Как да използваме информацията при подбор на персонал

Как да използваме информацията при подбор на персонал

Информацията при подбор на персонал става все по-популярна. Тя позволява много по-ефективен подход за набиране на персонал, който спестява време и пари. Същевременно води и до наемане на много по-подходящи кандидати. В този публикация ще намерите няколко много полезни съвети за това как и от къде да започнете с подбора, базиран на информация.

Защо подборът на персонал трябва да е базиран на информация?

Процесът по подбор може да бъде много обезсърчаващ. Прекарват се часове в преглеждане на автобиографии и провеждане на интервюта за работа. Въпреки това все още се наемат хора на база интуиция.

Проучвания показват, че 74% от наетите служители са неподходящи.

В крайна сметка, подборът на конкретен служител се основава на краткото разбиране, което получавате от автобиография и интервю, както и от усещането, което имате, когато се срещнете с кандидата.

В резултат на това компаниите губят много ценно време и пари за подбор на хора, които не са подходящи за работа.

Ето защо информацията при подбор става все по-популярен. Той позволява много по-ефективен подход, спестявайки време и пари, както и води до наемане на много по-подходящ специалист за конкретната длъжност.

Подборът, базиран на информация, определено е една от тенденциите, които е добре да въведете през 2019. Особено, ако искате да подобрите процеса си по подбор и резултатите от него.

Как да реализирате такъв подбор?

Ето няколко основни съвета как да промените процеса по подбор:

  • Съвет # 1: Разберете с какво разполагате

Първата и най-важна стъпка е да разберем пазара на труда, на който работим.

Първо, какъв тип талант търсите?

Направете широко търсене на вида професионалист, от който се нуждаете, за да можете да получите груба представа за потенциални кандидати. След това можете да специфицирате получената информация, взависимост от броя на получените резултати и най-важните качества, необходими за ролята.

Второ, кой друг търси да наеме такъв специалист на подобна роля? С какво се различава тяхната роля от Вашата?  Каква конкуренция имате?

„Запознаването с конкурентите е една от най-важните стъпки при подбора на персонал. Разгледайте техния процес на кандидатстване, каква работа и заплата предлагат, както и всички други аспекти, които подлежат на сравнение. Това проучване ще ви помагне да разберете с какви трудности ще се сблъскате при наемете на специалист за тази роля ”.

Проверете офертата на вашите конкуренти и съответно определете каква стойност имат допълнителните придобивки, които предлагате на вашите служители.

И накрая, опознайте хората, които вече се интересуват от Вашата компания. Кой следи фирмените ви профили в социалните медии? 49% от всички професионалисти следят компаниите в социалните медии с намерението да са наясно с работните възможности. Това означава, че е лесно да се види кой вече има личен интерес да работи за Вас.

Освен това, не пренебрегвайте как служителите на компанията са свързани със специалистите, които искате да наемате. Колкото по-свързани са Вашите служители с подобни професионалисти, толкова по-голям е шансът Ви успешно да наемете идеалния кандидат чрез вътрешна препоръка.

  • Съвет # 2: Бъдете ясни с наемащите мениджъри

Запознайте наемащите мениджъри с това, което всъщност искате от процеса по подбор, базиран на информацията, с която разполагате. Така още от самото начало ще си спестите разочароващите разговори и време. Мениджърите ви ще са запознати с това, което се търси, вместо да прекарват часове в търсене на нещо, което не съществува.

По този начин и вие ще бъдете възприемани като консултанти. Ако първоначалното търсене на специалист не доведе до задоволителни резултати, можете да поговорите с наемащите мениджъри. Питайте ги какво да добавите или да махнете, взависимост от това, което смятате поне за най-важното качества на специалиста, който търсите.

Можете също така да поискате техните съвети за разширяване на търсенето. Например, може ли потенциалният служител да се релокира? Ако е така, може ли географският район да бъде разширен?

Като предоставяте информацията при подбор на наемащите мениджърите, те имат идея от самото начало за предизвикателствата, които могат да очакват, колко време ще отнеме и какви професионалисти търсят.

Когато си въоръжен със солидна информация при подбора, това Ви дава възможност да изградиш доверие и професионализъм с наемащите мениджъри. Също така това ще Ви позволи да влияете на бизнес стратегията, превръщайки Ви в консултант по подбор, а не просто някой, който просто приема заявки!

  • Съвет # 3: Нека кандидатът за работа да има положително изживяване!

Тези, които са най-добрите в своята област, са тези, които всеки иска да наеме. Следователно, те имат много възможности. Ако вашият процес на кандидатстване е дълъг и досаден, има голяма вероятност той да бъде пренебрегнат в полза на по-лесен процес по наемане.

Според Джейкъб Чапел, наемащ мениджър на WriteMyX:

„Един от най-простите начини за подобряване на преживяването на кандидатите за работа, е да направите интерфейса Ви приятен и за мобилни устройства. Повечето хора търсят обяви за работа от своите телефони, въпреки че кандидатстват от компютър. Така че е абсолютно необходимо обявата Ви за работа да е оптимизирана за мобилни устройства!“

Уверете се, че сте проверили степента на отпадане (bounce rate – колко потребители напускат сайта в рамките на секунди след посещението му) в Google Analytics, преди и след като сте направили промени, така че да можете да измервате и подобрявате ефективността на уебсайта си.

Не се страхувайте да направите процеса на кандидатстване по-забавен и по-привлекателен чрез видеоклипове, тестове и различни видове въпроси. Една дълга, статична уеб страница с много информация за попълване, е отблъскваща и често може да доведе до това, че хората ще изоставят формуляра за кандидатстване. Така потенциално може да пропуснете подходящи кандидати.

Ползи от подбора, базиран на информация

Светът на дигиталната връзка означава, че можем да го използваме, за да набираме нови таланти по начин, по който никога преди това не сме били способни. Очаква се и Вашата компания да се възползва от подбора на персонал, базиран на информация. Той Ви позволява да бъдете конкретни и специфични, насочени към тези, които вече знаете, че са идеални кандидати за отворената позиция при Вас.

Времето и парите, които този тип подбор може да Ви спести, е съществен, както и увеличената вероятност да направите блестящо назначение. Всичко, което трябва да направите, е да го приложите на практика!

Източник: www.talentlyft.com

Прочетете още: Клопките в социалния подбор на персонал

Свържете се с нас