СВЪРЖЕТЕ СЕ С НАС ЗА УСЛУГИ ПО ПОДБОР +359 886 83 71 81

ИЗПРАТЕТЕ ЗАПИТВАНЕ ЗА ПОДБОРИЗПРАТИ CV

Златни правила за даване на положителна обратна връзка

Златни правила за даване на положителна обратна връзка

Научете как да давате смислена, позитивна и продуктивна обратна връзка на работното място!

Значението на положителната обратна връзка на работното място

Според проучванията на Gallup, даването на ефективна и позитивна обратна връзка на работното място води до по-голяма ангажираност на служителите, по-висока рентабилност и продуктивност и до задържане на служителите. Поради тези причини и всеки мениджър е необходимо да се научи как да дава смисленa положителна обратна връзка.
Когато на служителите се дава позитивна обратна връзка редовно, те се чувстват оценени и по този начин и по-ангажирани. Даването на положителна, самостоятелна обратна връзка на служителите също спомага за изграждането на добри взаимоотношения на работното място. В резултат на това, вашите служители са по-лоялни и остават по-дълго в компания.

Така всеки мениджър, който иска да изгради и води успешен екип, трябва да се научи как да дава ефективна положителна обратна връзка на служителите си. Ако станете професионалист в това, трябва да научите следните доказани техники за даване на положителна обратна връзка.

Съвети за даване на смислена и продуктивна положителна обратна връзка

Повечето хора смятат, че това изкуство е просто. Обаче да кажете „добре свършена работа“ не е достатъчно. Ако искате да дадете смислена и продуктивна обратна връзка, която ще засили положителното поведение, следвайте тези 8 златни правила:

  1. Вашата обратна връзка трябва да бъде искрена

    Дайте положителна обратна връзка на служителите си, когато имате конкретна причина. Бъдете прями и честни.

  2. Вашата обратна връзка трябва да бъде навременна

    Уверете се, че вашата обратна връзка е навременна, дадена в момента. Когато видите нещо добро, похвалете го!

  3. Вашата обратна връзка трябва да бъде конкретна

    Избягвайте да давате неопределена похвала и да казвате точно какво е направил вашият служител, което ви се струва похвално. Вашата обратна връзка трябва да бъде кристално ясна и по същество.

  4. Вашата обратна връзка е необходимо да бъде насочена към усилията

    Съсредоточете се върху усилията и поведението на служителите си (това, което правят), а не върху техните личностни черти или талант (какви са те).

  5. Нека обратната ви връзка да е в по-голям контекст

    Рамкирайте постиженията на служителите си в по-голям контекст. Обяснете въздействието на постигнатото от тях на другите и го свържете с крайния резултат на фирмата си.

  6. Използвайте подходящ език на тялото

    Уверете се, че се усмихвате, поддържайте контакт с очите и използвайте подходящите изражения на лицето и жестовете на ръцете.

  7. Подсилете обратната връзка с жест

    Отидете на разходка в близкия парк, вземете кафе или кутия с бонбони и празнувайте.

  8. Персонализирайте вашата обратна връзка

    Настройте позитивната си обратна връзка към всеки от служителите си. Някои биха могли да се радват, че са в светлината на прожекторите, докато други предпочитат лична похвала, която да е очи в очи.

Автор: Kristina Martic
Източник: https://hrtechweekly.com

Прочетете още: 8 примери за даване на положителна обратна връзка

9 успешни начини за мотивиране на служители

 

Свържете се с нас