Как да бъдете продуктивни при работа от вкъщи по време на COVID-19

Как да бъдете продуктивни при работа от вкъщи по време на COVID-19

По време на избухването на COVID-19 много компании предлагат, дори изискват, повече служители да работят от вкъщи. Работата от вкъщи може да бъде самотно преживяване в тази епоха на социално дистанциране, но не е задължително да е такова. За тези, които не са свикнали да работят от вкъщи или нямат организирана работно място, разсейването може да намали производителността им. В крайна сметка вие сте в личното си пространство, а не в обичайната си професионална среда.

Трябва да перете, да измиете чинии, да почистите къщата. Плюс това, може би искате да си пуснете някое предаване, тъй като винаги сте в офиса когато го дават. Или пък има добър филм, който желаете да гледате. Вашето куче трябва да бъде разходено или искате да се гушкате с него. А съпругът ви продължава да ви задава въпроси от другата стая, което ви разсейва. Или обратното, може би след като сте вкъщи 24 часа в денонощието, се затруднявате да полагате извънреден труд, така както бихте го направили ако бяхте в офиса.

Препоръки за продуктивност при работа у дома

Ако не сте свикнали да работите от вкъщи, това може да породи нови предизвикателства, които не сте имали в офиса. Важното е да имате определен график и да се придържате към него. Избягвайте излежаването или продължителната закуска. Започнете деня все едно трябва да шофирате през целия град до офиса, без значение, че трябва просто да влезете в съседната стая. Може би си мислите, че слушайки последният хит на Лейди Гага е най-продуктивният начин за работа. Или пък силните шумове може да бъдат най-лошото нещо за вас, пречейки ви да се концентрирате и да свършите работа. Всички сме различни. Някои хора работят по-добре в хаос, докато други не могат да се концентрират, освен ако работното им пространство не е подредено. Независимо от вашия личен стил, ето няколко съвета за улесняване на приспособяването към новата ви ситуация по време на епидемита от коронавирус.

  • 1. Ограничете работното си пространство в определена зона в дома си.

Нека работата ви да не навлезе в живота на други членове на домакинството и да може да се концентрирате. Имайте място, което сте определили като работно пространство, вместо да проверявате имейли, гласови съобщения или текстови съобщения пред телевизора или да се разхвърляте на кухненската маса. Направете вашето пространство зона без стрес, зона на тишина и уединение, където можете да се концентрирате. Ако нямате отделна стая, намерете зона с минимален трафик или ъгъл на стая извън основната зона.

  • 2. Блокирайте шума на съседите, излишния шум от членовете на домакинството или околния трафик с шумозаглушаващи слушалки или тапи за уши.

Проучванията показват, че деликатна комбинация от мека музика, съчетана с успокояващи звуци от природата, като водопад, дъждовни капки, течащ ручей или океански вълни, активира успокояващата част на мозъка ви. Това ви помага да се концентрирате и понижава сърдечната честота и кръвното налягане.

  • 3. Ходете редовно на същото определено място, така че умът ви да не се лута, да можете да се съсредоточите и да увеличите производителността си.

Поставете психологически граници, за да не ви напомнят непрекъснато изкушенията около вас (в хладилника има шоколадова торта) или незавършени лични задачи. Например като пране, прахосмукване или организиране на шкафа ви за подправки, които в противен случай биха могли да компрометират вашата производителност. Извършете тези лични дейности извън работното време, както обикновено.

  • 4. Задайте непропускливи физически граници около определеното от вас работно пространство, което е извън границите за хората, с които съжителствате.

Отнасяйте се така, сякаш сте на няколко километра от дома си и помолете членовете на къщата да се съобразят с това. Например, да нямате прекъсвания от друга стая, когато сте погълнати от проект, освен в случай на спешност. Ако е възможно, отидете на определеното от вас място, само когато трябва да работите. Спазвайте редовен график. Опитайте се да поддържате същите часове, в които влизате в офиса.

  • 5. След разумен работен ден, не ползвайте повече електронните си устройства и работни инструменти.

Точно както бихте направили с инструментите, с които изграждате дървени рафтове или както бихте прибрали съставките за торта след нейното приготвяне. Като отстраните тези инструменти от погледа си, вие си помагате да се отпуснете и да презаредите батериите си.

  • 6. Избягвайте личните натрапвания.

Ако сте учител или лекар, приятелите не се отбиват до офиса само да си поговорите, да се навъртат или да прекъснат работата ви. Но понякога добронамерените ви приятели, членовете на семейството и съседите смятат, че работата у дома е различна. Прекъсванията могат да ви накарат да изгубите фокуса, да отлагате или да изоставате от сроковете. Важното е да предотвратите проникването в работното ви пространство, като информирате другите, че въпреки че местоположението на вашата работа се е променило, тя не се различава от която и да е друга професия, изискваща поверителност и концентрация. Уведомете другите, че по време на работното време у дома сте недостъпни и не трябва да бъдете прекъсвани. И ги уведомете, че след като свърши работното ви време, сте на разположение.

  • 7. Сега,когато сте по-изолирани, използвайте видео комуникациите си повече, отколкото обикновено.

Уверете се, че имате телекомуникационните устройства на вашата компания като Zoom. Прикачени сте и готови за работа, така че да можете да бъдете свързани с членовете на екипа или с офис сътрудниците, за да сте на разположение за видео разговори. Ако започнете да се чувствате самотни, помислете за създаването на група от приятели и колеги, които също работят от вкъщи. Планирайте да се срещате редовно онлайн и да споделяте творчески начини, които сте приспособили към новата ситуация.

  • 8. Избягвайте треската, коята се появява при дълго стоене на закрито.

Сега, когато прекарвате несъразмерно много време вкъщи, излизайте, колкото е възможно повече на разходки в градината ви или около блока. Изследванията показват, че прекарването на време сред природата понижава стреса, помага ви да се отпуснете и изчиства ума ви. След работното време се наслаждавайте на други области на вашия дом: гледане на добър филм, четене на книга или готвене на забавна храна. И водете, доколкото е възможно социален живот. Нормално е вече не да ограничаваме социалните устройства, а да се възползваме от тях. Използвайте Facetime, Facebook или Skype с приятели и членове на семейството, за да се чувствате свързани с хората в живота си, които обичате и ви интересуват.

  • 9. Дръжте отношението си под контрол.

Преди всичко, бъдете креативни и не позволявайте на ограничените ви обстоятелства да омаловажат вашето спокойствие, щастие или производителност. Най-голямата ви сила е вашият начин на мислене. Той може да ви ощети или да ви даде възможност. Когато погледнете ситуацията от всичките й страни и разберете какво можете да контролирате и какво не можете, по лесно ще е да приемете всичко, което е извън вашия контрол. Най-добрият ви съюзник е да намерите възможността в затрудненията по време на неконтролируема ситуация. Възползвайте се от това ограничително време, за да изчистите мазето си, да оплевели в градината или да се хванете със забавни хобита, които пренебрегвате от известно време.

Автор: Bryan Robinson за Forbes

Прочетете още: Направете така, че хоум офисът да работи за вас

Свържете се с нас