Избягвайте тези грешки, които вредят на работодателската ви марка и пречат да привлечете топ таланти

Избягвайте тези грешки, които вредят на работодателската ви марка и пречат да привлечете топ таланти

Грешките, които вредят на вашия бранд на работодателя и на привличането на таланти

Има ли вашата компания силен EVP (Предложението за стойност на служителите)? Промотирате ли най-добрите си преимущества? Откроявате ли реални служители? Тези тактики ще помогнат да издигнете вашия бранд на работодател на по-високо ниво.

Изразът работодателска марка е мощен начин да се достигне до днешните таланти, които са жадни за информация. Но се оказва, че това не е всичко, което може да се направи. Работодателската марка всъщност помага на мотивацията на търсещите работа да се задействат.

Данните от проучването на Monster, проведено от кандидати, които вече са кандидатствали за дадена позиция, показват, че кандидатите придават висока стойност на три компонента на работодателска марка. Те са:

  • репутацията на компанията
  • информациятата, която предоставя
  • нейните ценности.

Тези три фактори определят решението на кандидатите да кандидатстват за конкретната позиция.

Ако вашата компания все още иска да настрои добре и подобри вашия Бранд на работодателя, не се притеснявайте! Тази статия ще ви даде правилни насоки за това.

За да ви помогнем да избегнете някои пречки, с които се сблъскват други компании, ние очертаваме пет често срещани грешки, които фирмите често допускат в усилията си в посока работодателска марка. Също ви предоставяме някои стратегии в действие за това как да преодолеете тези пречки и грешки.

Грешка # 1: Предоставяне на уникални бонуси, без да се разбира какво наистина искат кандидатите

Проучване на Monster, проведено от вече кандидатствали специалисти, установи, че кандидатите класират като основен приоритет, баланса между професионалния и личния живот. И все пак тази полза често вече не е достатъчна. Все повече работодатели се опитват да се разграничат, като предлагат уникални предимства на служителите си. Например, закрити стени за катерене, безплатни закуски, почистване на домове и други уникални бонуси – особено когато се опитват да привлекат Милениали.

Това може да е добра стратегия за някои работодатели, ако са си свършили домашното и вече за стартирали със силно предложение за стойност на служителите (EVP). Обаче за мнозина това е просто неподходящ опит в посока работодателска марка.

Това е така, защото милениалите може да се радват на тези предимства, но едва ли те са техният основен приоритет. Според проучване на Grovo, милениалите търсят компании, които предлагат автономия, комуникират ефективно, осигуряват обучение и професионално развитие, представят възможност за смислена работа и за които иновациите са основна фирмена ценност.

Защо се случва това

Когато се опитвате бързо да наемете нови служители, особено висококвалифицирани, уникалните предимства са лесна тактика. И все пак, внедряването на необичаен бонус, само за да го рекламирате в кариерни сайтове, вероятно ще постигне само временен бум в кандидатурите.
Макар че предлагането на почистване на къщи и вътрешни еспресо барове със сигурност може да привлече внимание, ключовият фактор тук е, дали те ще вдъхновят подходящите кандидати да кандидатстват и да останат във вашата компания.

Какво да правите вместо това

Разработете предложение за стойност на служителите (EVP). Това ще ви помогне да разберете по-добре основните причини, поради които най-добрите ви служители искат да работят за вас. Това започва с искане мнението на вашите служители, вместо с решение в конферентна зала без реални данни или доказателства.

След като дефинирате данните с основните мотивационни фактори за вашите служители, използвайте тези знания, за да създадете кратко изложение, което комуникира вашата EVP. От този момент нататък, вече е нужно да съобразявате тези данни с всички нови бонуси, които ще предлагате.
Когато измисляте нови предимства, помолете служителите си за обратна връзка. Тези дискусии ще ви помогнат да идентифицирате идеи, които едновременно подобряват живота на служителите и повишават работната им продуктивност. По този начин ще приложите предимства, които имат значение за вашите служители, и ще привлечете правилните кандидати.

Грешка # 2: Несподеляне на информацията за предимствата на компанията

Днешните кандидати за работа често се пазарят за следващата си роля по подобен начин, по който се пазарят за нова кола. Търсещите работа все повече очакват да могат да намерят информация за предимствата, предлагани от бъдещите им работодатели. За съжаление повечето компании премълчават, когато става въпрос за бонусите, които предлагат.

Защо се случва това

Работодателите имат различни причини да не комуникират открито пакетите си с бонуси, докато кандидатът не получи оферта. Някои работодатели вероятно знаят, че от техният пакет от бонуси може да се очаква повече. Някои работодатели може просто да не знаят, че търсещите работа търсят тази информация, особено в обявата за работа и описанието на длъжността. Каквато и да е причината, забуленият подход към предимствата може да бъде пропусната възможност за търсещите работа.

