Никой не харесва конфликтите, особено на работата. Но разногласията между колегите са неизбежни. Това да покажете на бъдещите си работодатели, че сте добре запознати с разрешаване на конфликти, е от решаващо значение.
„На разнообразно работно място ще има различия в мненията“, казва Карол Мартин, консултант по интервюта за работа. „ От съществена важност за работодателите е, дали можете да се разбирате добре с другите.“
За жалост, хората не винаги се разбират добре. Това е прост факт. Работодателите искат да знаят, че можете да отговорите на конфликти дипломатично, казва Теа Кели, консултант по търсене на работа и провеждане на интервюта. Ако сте авторитарна личност, която иска да налага своя начин на мислене и работа, няма да стигнете много далеч в кандитстването ви.
Започнете, наблегнете на комуникацията и уважението като средство за разрешаване на конфликти. Например: „Винаги отвеждам човека настрана и обсъждаме въпроса насаме. Слушам активно, за да съм сигурен, че разбирам гледната точка на другия. После работя с него, за да разработим решение. “ Подчертайте, че дори и двамата да не сте напълно съгласни с крайния резултат, сте се опитали поне да се срещнете по средата.
Професионален съвет: „Не демонстрирайте невербално негодувание, когато разказвате история“, съветва Кели. „Агресивният език на тялото и тонът на гласа могат да покажат, че имате лоши чувства.“
Това е поведенчески въпрос, задаван на интервю. Нужно е да го възприемете като възможност да споделите история за успешна ситуация, в която сте разрешавали даден проблем с колега в миналото. Изберете случай, при който вие и вашият колега сте успели да разрешите проблема помежду си, без да се налага да включвате шефа си или други висши ръководители. Покажете своята компетентност в решаването на проблеми.
„Фокусирайте се върху фактите, вместо да обвинявате другия човек“, казва Кели. Вместо да казвате „Джим беше такъв мързеливец“, просто обяснете ситуацията и какви стъпки сте предприели, за да разрешите проблема. Например: „ Джим пропусна срокове поне три пъти, а това върна назад производствения ни график. След като обсъдих това с него, намерихме начин заедно да подобрим системата на работния процес. „
Тук пристъпвайте внимателно, казва Памела Скилингс, кариерен коуч и съосновател на Big Interview, онлайн обучителна платформа за интервюта за работа. „Никога не искайте да надвиете бивш шеф“, казва тя. (И да, знаете, че това може да бъде трудно.)
Започнете отговора си, като признаете трудността на ситуацията, за да зададете положителен тон. „Не е лесно да се изправиш срещу мениджъра си, но на няколко пъти беше нужно да направя това.“ После изберете да разкажете история, която показва, че сте уважили мнението на вашия шеф. „Когато шефът ми предложи да променим съобщението за продажби към нови клиенти, разбрахме какво не работи и заедно създадохме нова стратегия.“
Разрешаването на конфликти често е екипно усилие. Не винаги е лесно да се видим очи в очи с колеги. Не е изненадващо, че 86,3% от работодателите търсят кандидати за работа, които демонстрират силни умения за работа в екип, според проучването на Националната асоциация на колежите и работодателите, Job Outlook 2020.
„Работодателите искат да чуят, че цените многообразието на мненията“, обяснява Кели, „и че осъзнавате, че различни мнения могат да допринесат за по-добро решение, отколкото ако всички се съгласят един с друг веднага.“
Вашият отговор на този въпрос трябва да посочи, че вие приветствате алтернативни перспективи. Например: „Винаги оценявам различни гледни точки. Когато някой изрази различно мнение, слушам внимателно какво казва човек и използвам тази обратна връзка. “
Когато кандидатствате за позиция, която е свързана с обслужване на потребители или клиенти, вие кандидатствате за посланик на компанията, казва Skillings. В допълнение, този тип роля носи много отговорност.
„Начинът, по който реагирате на конфликти с клиенти, е обществен въпрос и може да струва на компанията много пари, ако загубите важен потребител или клиент“, казва Кели. „Покажете, че сте готови да направите допълнителни стъпки, за да зарадвате потребителите или клиентите.“ Това показва, че разбирате стойността на обслужването на клиентите. Както при другите въпроси при поведенческо интервю, случката, която разказвате, трябва да е съсредоточена върху положителния резултат. Например: „Ето как намалих напрежението в ситуацията и успях да направя клиента доволен“.
Покажете на интервюиращите, че нямате желание да подхранвате вашето его, а сте готови да предприемете мирен подход. Този тип отношение не само може да ви служи добре на работното място, но също така може да подобри и останалите ви междуличностни отношения.
Разрешаване на конфликти – това е само едно от многото препятствия, които ще срещнете на работното си място. Очевидно не всичко в кариерата ще ви бъде лесно, независимо дали това означава да се изправите срещу човека, който е откраднал обяда ви от офисния хладилник, да преговаряте за нов договор с клиенти или да обмисляте нова оферта за работа. Обаче научаването и умението на мирно съжителство с колегите ще ви отведе далеч.
Автор: Даниел Борц за Monster
Снимка: Freepik
Прочетете още: 100 въпроси за интервю за работа – бъдете подготвени!