През 2012 г. излезе известен доклад в Америка, който разкри следните данни: средните разходи за наемаме на служител са 20% от годишната му заплата. И това е важна статистика.
За компаниите с висок оборот 20% са значителен разход за наемане. За съжаление финансовите разходи не са единствените разходи, свързани с текучеството. Това е особено валидно, когато става въпрос за недобро назначение. Има скрити разходи, свързани с времето на мениджърите, които са участвали в подбора, намаляването на иновациите и други последствия.
Както споменахме, средните разходи за наемане на служител обикновено са 20% от годишната му заплата. Обаче когато оценявате разходите за по-опитен служител или някой с по-специализирани умения, можете да умножите сумата на заплатата по четири. Това включва разходите за обяви за работа, времето, което отделят хората, които участват в подбора, потенциалната загуба на клиенти, разходите за релокация и обучение на заместващи служителите и др.
Ако забелязвате, че има текучество поради неподходящи назначения, има голяма вероятност да има по-големи проблеми в самия процес. Наемането на неподходящ служител не е свързано само с процеса по интервюиране, но основно с процеса по подбор. Също така трябва да оцените ангажираността и културата на организацията си и да се уверите, че всичко е в синхрон.
В едно проучване, проведено от CareerBuilder през 2012 г., 43% от отговорилите заявяват, че са направили неправилно наемане, защото е трябвало бързо да запълнят позициити си. Това може да се случи поради няколко причини. Екипът може вече да е с по-малко персонал, отколкото е необходим, за да върви работата плавно. Поради това може да се опитва да запълни позиция, която изисква уникална експертиза или може да бъде по средата на голям проект и да има нужда от липсващата работна сила.
Обикновено наемащите мениджъри са подложени на натиск да запълнят позиция поради ограничения във времето. Тогава те са по-склонни да игнорират признаците, че кандидатът може да не е подходящ за екипа им.
Как да се справите: Осигурете на мениджърите си по наемане с инструментите, за да наемат най-подходящия кандидат бързо и ефективно.
Наемането по начина, по който винаги сте наемали, като изчаквате „идеалния кандидат“ за ролята и за вашата организация, може да отнеме седмици, дори месеци. На днешния пазар на труда, когато търсещите работа често биват интервюирани от повече от един работодател, не можете да си позволите да отлагате. Нито пък можете да си позволите да бързате. Алтернативата е да обучите наемащите мениджъри как да използват техники за поведенческо интервю, за да се впуснат по-дълбоко в представянето на кандидата и способността му да се впише в културата на вашата организация.
Лошото наемане може да бъде изключително вредно за екипа като цяло. Когато човекът не отговаря на ролята, другите служители забелязват. Тези служители започват да се чудят и да задават въпроса относно способността на мениджъра да прецени кой служител е подходящ за ролята. Тези въпросителни могат да намалят ангажираността в екипа. И когато този неподходящо нает специалист е все още в екипа ви, рискувате най-добрите ви служители да започват да търсят работа другаде и да ги загубите.
Как да се справите: Проверете и знайте кога да предприемете действие.
Уверете се, че оценявате ангажираността и продуктивността на всички членове на екипа ви. Наблюдавайте за такива знаци още по време на въвеждането. Когато идентифицирате, че някой може да не е бил най-подходящият, определете точния проблем, който служителят има. Това е чудесна възможност да разгледате вътрешно прехвърляне на специалиста. Макар че той може би не е подходящ за конкретния екип, в който се намират, той би могъл да е идеален за друга позиция в друг екип. Бъдете отворени със служителя относно проблемите, които виждате, и възможностите, които имате в организацията. В повечето случаи това, че специалистът е неподходящ може да се усети и от двете страни.
Наемането на неподходящ мениджър може да доведе до множество проблеми в организацията. Всъщност, според проучване на Галъп, половината от всички интервюирани служители са напуснали една компания в даден момент от кариерата си, за да се измъкнат от неефективен или неприятен мениджър. По-често това се случва, защото мениджърът е неподходящ, а не поради лични недоразумения. Според Галъп 82% от наетите мениджъри са неподходящи. Когато наемате такъв, този мениджър също е по-вероятно да взема неправилни решения за наемането на служители, а това само усложнява проблема.
Как да се справите: Създайте стратегии, за да сте сигурни, че наемате подходящи назначения, не само техните умения.
Наемането на подходящи назначения на управленско ниво е от жизненоважно значение за успеха на екипа, както и на организацията като цяло. Мениджър, който е добре подготвен, ще може по-добре да управлява своя екип и да насърчава по-добро ангажиране и продуктивност.
Author: Kellie Brown за https://www.tlnt.com
Прочетете още: Как да изградим доверие в процеса по подбор на персонал