Какво да правите вместо това

Ако вече предлагате прекрасни бонуси и имате зелена светлина да ги споделите, не забравяйте да включите подробна информация за бонусите на вашия кариерен сайт. Още по-добре, помислете за създаване на отделен и публичен сайт / кариерна страница , който да е посветен единствено на предимствата за служителите ви.

Ако вашите ползи я не са толкова привлекателни или нямате разрешение да ги споделите изрично, помислете за кампания, свързана лично с вашите служители. Например, може да създадете съдържание, в която настоящите служители споделят истории за това как преимуществата, които имат на работа, са повлияли положително на живота им.
Без значение към коя стратегия се придържате, трябва да започнете да посочвате предимствата си в описанията на позициите и съдържанието за подбор възможно най-скоро.

Грешка # 3: Пренебрегвате да изтъкнете реалните си служители и тяхната работа

Чували ли сте някого да говори за това колко харесва работата си, без да сте чули нещо за неговите колеги? Ние също не сме. Търсещите работа искат да знаят хората, с които биха работили, какво мислят тези хора за тяхната работа и как влияят върху културата на компанията. Твърде малко компании съобразяват това и в резултат на това подборът им страда.

Защо се случва това

Много работодатели не осъзнават колко ефективно може да бъде демонстрирането на ежедневието на настоящите служители. В резултат на това те не инвестират в създаване на съдържание, което да постигне това. Обаче това е чудесен начин да помогнете на търсещите работа да кандидатстват при вас.

Какво да правите вместо това

Хуманизирайте работното си място. Създайте съдържание, което набляга и разказва за вашите настоящи служители и тяхната работа. Дори да нямате бюджет за видео тур на вашия офис, пак можете да помолите прекрасните си служители да разкажат за тяхната работа в блога ви.

Грешка # 4: Създаване на съдържание, но не и популяризиране му чрез целенасочена реклама

Създаването на страхотно съдържание за подбор е важна стъпка, но имайте предвид, че това е само първата стъпка. Много работодатели публикуват съдържание за подбор на персонал на кариерния си сайт, но след това пренебрегват въвеждането на стратегия за разпространението му.

Защо се случва това

Дори опитни маркетингови екипи са отговорни понякога, че инвестират сериозно в създаването на съдържание, без да отделят някакъв бюджет за неговото популяризиране и разпространение. Това не само възпрепятства способността ви да привличате и набирате големи таланти, но и правите лоша услуга на усилията на вашия екип. Без реклама и популяризиране на съдържанието ви, вероятно ще се представя по-слабо, просто защото никой не знае, че е там!

Какво да правя вместо това

Когато планирате следващото си съдържание, свързано с подбор, включете маркетингова стратегия за това как и къде ще го популяризирате. Тук визираме промотирамето му извън вашия собствен сайт и кариерен блог. Помислете за отделяне на средства за разпространение на вашето съдържание сред целевите аудитории.
Разширените опции за насочване ще помогнат на вашата обява за работа да достигне до хората, които най-много искате да привлечете.

Грешка # 5: Липса на служители, които са посланици на вашия Бранд на работодателя

Вашите собствени доволни служители, особено най-добре представящите се, могат да бъдат най-добрият ви източник за привличане на повече кандидати с подобни качества. Осигурете посланиците на вашия Бранд на работодателя да популяризират вашата компания като работодател, който те са избрали. Твърде много работодатели пренебрегват този ценен ресурс.

Защо се случва това

Някои компании все още се страхуват какво може да се случи, когато служителите им външно ги представляват, особено в социалните медии. Но с малко обучение и доверие вашите служители могат да бъдат мощно оръжие във вашия арсенал за подбор на персонал.

Какво да правите вместо това

Започнете с комуникацията (или създаването!) на фирмена политика за социалните медии. Включете положителни неща, които вашите служителите да споделят и така да популяризират вашата марка. Можете дори да помислите да се обърнете към някои от най-добрите ви и най-щастливи служители. Проверете как служителите на Booking.com споделят своя опит и как компанията популяризира това.

Тези уроци ще дадат възможност на вашата компания да намери своя уникален тон на вашия Бранд на работодателя. И не забравяйте – решенията за работодателска марка на Horizons могат да ви помогнат да ускорите тези процеси!

CВЪРЖЕТЕ СЕ С НАС ЗА HR УСЛУГИ И ПОДБОР НА ПЕРСОНАЛ
☎ 0886 83 71 81

ИЗПРАТЕТЕ ЗАПИТВАНЕ ЗА
ПОДБОР НА ПЕРСОНАЛ И HR КОНСУЛТАНТСКИ УСЛУГИ