По този начин ще спестите време, което в противен случай ще трябва да губите за дисквалифициране на голям брой неквалифицирани или неподходящи кандидати.
Подходящата обява за работа е също и такава, която се откроява и убеждава правилния тип кандидати да кандидатстват. Това е типът обява за работа, която наистина продава компанията и нейните отворени позиции и съответно работни места.
Ето и първите 5 съвета за писане на прекрасна обява за работа, която се откроява:
Бъдете креативни и мислете извън стандартите. Какво може да привлече вниманието на идеалния ви кандидат? Какво ще ги накара да се спрат на вашата обява? Каква възможност ще ги накара да искат да научат повече? Започнете с това!
Пишете на ясен и специфичен език и използвайте глаголите за действие, за да направите рекламата по-четима за читателите. Избягвайте използването на ненужни думи. Например, вместо „За да кандидатствате за тази позиция, трябва да изпратите вашата автобиография и мотивационно писмо на следния адрес“, просто напишете „Изпратете своето CV на: Адрес“.
Ако искате да наемете подходящи хора за вашето свободно работно място, трябва да имате ясна представа кой е вашият идеален кандидат. Създаването на персона на идеалния кандидат ще ви помогне да мислите за кандидата си извън вашите изискванията на конкретната ви обява.
Какво прави вашата компания различна? Защо идеалният кандидат би искал да работи във вашата компания, а не за някои от вашите конкуренти? Какво биха спечелили за тях като професионалисти, ако се присъединят към вашата компания? Помислете за заплатата. Подчертайте интересни проекти, възможности за кариерно развитие и ползи, които предлагате.
Не забравяйте да включите призив за действие в края на обявата за работа. Кажете на кандидатите какво точно трябва да направят, за да кандидатстват за вашето свободно работно място. Трябва ли да изпратят автобиографията си и да включат ли мотивационно писмо? Нужно ли да прикачат портфолиото си или някои други примери от тяхната работа? Имате ли нужда от друг вид документи от кандидата като копие от дипломата, сертификатите и други?
Източник: https://hrtechweekly.com/
Прочетете още: Какво е бъдещето на ролята на HR-a?