Според Bloomberg – „едва ли е имало по-добро време да бъдеш рикрутър в Америка“. Един квалифициран рикрутър може изцяло да промени качеството на наемане на персонал в организацията. Но откриването на този човек може да бъде трудна задача. Ще ви е трудно да разберете дали те са добри, защото техните умения за набиране на персонал ще бъдат определени въз основа на способността им да предоставят висококачествен кандидат за организацията ви. Това обаче е нещо, което няма как да разберете веднага, а едва след като поработите няколко седмици с тях. Всички сме чували за онези „рикрутъри-звезди“. Нека поговорим как можете да наемете тези специалисти, които могат да доставят висококачествени кандидати и да наемат. Ето няколко начина, по които се опитах да отсея най-доброто от най-доброто.
Започнете с мрежата си от контакти. Рикрутърите-звезди познават и работят с други добри рикрутъри. Успешният екип може да се превърне в магнит и да привлече други успешни хора към него. Използвайте най-доброто от своята мрежа с контакти, за да изградите група от рикрутъри, които да ви съдействат да наемате повече специалисти подбор чрез техните контакти. По-нататък ще навляза в повече детайли за социалните медии, но за сега – покани за свързване (приятелство). Не мога да си спомня кога последно съм изпратила покана за свързване в LinkedIn, Facebook или Twitter и тя не е била приета. Разбира се, се опитвам винаги да е лично, за да не е спам.
Удивително е с колко много рикрутъри успях да се свържа като просто отделя време, за да науча малко повече за тях и да ги помоля да се присъединят към моята мрежа!
Ако не използвате социалните медии пропускате страхотни таланти! Има толкова много групи за търсене и набиране на персонал във Facebook, че трудно бих могла да ги изброя. Може да проверите някои от тях като: SourceCon, Community for Recruiters, Staffing and Talent Acquisition Professionals, Recruiters Online, Sourcers Unleashed. Това е мястото, където колегите ви ще видят информацията. О, и не забравяйте за Recruiter Job Ads. В тази група може да публикувате обяви само за позиции свързани с Подбора на персонал. Перфектният пример: помолих мой приятел рикрутър да публикува в своята мрежа от контакти, че аз търся няколко специалиста подбор и той го направи. Резюметата започнаха да текат. Също помага факта, че той е страхотен разказвач на вицове. Най-обикновена публикация в тези групи може да свърши чудеса!
Ако се опитвате да привлечете следващият най-добър рикрутър към екипа си покажете им кой сте вие с добра профилна снимка, страхотно заглавие и резюме в социалния ви профил. Ако се свързвате с рикрутъри може да се обзаложите, че те ви проверяват. Аз винаги отделям време да проверя покана за свързване преди да я приема. Ако видя, че човекът има поддържан профил, който описва кой е и с какво се занимава съм по-предразположена да го приема и според мен и другите разсъждават по същия начин. Покажете какво сте правили и включете линкове към блогове, където сте писали или видеа, които сте правили. Хората обичат да разглеждат работата на други хора. Това засвидетелства, че сте активен и ангажиран в общността.
Когато става дума за подбиране на рикрутъри е необходимо да направите няколко неща. Убедете се, че използвате мрежата си от контакти като магнит, който може да привлече страхотни кадри. Продължавайте да се учите и развивате като се присъединявате към нови социални групи. Помнете, че има много налични такива. Отделете време да ги проучите и да видите кои от тях най-добре пасват на нуждите ви. И най-накрая – покажете се. Хората не обичат спама. Или поне аз така мисля. Имайки поддържан профил в социалните мрежи с истински снимки и смислено съдържание – това може да ви донесе голяма полза. Опитайте тези неща и скоро ще откриете някои страхотни рикрутъри за организацията си.
Автор на статията е Angie Verros, Основател на компанията Vaia Talent. Тя изследва американския пазар на труда за рикрутъри. Нашата преценка е, че статията е актуална и за българския пазар.
Източник: www.sourcecon.com