Това е продължението на статията Как да навлезем успешно в новата си управленска роля.
Изследвания показват, че до 50% от мениджърите и лидерите се провалят в своята първа година. Ето защо е добре да сте подготвени с някои съвети и похвати, така че да подсигурите успеха си от самото начало.
Чрез опознаването на екипа и сътрудниците ще може да определите кои са носителите на познанието и действителната власт. На свой ред това ще ви помогне да създадете здрави съюзи и партньорства вътре в организацията, които ще са ви много полезни в началния етап на навлизане на нова управленска роля.
Възможно е при започването на новата роля да откриете, че предшественикът ви е бил изключително ценен от екипа и да се изправите пред стена от неодобрение. Възможно е да се сблъскате с реакции от типа: „Всъщност Х не правеше така…“ или „ Х ни казваше да правим това по друг начин…“ и т.н. В такива моменти е много по-лесно да се поддадете на чувствата на мнозинството. Не го правете! Ако се огънете ще загубите контрол, уважение, авторитет и възможността да правите подходящи промени в бъдеще. Запазете самообладание и се справете с неодобрението и отхвърлянето.
Без съмнение ще бъдете сравняван с предшественика си и за да докажете, че сте достоен за ролята ще трябва да постигнете конкретни резултати. Там където е възможно в новата управленска роля, „натиснете педала до дупка“, за да напреднете бързо, което ще бъде оценено положително от вашия екип, сътрудници и мениджмънт.
Започването на нова управленска роля може да е вълнуващо и е лесно да бъдете изкушен да очертаете идентичността си като направите големи промени. Задръжте! Смяната на мениджър ще бъде вероятно възприета като заплаха от екипа – особено, ако той е имал тяхното одобрение и е заемал поста по-дълго. Да предприемате промени с влизането на вратата вероятно ще причини допълнително недоверие и дори гняв. След като опознаете екипа и процесите, придържайте се към ясен план как нещата ще се променят при вашето управление, но нека подходът ви през началния период бъде по-мек.
Ако сте били по-дълго в ръководна роля преди промяната със сигурност не ви се е налагало да се „продавате“ твърде активно на околните. Вашите колеги и мрежа от контакти добре знаят кой сте, как работите и какво да очакват от вас. Сега, обаче, е моментът да се отърсите от инертността и да започнете да се продавате отново – така че поработете над краткото си представяне. Това означава да осмислите и освежите принципите на вашата бизнес философия, така че да може да ги споделяте с другите по нов и увличащ начин.