Създаването на истинска култура на признаванието на служителите е единственият начин да се гарантира дългосрочен успех. Тя има и стратегически елемент, който може и трябва да бъде обвързан с организационната култура и ценности. Промяната на културата не е толкова просто нещо, колкото стартирането на система или процес. Тя изисква внимателно и съзнателно планиране.
Формулата за успех идентифицира ключова бизнес цел, заедно със свързаното с нея поведение, което тя да насърчи. След това с течение на времето се намират начини да се разпознава това поведение.
Признанието може да подпомогне промяната в културата, като я направи осезаема и лична.
Промяната в поведението е предизвикателство, но признанието и благодарността помагат да променят поведението по нетрадиционен начин. Ако служителят прояви правилното поведение, уверете се, че останалите служители знаят за това. По този начин всеки ще може да моделира правилно поведение.
Алън Мълали, бивш главен изпълнителен директор на Ford Motor Company, използва този подход, за да насочи своите ръководители към промяна на фирмената култура. Както съобщава Optimity Advisors, Мълали насърчава членовете на лидерския екип да повдигнат въпроси, които се нуждаят от резолюция, вместо да се опитват да ги отклонят.
Дейвид Новак, бивш главен изпълнителен директор на Yum! Brands (компания-майка на KFC, Taco Bell и Pizza Hut) е известен с това, че благодари на служителите си за добре свършена работа. Той им дава нещо специално, за да имат траен спомен. Както беше обяснено във „Форбс“, Новак разпознава усилията на служител от марката KFC чрез подаряване на гумено пиле. Имаме подобен пример от заведенията на Пица Хът. Там те получават шапка от сирене за добра свършена работа. Тези работници не само получават благодарност за усилията си. Те получават нещо забавно и разпознаваемо, което им остава като физически спомен от случая.
Един от най-лесните начини да покажете признание е да използвате подаръчни карти или парични средства. Чрез тях може да благодарите на служителите за изключителната работа или постъпка. Когато някой показва една от ценностите на компанията, шефът на служителя може да предложи малка награда, за да подчертае своето „благодаря“ за добре свършената работа. При разглеждане на използването на карти за подарък или пари в брой, е важно е да имаме предвид следните две неща:
Ето защо аспектите на признанието са толкова важни за това уравнение. Без тях ще имате поредната тенденциозна програма с минимално въздействие върху работниците и бизнеса. Чрез фокусирането върху признанието на първо място и възнаграждението на второ място, можете да повишите производителността и мотивацията на служителите, като минимизирате всички негативни странични ефекти.
Източник: http://www.humanresourcestoday.com
Първоначално публикувана: the ADP Spark blog