+359 2 963 43 23
Следвайте ни
HR ЗАГУБИ ДОВЕРИЕТО НА СЛУЖИТЕЛИТЕ. ЕТО КОЙ ГО ПОЛУЧИ – ВТОРА ЧАСТ

HR ЗАГУБИ ДОВЕРИЕТО НА СЛУЖИТЕЛИТЕ. ЕТО КОЙ ГО ПОЛУЧИ – ВТОРА ЧАСТ

Първа част

Край на затъмнението

Малко приложения имаха толкова голямо влияние върху комуникациите на работното място като Blind.

Това е анонимна социална мрежа от настоящи служители на компанията. Приложението е създадено в Южна Корея преди около пет години, като за пръв път е пуснато в САЩ в края на 2015 г.

В началната си страница компанията твърди, че има над 37 000 потребители от Microsoft, 20 000 потребители от Amazon и 8 600 потребители от Google, както и служители от повече от 3 000 други компании. Едно предизвикателство за растежа на приложението е от App Store прегледите. Приложението, макар и анонимно, изисква използването на работен имейл за проверка на заетостта. Това означава, че всички публикации и отговори са направени от хора, работещи в една и съща фирма и следователно имат същия контекст, който потенциално може да ви помогне. Много потребители обаче се оплакват, че наистина искат истинска анонимност без никаква връзка с истинската им личност.
Еднa от най-популярните теми е за жените в технологичната индустрия, предвид силното влияние на приложението в сектора.

 

Овладяване на ситуацията

Ясно е, че хората искат да говорят за проблемите на работното си място. Но даването на думата на анонимни колеги е пример за най-неефективния подход за подобряване на условията, които правят работниците нещастни на работа. Ето защо други приложения изследват как да се справят с трудни разговори на работното място в по-добра светлина, често с благословията на самите HR отдели.

 

Bravely е едно такова приложение. Компанията е базирана в Ню Йорк и има трима основатели. Това е платформа за улесняване на провеждането на  трудни разговори на работното място.

Тяхната концепция е да свързват работници, които имат затруднения да отправят проблема си на работа. Експерти, които са обучени тренери, могат да помогнат на работника да мисли за своите възможности и как най-добре и ефективно да отправи проблема си в компания.

HR може все повече да се гледа с недоверие като „опорочен“ агент на корпорацията, но тази гледна точка подкопава и необходима функция на отдела за здравословно работно място: група хора, които могат да улеснят корпоративната политиката и да подобряват фирмената култура.

Хърви, един от основателите на Bravery, твърди, че „най-здравите организации са тези, които са най-способните да провеждат трудни разговори“. Той обясни, че едно от предимствата на приложението е, че платформата може да действа като неутрална трета страна. За професионалистите в сферата на HR „има структурно предизвикателство с представляването на служителите“, каза той, тъй като те са длъжни да представляват интересите на компанията. Това често „връзва“ ръцете на HR специалистите. Хърви е проследил този модел, в който HR-a ще се превръща във временен „двоен агент“.  Вместо това Bravery помага на служителите да мислят за корена, причините за техните проблеми, както и цялата картина (макро ситуацията) на фирмата.

Приложението се купува от компаниите, за да бъде независима трета страна и да помага на хората да се учат да водят трудни разговори на работното място. Хърви каза, че Bravery  е най-подходящ за компании от 100-350 служители, където HR процесите започват да се утвърждават и културата около комуникацията може да е относително зараждаща се.

Очаквайте продължение.

Източник: Techcrunch

 

За връзка с нас