1. Има ли право посредникът да изисква от служителите заплащане на такса за съдействие за започване на работа в предприятието ползвател?
– Не, служителите не заплащат абсолютно нищо при започването на временна работа.
2. Какви права имат служителите, наети за временна работа?
– Служителите, наети за временна работа, имат всички права, каквито имат и постоянните служители според Кодекса на труда в зависимост от характера на работата.
3. Какви документи се връчват на служителите при започване на работа?
– При изпращане във фирма ползвател посредникът връчва на служителя екземпляр от трудовия договор, писмен акт за изпращането и копието от уведомлението по чл. 62, ал. 3, заверено от териториалната дирекция на Националната агенция за приходите.
4. От кой следва служителят да получи длъжностната си характеристика?
– Фирмата ползвател е длъжна да връчи длъжностна характеристика на служителя при започването му на работа.
5. В кои случаи служителят може да прекрати трудовото правоотношение без предизвестие?
– Ако служителят сключи трудов договор с друг работодател, който не е предприятие, което осигурява временна работа, то той може да прекрати трудовия си договор с фирмата, която му осигурява временна работа без предизвестие.
Прочетете за Ползите от лизинг на персонал по време на криза
Хорайзънс България използва натрупаната в годините HR експертиза, за да предложи професионално управление на работодателска марка