Работата в екип е начинът, по който повечето компании изпълняват важната си работа и мотивират хората си. Когато комбинирате енергията, знанията и уменията за мотивиране на служители, тогава вие и вашият екип можете да постигнете всичко, което сте си поставили за цел.
Weekdone.com наскоро обърна внимание на някои от грешките, които лидерите правят, за да губят най-големите си таланти. Те предлагат: „Замисляйте се за поведението си. Променете поведението си, което е погрешно и се пригответе да подобрите представянето и мотивацията на екипа си.“
Опитайте тези 9 ефективни начина за мотивиране на служители:
Когато планирате заплатите на служителите си, бъдете сигурни, че заплащането им е в съответствие с това, което плащат други компании във вашата индустрия и географска област. Помнете: 26% от ангажираните служители казват, че ще напуснат сегашната си работа само за 5% увеличение на заплащането. Не губете чудесни хора, защото им заплащате под пазарните нива.
Всеки иска да работи в офис среда, която е чиста и стимулираща, и това го кара да се чувства добре. Не е нужно да похарчите много пари, за да направите офиса по-приятно място.
Членовете на вашия екип ще бъдат по-ценни за организацията ви, както и за себе си, когато имат възможност да учат и придобиват нови умения. Осигурете на членовете на екипа си обучението, от което се нуждаят, за да напреднат в работата си и да се запознаят с най-новите технологии и новости в индустрията.
Според Weekdone.com 39% от служителите не смятат, че техният принос е ценен. Насърчaвайте членовете на екипа си да участват пълноценно, като ги подканвате да споделят своите мнения и предложения за това как нещата могат да се подобрят. Задавайте въпроси, слушайте техните отговори и когато е възможно, прилагайте техните решения.
Щастливите служители са ентусиазирани и позитивни членове на екипа и тяхното отношение е заразно. Следете дали вашите хора са доволни от работата си, от работодателя си и от вас като лидер. Ако не са, можете да бъдете сигурни, че нещастието ще се разпространи.
Всички правим грешки. Това е част от това да си човек. Тук ключът е да се научат ценни уроци от тези грешки, за да не ги правим отново. Когато членовете на вашия екип правят почтени грешки, не ги наказвайте. Вместо това ги насърчавайте да опитат отново.
В едно проучване 63% от служителите съобщават, че губят времето си на работа, защото не са знаели коя работа е приоритетна и коя не. Като лидер ваша грижа е да работите с членовете на екипа си и да им поставяте ясни цели. И след като направите това, уверете се, че всеки знае точно какви са тези цели, какъв е техният относителен приоритет и каква е ролята на екипа в постигането им.
Никой не харесва шефа, който непрекъснато гледа през рамото му и оспорва всяко решение. Всъщност, 38% от служителите в едно проучване съобщават, че предпочитат да поемат неприятни дейности, отколкото да седят до един микромениджър. Осигурете на хората си ясни цели (виж номер 7 по-горе) и след това им съдействайте да разберат най-добрия начин да ги постигнат.
Срещите могат да бъдат невероятна загуба на време – средният професионалист губи 3,8 часа в непродуктивни срещи всяка седмица. Създайте график за срещите си и го разпределете предварително. Поканете само хората, които наистина трябва да присъстват, започнете срещата навреме и след това да я приключете възможно най-бързо.
Автор: Peter Economy
Източник: www.inc.com
Прочетете още: Мотивацията – ключът към успеха