Нагласата за растеж не е просто модерен израз – това е промяна в мисленето, която подготвя служителите да се справят във време на постоянни предизвикателства. Насърчаването на този подход от страна на HR професионалистите, може да бъде катализатор за отключване на пълния потенциал на една компания.
Както вече изяснихме, Концепцията за нагласа за растеж е популяризирана от психолога Карол Дуек и в нейната основа стои убеждението, че интелигентността и уменията не са фиксирани, а могат да се развиват с усилия. За HR професионалистите култивирането на нагласа за растеж в организационната култура носи своите ползи в дългосрочен план. Това дава на служителите възможност да поемат отговорност за своето професионално развитие и подготвя екипите за справяне с промените.
Служителите са по-склонни да останат в компания, в която се чувстват подкрепяни за обучения и кариерен растеж. Насърчаването на възможности за развитие водят до по-голяма лоялност и намаляване на текучеството на кадри.
В екипи, в които се дава приоритет на растежа, има по-голяма продуктивност. Служителите с нагласа за растеж си поставят по-високи цели, активно търсят обратна връзка и непрекъснато усъвършенстват уменията си, а това са всички необходими условия за организационен успех.
Културата на непрекъснато учене помага за идентифицирането и развитието на бъдещи лидери в една компания. Служителите, които имат нагласа за растеж, са по-склонни да поемат ръководните роли.
Освен лоялни, служителите, ориентирани към растеж, са и по-ангажирани, защото виждат своята работа като възможност за развиване на нови умения и постигане на лични и професионални цели.
Когато служителите приемат предизвикателствата като възможности, те са по-склонни да експериментират с нови идеи и да поемат премерени рискове. Това насърчава култура на иновации и адаптивност – основни за конкурентоспособността в динамично развиващите се индустрии.
Това означава да се търсят служители, които демонстрират любопитство, устойчивост и желание за учене. Поведенчески въпроси като „Можете ли да споделите случаи, в които сте преодолели значителни предизвикателства и какво сте научили от тях?“ могат да бъдат показателни за идентифициране на хора с подобна нагласа.
Инвестирането в програми за професионално развитие, онлайн платформи за обучение и възможности за менторство, насърчават служителите да поемат отговорност за постоянно обогатяване на знанията и уменията си.
Служителите са по-склонни да поемат рискове и да приемат предизвикателства в среда, където се чувстват сигурни, дори и да сгрешат.
Усилията на служителите да се усъвършенстват, било то с усвояване на нови умения или разрешаване на сложни проблеми, е добре да бъдат признавани. Признанието укрепва нагласата за растеж и мотивира и другите да следват такова поведение.
Лидерите са тези, които задават тона на една компания. Самите те трябва да бъдат обучавани да моделират нагласата за растеж, като споделят собствения си учебен опит и приемат обратна връзка. Когато служителите виждат, че лидерите въплъщават тези принципи, те са по-склонни да ги следват.
За да са сигурни HR специалистите, че усилията им за насърчаване на нагласата за растеж у служителите вървят в правилната посока, могат да проследят някои ключови показатели като: ангажираност, задържане и участие в различни обучения. По-високата ангажираност показва, че служителите виждат стойност в своите възможности за развитие. Намаляването на текучеството е силен индикатор за успешна култура на нагласата за растеж, а повишеното участие в обучителни програми отразява също желание за растеж. Редовното взимане на обратна връзка от служителите е необходимо за прецизиране на стратегиите и търсене на съответствие с техните нужди за развитие.
ИЗПРАТЕТЕ ЗАЯВКА ЗА ПОДБОР НА ПЕРСОНАЛ И HR КОНСУЛТАНТСКИ УСЛУГИ