+359 2 963 43 23
Следвайте ни
9 УСПЕШНИ НАЧИНА ЗА МОТИВИРАНЕ НА СЛУЖИТЕЛИ

9 УСПЕШНИ НАЧИНА ЗА МОТИВИРАНЕ НА СЛУЖИТЕЛИ

Работата в екип е начинът, по който повечето компании изпълняват важната си работа и мотивират хората си. Когато комбинирате енергията, знанията и уменията  за мотивиране на служители, тогава вие и вашият екип можете да постигнете всичко, което сте си поставили за цел.

Weekdone.com наскоро обърна внимание на някои от грешките, които лидерите правят, за да губят най-големите си таланти. Те предлагат: „Замисляйте се за поведението си. Променете поведението си, което е погрешно и се пригответе да подобрите представянето и мотивацията на екипа си.“

Опитайте тези 9 ефективни начина за мотивиране на служители:

1. Заплащайте достойно на служителите си

Когато планирате заплатите на служителите си, бъдете сигурни, че заплащането им е в съответствие с това, което плащат други компании във вашата индустрия и географска област. Помнете: 26% от ангажираните служители казват, че ще напуснат сегашната си работа само за 5% увеличение на заплащането. Не губете чудесни хора, защото им заплащате под пазарните нива.

2. Осигурете им приятно място за работа

Всеки иска да работи в офис среда, която е чиста и стимулираща, и това го кара да се чувства добре. Не е нужно да похарчите много пари, за да направите офиса по-приятно място.

3. Предложете възможности за саморазвитие

Членовете на вашия екип ще бъдат по-ценни за организацията ви, както и за себе си, когато имат възможност да учат и придобиват нови умения. Осигурете на членовете на екипа си обучението, от което се нуждаят, за да напреднат в работата си и да се запознаят с най-новите технологии и новости в индустрията.

4. Насърчавайте сътрудничеството в екипа

Според Weekdone.com 39% от служителите не смятат, че техният принос е ценен. Насърчaвайте членовете на екипа си да участват пълноценно, като ги подканвате да споделят своите мнения и предложения за това как нещата могат да се подобрят. Задавайте въпроси, слушайте техните отговори и когато е възможно, прилагайте техните решения.

5. Насърчавайте щастието

Щастливите служители са ентусиазирани и позитивни членове на екипа и тяхното отношение е заразно. Следете дали вашите хора са доволни от работата си, от работодателя си и от вас като лидер. Ако не са, можете да бъдете сигурни, че нещастието ще се разпространи.

6. Не наказвайте неуспеха

Всички правим грешки. Това е част от това да си човек. Тук ключът е да се научат ценни уроци от тези грешки, за да не ги правим отново. Когато членовете на вашия екип правят почтени грешки, не ги наказвайте. Вместо това ги насърчавайте да опитат отново.

7. Задавайте ясни цели

В едно проучване 63% от служителите съобщават, че губят времето си на работа, защото не са знаели коя работа е приоритетна и коя не. Като лидер ваша грижа е да работите с членовете на екипа си и да им поставяте ясни цели. И след като направите това, уверете се, че всеки знае точно какви са тези цели, какъв е техният относителен приоритет и каква е ролята на екипа в постигането им.

8. Не бъдете миркроменджъри

Никой не харесва шефа, който непрекъснато гледа през рамото му и оспорва всяко решение. Всъщност, 38% от служителите в едно проучване съобщават, че предпочитат да поемат неприятни дейности, отколкото да седят до един микромениджър. Осигурете на хората си ясни цели (виж номер 7 по-горе) и след това им съдействайте да разберат най-добрия начин да ги постигнат.

9. Избягвайте безполезните срещи

Срещите могат да бъдат невероятна загуба на време – средният професионалист губи 3,8 часа в непродуктивни срещи всяка седмица. Създайте график за срещите си и го разпределете предварително. Поканете само хората, които наистина трябва да присъстват, започнете срещата навреме и след това да я приключете възможно най-бързо.

Автор: Peter Economy
Източник: www.inc.com

За връзка с нас