+359 2 963 43 23
Следвайте ни
ЗАЩО „НАЗНАЧИХМЕ“ ЧАТБОТ В ХОРАЙЗЪНС БЪЛГАРИЯ

ЗАЩО „НАЗНАЧИХМЕ“ ЧАТБОТ В ХОРАЙЗЪНС БЪЛГАРИЯ

За чатботовете и хората – конкуренция или работа в екип?
Успешен пример от практиката

Чатбот – практично софтуерно решение, което автоматизира комуникацията с потребителите онлайн като имитира разговор с човек и отговаря/търси отговори на най-често задаваните въпроси чрез аудио, видео, текстови файлове, интегрирани файлове, линкове и др.

След дълга кампания по подбор на Асистент за нашия екип (все пак търсихме някой, който да носи нашето ДНК), посрещнахме новия колега с много въодушевление, надежди и очаквания. Изготвихме му план за въвеждане в работата, менторска програма и планирахме проектите, които да поеме самостоятелно. Колегата, с присъщия ентусиазъм на специалист Човешките ресурси в романтичното начало на кариерата си, се впусна геройски в търсенето и първоначалната селекция на кандидати за работа. Резултатите не закъсняха, последваха поощрения и сякаш всичко вървеше прекрасно…

Ежедневието на Асистента подбор на персонал

Аз съм Ръководител подбор в компанията. Моята задача е да организирам стартирането на процеса по обучение на стажантите и асистентите в екипа, да напътствам менторите им при необходимост, да следя за евентуални трудности и да помагам и на двете страни да се справят с тях. Бидейки леко в страни от оперативната работа на Ментора и Асистента, имах възможност да наблюдавам, не без любопитство, ежедневните действия на последния. Докато не отчетох следните факти:

  • В продължение на дни, Асистентът провеждаше еднотипни структурирани интервюта по телефона с кандидати по обяви.
  • Всяко интервю включваше няколко еднакви въпроса, отговорите на които Колегата прилежно отбелязваше в таблици.
  • Следваше запознаване на кандидата с информация относно компанията клиент, условията на работа, възнаграждението, локацията на офиса и т.н.
  • Ако на база на събраната и дадената информация съществуваха достатъчно допирни точки за включване на кандидата в същинския процес по подбор, Колегата организираше срещи и ги потвърждаваше с отделен мейл към всеки един кандидат.
  • С натискането на червената слушалка на смартфона, следваше набиране на номера на следващия кандидат и всичко започваше отново.

Симптоматика за демотивация и burnout

Определено се притесних за Колегата. Той вършеше работата си с удоволствие и въодушевление, но когато започна да води лице в лице интервюта със селектираните при първоначалния скрининг кандидати, натоварването му започна да си личи. Моите искрени опасения бяха, че заради рутинната работа, нашият успешен Асистент няма да е максимално ефективен в последващите разговори. Именно там, където фокусът, „човешкото“ отношение и личната преценка са добавената му стойност.

Прогнозите

Прогнозата е една и е много ясна – спад в мотивацията на Асистента поради невъзможност да развива компетенциите си и да задоволи безграничното си професионално любопитство.

Решението

Има го. И е леснодостъпно. Не изисква огромни инвестиции, даже спестява ресурси. Не отнема време, а дава. Предоставя много възможности и не се влияе от настроения и грипни епидемии, на разположение е 24/7.

„Наемането“ на Чатбот

Решихме да повишим нашия Асистент в Младши консултант и да фокусираме дейността му върху подбора на персонал в целия му блясък – директна комуникация с клиенти и кандидати и възможност за консултиране и на двете страни.
Не, не стартираме нова кампания по търсене на негов заместник. Стартираме кампания по изграждане на Автоматизиран асистент, с „професионален профил“, който да покрива параметрите на нашата ДХ и в съответствие с потребностите на нашия бизнес. И име си има вече – H.bot.

H.bot е чатбот без изкуствен интелект, който:

  • поема първоначалната комуникация с кандидатите,
  • събира необходимата за Младшия консултант по подбор информация,
  • подрежда я в таблици и в зависимост от припокриването на критериите за позицията и квалификацията на кандидата,
  • тагва кандидата в една или друга категория,
  • запознава кандидатите с общите условия на компанията клиент и процеса по подбор и е на разположение 24/7,
  • може да разговаря с много кандидати едновременно, като запазва конфиденциалността на всеки един разговор,
  • е учтив и дава своевременна обратна връзка.
  • дори информира кандидатите за други актуални кариерни възможности и новини за компанията.

Ние определяме на какво да научим H.bot и как да го развиваме – скоро може да помага и при onboarding-а на новите ни колеги, да асистира и на Административния ни мениджър при необходимост.

Резултатите

Екипът ни е във възторг. Младшият консултантът – още повече 😊. Стойността на работодателската ни марка сред служителите ни е на път да „удари тавана“. Всички се включват в проекта с желание и идеи. Даже може да „наемем“ и още един H.bot, за да имаме непрекъсваема връзка и с клиентите ни.

Бъдещето

И въпреки, че все още професионалистите не могат да бъдат клонирани, най-хубавото е, че H.bot може да бъде. И да е в полза на всички, готови да открехнат капака на кутията, да погледнат навън и да отворят бизнеса си за технологиите и в Човешките ресурси. Колелото е завъртяно, бъдещето е сега и предстоят още интересни предизвикателства занапред.

Автор: Галина Димитрова

Очаквайте скоро: Как чатботовете добавят стойност в процеса по подбор?
Или задайте въпроса си директно на galina.dimitrova@horizons.bg; mob: 0889196909