Няма съмнение, че поколението милениум (т.нар. поколение Y) променя начина, по който функционират традиционните работни места. Служителите от това поколение въвеждат уменията за творческо мислене и радикално различни нагласи към работата. Tова са аспекти, които са неразделна част от организационния успех на компаниите. За разлика от предишните поколения набирането и задържането на милениали, както и удовлетворението им от работата, изисква значителна промяна в мисленето. HR професионалистите играят важна роля в прилагането на нови стратегии за мотивиране на милениалите.
Когато популяризирате вашия employer brand, така че да привлечете по-млади таланти, е важно да се представите подходящо към начина на живот на това поколение. Традиционните методи на маркетинг не са привлекателни за милениалите. Вместо това те ще останат с впечатление, че организацията ви е старомодна, дори и да не е така.
Статия в Entrepreneur препоръчва използването на висококачествено видео, за да привлече вниманието на скептичните милениали. Например, за разлика от простото публикуване на обяви за работа, обмислете създаването на видеоклип. Нека той да описва какво търсите в кандидата и защо един милениал да работи за вашата организация.
„На това поколение до голяма степен им е писнало от традиционните методи за реклама. Въпреки че искат информация, те желаят сами да я изберат, вместо тя да им се налага.”
Милениалите са склонни да се доверяват на хората от техния нетуркинг в социални мрежи. Така че използването на маркетингови стратегии за социалните медии е разумно средство, за да бъдете разпознаваеми там.
По същия начин, използването на оптимизация за търсачки (SEO) е чудесен начин да направите своето присъствие разпознаваемо. RivalMind дава следното определение за SEO: „процес, който помага на бизнеса да стане „по-приятелски настроен към търсачката “и да се индексира по-високо в сайтове като Google, Yahoo, Bing и други.” Това е особено привлекателно за милениалите, които искат незабавна информация с един клип. Често те няма да обърнат внимание на сайтовете, които вече са на втора страница от резултатите от търсенето им.
Културата на работното място е важен аспект на всяка организация. Както се посочва от експертите в университета Rutger, „Корпоративната култура играе важна роля в успеха на една организация и може да повлияе значително на нейното представяне – както положително, така и отрицателно. Организационната култура влияе върху процента на задържане на служителите, както и върху подбора на нови таланти. Изследванията показват, че културата влияе върху продуктивността, креативността, баланса между работа и личен живот. Влияе дори върху безопасността и процент на злополуки.
Освен това оформлението и дизайна на офиса има важна роля за мотивирането на милениалите. Може би е добре да обмислите използването на отворено работно пространство за увеличаване на сътрудничеството или дори дизайн на офиса спрямо различни работни дейности. Office Boy заявява, че „целта на офиса, проектиран по дейности, е да се обособят работни зони, които са подходящи за различни задачи.“ Подобен офис дизайн е подходящ за милениалите, които предпочитат динамични работни места, вместо да бъдат затворени в кабинет между четирите стени. Тази холистична култура създава чувство за благосъстояние на работното място, което привлича служителите от това поколение.
Милениалите оценяват възможността да научат различни умения по време на работата си. Те искат да бъдат стимулирани и търсят кариера, която им позволява да се развиват интелектуално. Милениалите искат да станат възможно най-адекватни за пазара на труда. По ирония на съдбата, колкото по-търсени за пазара на труда ги правите, толкова по-вероятно е те да останат във вашата организация.
Помислете за предлагане на програми за обучение, които да помогнат на милениалите да развият различни умения.
Помогнете им да създадат персонализирана кариера чрез редовни срещи, които взаимно да прпследявате прогреса им. Подобни срещи гарантират, че те изпълняват личните си кариерни цели, както и че са съобразени с целите за растежа на компанията. Можете също така да предоставите ментор, за да се гарантира, че милениалите непрекъснато научават нещо ново под негово ръководство.
„Миленианите искат да бъдат обучавани. Те жадуват за добър и положително настроен ментор. Като цяло, милениалите искат обратна връзка 50% по-често спрямо служителите от други поколения. Техният източник на развитие е техният мениджър/ментор. Обаче само 46% смятат, че техният мениджър е достигнал очаквания им за обратна връзка. ”
Осигуряването на подкрепящо лидерство и критична обратна връзка е от ключово значение, когато става въпрос за поддържане на мотивация и удовлетворение на работно място.
Публикуваните констатации от Millennial Branding показват, че 61% от настоящите ученици от средните училища (Generation Z) са заявили, че „предпочитат да станат предприемачи вместо да работят като служители“. Тази информация е от решаващо значение, когато става въпрос за стратегии за набиране и задържане на милениалите.
Един от начините да се направи това е да се позволи дистанционна работа. Това дава възможност на служителите да работят отвсякъде, да си съставят графици и да насърчават здравословния баланс между работа и личен живот. Днес работата от разстояние е изключително популярна. Проучване, публикувано от Zug, базиран в Швейцария офис доставчик, показва, че около 70% от специалистите работят дистанционно поне един ден от седмицата. Същевременно 53% работят от разстояние за около половин седмица. Така че, ако вашата организация все още не е направила разрешения за дистанционна работа, то вие сте далеч от тази тенденция. Други стратегии за насърчаване на гъвкавостта и независимостта на работното място включват предоставяне на възможности за доброволци. Други такива са и насърчаване на служителите да излизат по време на обедната почивка и дори да предлагат уроци по здравословен начин на живот и фитнес на място.
Както е посочено в статия за Форбс, „Милениалите трансформират работното място през последното десетилетие. Те се появяват на трудовия пазар с нови нагласи и с поразителни характеристики, които вдъхновяват и вълнуват, а същевременно предизвикват и негодуванието на предишните поколения.” Понякога тези вълнения и негодувание могат да се окажат предизвикателство за справяне. Обаче набирането и задържането на милениали с адекватна мотивация е абсолютно необходимо, за да бъде успешен вашия бизнес.
Автор: Avery Phillips за https://hrtechweekly.com
Прочетете още: 4 маркетинг стратегии за подбор на милениали