+359 2 963 43 23
Следвайте ни
ЗЛАТНИ ПРАВИЛА ЗА ДАВАНЕ НА ПОЛОЖИТЕЛНА ОБРАТНА ВРЪЗКА

ЗЛАТНИ ПРАВИЛА ЗА ДАВАНЕ НА ПОЛОЖИТЕЛНА ОБРАТНА ВРЪЗКА

Научете как да давате смислена, позитивна и продуктивна обратна връзка на работното място!

Значението на положителната обратна връзка на работното място

Според проучванията на Gallup, даването на ефективна и позитивна обратна връзка на работното място води до по-голяма ангажираност на служителите, по-висока рентабилност и продуктивност и до задържане на служителите. Поради тези причини и всеки мениджър е необходимо да се научи как да дава смисленa положителна обратна връзка.
Когато на служителите се дава позитивна обратна връзка редовно, те се чувстват оценени и по този начин и по-ангажирани. Даването на положителна, самостоятелна обратна връзка на служителите също спомага за изграждането на добри взаимоотношения на работното място. В резултат на това, вашите служители са по-лоялни и остават по-дълго в компания.

Така всеки мениджър, който иска да изгради и води успешен екип, трябва да се научи как да дава ефективна положителна обратна връзка на служителите си. Ако станете професионалист в това, трябва да научите следните доказани техники за даване на положителна обратна връзка.

Съвети за даване на смислена и продуктивна положителна обратна връзка

Повечето хора смятат, че това изкуство е просто. Обаче да кажете „добре свършена работа“ не е достатъчно. Ако искате да дадете смислена и продуктивна обратна връзка, която ще засили положителното поведение, следвайте тези 8 златни правила:

  1. Вашата обратна връзка трябва да бъде искрена

    Дайте положителна обратна връзка на служителите си, когато имате конкретна причина. Бъдете прями и честни.

  2. Вашата обратна връзка трябва да бъде навременна

    Уверете се, че вашата обратна връзка е навременна, дадена в момента. Когато видите нещо добро, похвалете го!

  3. Вашата обратна връзка трябва да бъде конкретна

    Избягвайте да давате неопределена похвала и да казвате точно какво е направил вашият служител, което ви се струва похвално. Вашата обратна връзка трябва да бъде кристално ясна и по същество.

  4. Вашата обратна връзка е необходимо да бъде насочена към усилията

    Съсредоточете се върху усилията и поведението на служителите си (това, което правят), а не върху техните личностни черти или талант (какви са те).

  5. Нека обратната ви връзка да е в по-голям контекст

    Рамкирайте постиженията на служителите си в по-голям контекст. Обяснете въздействието на постигнатото от тях на другите и го свържете с крайния резултат на фирмата си.

  6. Използвайте подходящ език на тялото

    Уверете се, че се усмихвате, поддържайте контакт с очите и използвайте подходящите изражения на лицето и жестовете на ръцете.

  7. Подсилете обратната връзка с жест

    Отидете на разходка в близкия парк, вземете кафе или кутия с бонбони и празнувайте.

  8. Персонализирайте вашата обратна връзка

    Настройте позитивната си обратна връзка към всеки от служителите си. Някои биха могли да се радват, че са в светлината на прожекторите, докато други предпочитат лична похвала, която да е очи в очи.

Автор: Kristina Martic
Източник: https://hrtechweekly.com

Прочетете още: 8 примери за даване на положителна обратна връзка

9 успешни начини за мотивиране на служители

 

Свържете се с нас