Как да създадем култура на признание

Как да създадем култура на признание

Признанието на служителите е мощен инструмент за тяхното ангажиране. И все пак твърде често инициативите за признание се провалят. Една от основните причини за това е, че работодателите са склонни да разглеждат процеса за създаване на програма за признание като логична транзакция. Те я разглеждат по-скоро като „кампания“, която има за цел да запази броя на оборотите.За жалост, не я разглеждат като цялостно усилие за оценяване на приноса на служителите.

Създаването на истинска култура на признаванието на служителите е единственият начин да се гарантира дългосрочен успех. Тя има и стратегически елемент, който може и трябва да бъде обвързан с организационната култура и ценности. Промяната на културата не е толкова просто нещо, колкото стартирането на система или процес. Тя изисква внимателно и съзнателно планиране.

Създаването на култура на признание е нещо, което всяка фирма може да направи, за да подобри опита на служителите, независимо дали има 10 служители или 10 000 служители.

Формулата за успех идентифицира ключова бизнес цел, заедно със свързаното с нея поведение, което тя да насърчи. След това с течение на времето се намират начини да се разпознава това поведение.
Признанието може да подпомогне промяната в културата, като я направи осезаема и лична.

Използване на признание за засилване на конкретно поведението

Промяната в поведението е предизвикателство, но признанието и благодарността помагат да променят поведението по нетрадиционен начин. Ако служителят прояви правилното поведение, уверете се, че останалите служители знаят за това. По този начин всеки ще може да моделира правилно поведение.
Алън Мълали, бивш главен изпълнителен директор на Ford Motor Company, използва този подход, за да насочи своите ръководители към промяна на фирмената култура. Както съобщава Optimity Advisors, Мълали насърчава членовете на лидерския екип да повдигнат въпроси, които се нуждаят от резолюция, вместо да се опитват да ги отклонят.

Използване на физическите символи

Дейвид Новак, бивш главен изпълнителен директор на Yum! Brands (компания-майка на KFC, Taco Bell и Pizza Hut) е известен с това, че благодари на служителите си за добре свършена работа. Той им дава нещо специално, за да имат траен спомен. Както беше обяснено във „Форбс“, Новак разпознава усилията на служител от марката KFC чрез подаряване на гумено пиле. Имаме подобен пример от заведенията на Пица Хът. Там те получават шапка от сирене за добра свършена работа. Тези работници не само получават благодарност за усилията си. Те получават нещо забавно и разпознаваемо, което им остава като физически спомен от случая.

Използване на пари и карти

Един от най-лесните начини да покажете признание е да използвате подаръчни карти или парични средства. Чрез тях може да благодарите на служителите за изключителната работа или постъпка. Когато някой показва една от ценностите на компанията, шефът на служителя може да предложи малка награда, за да подчертае своето „благодаря“ за добре свършената работа. При разглеждане на използването на карти за подарък или пари в брой, е важно е да имаме предвид следните две неща:

  1. стойността на картите или парите са облагаеми като доход
  2.  парите са доказали, че имат само минимална мотивационна мощ, когато се предлагат като самостоятелен стимул.

Ето защо аспектите на признанието са толкова важни за това уравнение. Без тях ще имате поредната тенденциозна програма с минимално въздействие върху работниците и бизнеса. Чрез фокусирането върху признанието на първо място и възнаграждението на второ място, можете да повишите производителността и мотивацията на служителите, като минимизирате всички негативни странични ефекти.
Източник: http://www.humanresourcestoday.com

Първоначално публикувана: the ADP Spark blog

За връзка с нас