъствате в социалните медии, улеснявате клиентите си да ви намерят и да се свържат с вас. По-вероятно да увеличите задържането и лоялността им, като се свързвате с клиентите си чрез социалните медии. Важно е да се отбележи, че развитието на лоялна клиентска база е една от основните цели на почти всеки бизнес. Удовлетвореността на клиентите и лоялността към марката обикновено вървят ръка за ръка. От съществено значение е често да се ангажирате с клиентите си и да започнете да развивате връзка с тях. Социалните медии не се ограничават само до представянето на вашия продукт, те са и водеща платформа за промоционални кампании. Клиентът вижда тези платформи като канали за обслужване, където те могат директно да общуват с бизнеса.

  • Ангажираност на клиенти и аудитория

Социалните мрежи ви дават възможност да взаимодействате директно с клиенти и фенове, а на тях им дават възможност да взаимодействат директно с вашата марка. За разлика от традиционните медии, които предлагат само еднопосочна комуникация, комуникацията в социалните медии е двупосочна.
Ако искате клиентите и последователите ви да бъдат ангажирани, трябва да и вие да се ангажирате. Бъдете активни и отговаряйте на коментари и въпроси в собствените си публикации в социалните медии по подходящ начин за вашата марка.

  • По-висока удовлетвореност на клиентите

Социалните медии играят голяма роля в мрежата като комуникационната платформа. С помощта на тези платформи създаването на глас за вашата компания е важно за подобряване на цялостния имидж на марката. Клиентите оценяват факта, че когато публикуват коментари на вашата страница, те получават модифициран отговор, а не компютъризирано съобщение. Марката, която цени своите клиенти, отделя време, за да състави лично съобщение, което се възприема естествено в положителна посока.

  • Възможност да научите повече за вашите клиенти

Социалните медии генерират огромно количество данни за вашите клиенти в реално време. Можете да използвате тази информация, за да вземате по-интелигентни бизнес решения.
Всички основни социални мрежи предлагат анализи, които предоставят демографска информация за хората, които взаимодействат с вашия акаунт. Това може да ви помогне да приспособите стратегията си, за да говорите по-добре с реалната си аудитория.

  • Увеличаване на трафика на уебсайта

Едно от другите предимства на социалните медии е, че също така помага да увеличите трафика на уебсайта ви. Споделяйки съдържанието си в социалните медии, вие давате на потребителите причина да кликнат към вашия уебсайт. Колкото повече качествено съдържание споделяте във вашия социален акаунт, толкова повече входящ трафик ще генерирате.

Участието в социални чатове също може да бъде чудесен начин да увеличите видимостта си, да привлечете внимание от нови хора, да демонстрирате своя опит и да привлечете трафик към вашия уебсайт. Предлагайте стойностна комуникация в чата, вместо да бъдете твърде рекламиращи. Просто се уверете, че адресът на вашия уебсайт е включен във всичките ви профили в социалните медии, така че хората, които искат да научат повече за вас, да могат да го направят с едно лесно щракване.

  • Подобрена SEO оптимизация

Всеки компетентен специалист по интернет маркетинг знае, че има някаква връзка между социалните медии и оптимизацията за търсачки – SEO.
Публикациите в социалните медии дават основание на аудиторията да намери вашето ново съдържание и да разгледа вашия уебсайт.
И тъй като тези публикации ще се показват предимно в емисиите на последователи и хора, интересуващи се от вашия продукт/услуга, този трафик със сигурност е много целенасочен (качествен трафик).
Google знае кои страници печелят постоянно трафик и кои просто остават забравени.

  • По-добре е за SEO

Има толкова много потенциална стойност за оптимизация на търсачките (SEO), която може да се придобие чрез социалните медии.
Социалните медии също изпращат сигнали за уместност до търсачки като Google, за да гарантират, че качественото съдържание е лесно видимо и достъпно за подходящата аудитория, което също генерира много SEO стойност.

  • Рентабилност

Не на последно място, дейностите на маркетинга в социалните медии са може би най-рентабилният начин за една рекламна стратегия. Създаването на акаунт и регистрацията е безплатно за почти всички платформи за социални мрежи. Но ако решите да използвате платена реклама в социалните медии, винаги започвайте от малко, за да видите какво може да очаквате. Да бъдете рентабилен е важно, тъй като ви помага да постигнете по-голяма възвръщаемост на инвестициите и да имате по-голям бюджет за други маркетингови и бизнес плащания. Само като инвестирате малко пари и време, можете значително да увеличите вашите конверсии и в крайна сметка да получите възвръщаемост на инвестицията.

  • Обобщение

Несъмнено, правилното отношение към маркетинга в социалните медии има много предимства за всякакъв вид индустрии и марки. Чрез редовно актуализиране на правилната стратегия в маркетинга на социалните медии, това ще доведе до увеличен трафик, по-добра SEO, подобрена лоялност към марката, по-висока удовлетвореност на клиентите и много други позитиви. Вашата конкуренция вече се увеличава в социалните медии от ден на ден, така че не позволявайте на вашите конкуренти да вземат вашите потенциални клиенти. Колкото по-рано започнете, толкова по-бързо ще забележите ръст на вашия бизнес.


Редовната поддръжка на корпоративните социални профили, обновяването на информацията, както и свежи публикации осигуряват доверие на всяка компания, която държи на своята онлайн репутация.

Предлагаме професионална услуга, по поддръжка и развитие на профили в социални медии, качествено съдържание, което използвате и за оптимизиране на уеб сайт съдържанието си, включително и подобряване на позициите си в търсещите машини.

Управлението на профили в социални медии е регулярна дейност, която изисква изключителна последователност и постоянство, за да генерира реални резултати.
Можете да ни се доверите и ни поверите тази необходимост, без да се налага да наемате и обучавате служител за целта.

Използван източник: https://www.digitaldoughnut.com

Снимка: Freepik

Свържете се с нас