Към служителите: оплакванията ви имат лимит

Към служителите: оплакванията ви имат лимит

Добре е да си служител в една растяща икономика с ниска безработица, нали? Можете да сменяте работата си по-лесно, да поискате по-висока заплата и да изисквате по-големи облаги.

Също така можете да стачкувате, както 20 000 служители на Google направиха през ноември 2017 г. Те протестираха за начина, по който тяхната компания се занимава с твърдения за сексуално малтретиране. Още можете да напишете писмо със силно послание до шефовете ви, кв което да се оплачете от бизнес практиките на вашата компания. Така постъпиха други служители на Google наскоро. Или можете да се оплачете от управленските практики. Например, складови работници в Европа на Амазон наскоро протестираха срещу условията на труд. Служителите на Apple публично изразиха безпокойството си по отношение на работната култура под ръководството на главния изпълнителен директор Тим Кук. Служителите на Google писаха на свои колеги, компютърни специалисти от други фирми, за да се обединят срещу принудителния арбитраж. Това е процес за разрешаване на спорове, който облагодетелства работодателя.

И това са само инциденти в компании, които се считат за едни от най-добрите места за работа в света!

Служителите сега са повече вдъхновени от всякога да публикуват несъгласието си с това как шефовете им управляват фирмите си. Може би това поведение е приемливо за една голяма технологична фирма или за обществена организация. Но това не е валидно за стотиците малки и средни клиенти, с които работя.

Това не означава, че не оценяваме приноса на служителите. Повечето от нас го правят. Ние обичаме да знаем какво сработва добре и какво не. Искаме да сме наясно с всяко лошо поведение или лоши бизнес решения. Като собственици на бизнес, много от нас понякога са прекалено далеч от ежедневната работа на нашия бизнес и се нуждаем от информация от онези, които са на работното поле. Някои от най-добрите лидери, с които се срещам, редовно получават обратна връзка от своите служители, за да помогнат да подобрят организациите си.

Обаче има лимит.

Например, аз правя нещо, което някои от моите колеги не харесват. Компанията ми добавя малка такса върху часовите ставки, с които таксуваме нашите клиенти. Правим това, за да покрием разходите за административно и управленско време. Признавам, че трябва да направя нещо, за да подобрим тази практика. Сега тя не е последователна. Някои от хората, които работят за мен, не я одобряват. Според тях тя е нещо като „скрита“ такса. Те изразиха мнението си пред мен. Чух ги. Но засега тя остава. Знам, че все още не са щастливи и продължават да мърморят. Пренебрегвам тези притеснения. Защо? Имам моите причини и в крайна сметка това е моят бизнес. Благодаря за обратната връзка. Сега неда да се върнем към работата си.

Понастоящем икономиката е слина, социалните медии са мощни и пресата има непрекъснат апети за привличане на вниманието с противоречиви истории.

Също има и по-голям брой млади работници, които имат, според мен, „различен“ възглед за тяхната роля и статус в компанията си, отколкото ние, по-възрастните им колеги, които сме в управлението. Всичко това поражда протести на служители, прекъсвания, писма и обществени разногласия с шефовете им във фирми като Google и Amazon.

Няма нищо лошо в даването на обратна връзка. Например, ако вашият работодател прави нещо незаконно, задължително трябва да съобщавате за това.

В другите случаи, аз казвам това с мир и любов, добре е да сте разумни и внимателни при предаването на вашите притеснения за това как собствениците на компанията, в която работите, управляват своята компания. Големите фирми като Google и Amazon, които са в общественото полезрение, изглежда имат по-голяма толерантност към подобни разисквания. Но по-малки компании не са толкова толерантни. Нека да си спестим главоболието. Ако наистина не сте доволни от начина, по който вашият работодател управлява своята компания, тогава чрез всички позволени средства можете да се възползвате от силната икономика и да сменете работата си. Обаче това предимство няма да продължи вечно.
Автор: Gene Marks за www.entrepreneur.com

Прочетете още: Как да поддържаме позитивен екипен дух

Как да изграждаме високоефективни екипи

Свържете се с нас