+359 2 963 43 23
Следвайте ни
8 ПРИМЕРА ЗА ДАВАНЕ НА ПОЛОЖИТЕЛНА ОБРАТНА ВРЪЗКА

8 ПРИМЕРА ЗА ДАВАНЕ НА ПОЛОЖИТЕЛНА ОБРАТНА ВРЪЗКА

Повечето мениджъри смятат, че даването на положителна обратна връзка на служителите е нещо просто. Обаче да кажеш „чудесно свършена работа“ не е достатъчно, ако искаш да дадеш смислена и продуктивна обратна връзка – такава, която наистина ще засили положителното поведение на вашите служители.

Защо е важно да даваме положителна обратна връзка на служителите си?

Позитивната обратна връзка е изключително мощно и ефективно средство, което трябва да бъде част от инструментариума на всеки мениджър.
Изследователите на Gallup са изучавали човешкото поведение за десетилетия и са открили, че изграждането на силните страни на служителите се случва като им се дава положителна обратна връзка. Също така че това е далеч по-ефективен подход от фиксирането на слабостите.

Кога трябва да давате положителни отзиви на служителите си?

Има 8 ситуации, в които даването на положителна обратна връзка е от решаващо значение.

Винаги предоставяйте положителна подкрепа на служителите, които:

  1. достигат или надвишават поставените им целите
  2. вършат повече, отколкото се очаква от тях
  3. помагат на колеги или клиенти
  4. преодоляват препятствие
  5. поемат инициатива
  6. имат нужда от повишаване на професионалната увереност
  7. дават пример за добро поведение
  8. правят нещо по-скоро второстепенно, което си струва да бъде оценено

Примери за даване на положителна обратна връзка

Вижте 8-те примера за положителна обратна връзка:

  • #1: Когато служител достига или надвишава поставените му цели

Ето какво можете да кажете:
Получих доклад за продажбите Ви за тази седмица. Надвишихте целта си с 30%!
Това е голям принос към нашия отдел за това тримесечие. Чудесна работа! Как го направихте? Направихте ли нещо различно тази седмица?

  • # 2: Когато един служител извърши повече, отколкото се очаква от него

Ето какво можете да кажете:
Миналата седмица се борех с кратки срокове и Ви помолих да ми помогнете, като проучите няколко доставчици на кетъринг услуги. Не само, че сте изпратили доклада си за два дни преди крайния срок, но също така сте провели и задълбочено проучване. Включили сте цялата необходима информация и сте я представили в таблица от една страница, която е лесна за четене и разбиране. Вашата работа много ме улесни и ми помогна да взема бързо решение. Прекрасна работа! Без Вашата помощ нямаше да мога да организирам цялото събитие навреме. Допълнителните усилия и време, които сте вложили в това, имат голям принос. Благодаря Ви!“

  • # 3: Когато служител помага на колеги или клиенти

Ето какво можете да кажете:
„Благодаря Ви, че помагате на нашите нови служители, като обяснявате процес ни по продажби. Презентацията, която ми изпратихте вчера, беше много опростена и лесна за разбиране. Ясният начин, по който представихте процеса, ще помогне да се ускорят продажбите. Вероятно сте спестили на колегите поне една работна седмица, тъй като сега не им се налага да търсят отговори на въпроси, които биха възникнали. Те ще имат удобни слайдове, които да използват като референция. Благодаря Ви много, вашата презентация наистина има голям принос! “

  • # 4: Когато служител преодолее препятствие

Ето какво можете да кажете:
„Просто исках да отбележа, че представянето Ви на конференцията вчера беше наистина страхотно! Знам, че Ви беше напрегнато да изнесете презентация пред толкова голяма аудитория, но я направихте наистина добре. Вашият глас беше авторитетен и посланието Ви беше ясно и фокусирано. Когато сравня презентацията, която изнесохте вчера, с тази, която изнесохте предното тримесечие – определено имате забележим напредък. Особено ми хареса как сте използвали интересни примери, които могат да бъдат реферирани до цялата група. Чудесно свършена работа!“

  • # 5: Когато служител поема инициатива

Ето какво можете да кажете:

„Миналата седмица сте забелязал фактура, която не беше точна. Наистина ми харесва как сте се обадил на нашия доставчик и сте проучил въпроса, за да се поправи грешката. Тази Ваша инициативата ми спести много време, пари и проблеми в дългосрочен план. Чудесна работа! “

  • # 6: Когато служител се нуждае от повишаване на професионалната увереност

Ето какво можете да кажете:
„Наистина оценявам начина, по който се справихте с този клиентски въпрос вчера. Знам, че работата в обслужването на клиенти понякога може да бъде много трудна. Необходима е много енергия и самоконтрол за справяне с труден клиент. Възхищавам се на способността Ви да останете спокойни и позитивни в трудни ситуации, също и на способността Ви да разбирате проблемите на нашите клиенти и бързо да намерите подходящи решения. Това вече е следващо ниво на умението за решаване на проблеми. ”

  • # 7: Когато служител е пример за добро поведение

Ето какво можете да кажете:
„Вчера Вие свършихте отлична работа, като събрахте всички членове на екипа си и ги помолихте за информация относно XY. Това наистина помогна на всички да се почувстват като част от процеса. Хареса ми и как зададохте на всеки по един въпрос, свързан с техния опит. Това беше чудесен начин да се насърчи участието. Това, което направихте вчера с тази среща, е чудесен пример за истинска работа в екип, която бихме искали да насърчим в нашата компания. Добре свършена работа!“

  • # 8: Когато служител прави нещо по-скоро второстепенно, но си струва да бъде оценено

Ето какво можете да кажете:
„Получих статията ви за XY. Благодарим Ви, че изпратихте работата си навреме. Знам, че тази седмица сте имали много задачи, но все пак успяхте да завършите статията навреме. Също така забелязах, че сте проверили работата си за грешки, включително и за печатни такива преди да я изпратите. Това може да изглежда като малко нещо, но е спестило много време на редакторите. Благодаря Ви много, наистина оценявам това. “

Даването на положителна обратна връзка на служителите е от решаващо значение, ако искате те да продължат да са мотивирани, ангажирани и продуктивни.

Редовно давайте смислена положителна обратна връзка! Но не спирайте само с това. Има много различни начини, с които да разпознавате и възнаграждавате усилията на служителите си.

Автор: Kristina Martic
Източник: www.talentlyft.com

За връзка с нас