След 15 години на пазара Хорайзънс България остава лидер с нови HR услуги

След 15 години на пазара Хорайзънс България остава лидер с нови HR услуги

В края на януари Хорайзънс България отпразнува 15-ия си рожден ден. През тези години компанията се доказа и се утвърди на българския пазар на HR услуги. Хорайзънс предлага много и различни услуги с отлично качество. Над 700 доволни клиенти могат да потвърдят това и много от тях дойдоха, за да споделят лично щастливия повод с екипа на компанията.

В приятна обстановка си припомнихме успешните проекти и нещата, които преживяхме заедно през тези 15 години. Гостите и екипът на Хорайзънс поговориха за следващите големи предизвикателства, които стоят пред бизнеса и HR индустрията в България.

02

За всички гости на празненството беше ясно, че човешките ресурси и хората винаги ще бъдат най-важните фактори за успеха на компаниите и всеки един бизнес.

“Няма как изведнъж да замениш изцяло човешкия фактор с технологиите”, сподели с нас Вася Иванова от посолството на Дания. “Една технология, колкото и да е напреднала, не може да бъде абсолютно перфектна, защото в крайна сметка е измислена от хора.”
“HR специалистите винаги трябва да изпреварват времето”, допълно д-р Зоя Гюрова от Фарма Селект. “Само така ще са една крачка пред другите.”

В речите си и изпълнителният директор на Хорайзънс България (Николай Николов) и основателят на компанията (Милен Иванов) потвърдиха, че не се плашат от промяната, а са готови да я посрещнат, заедно с екипа и приятелите на Хорайзънс. Милен сподели през какви промени е минала организацията, за да стане това, което е днес, а Николай благодари на конкурентите, които предизвикват екипа ни да дава най-доброто от себе си.

Празненството завърши с голяма торта с логото на Хорайзънс. Всички гости опитаха от нея и вдигнаха тост за бъдещето на Хорайзънс България.

“Още сто пъти по петнайсет” ни пожела Здравка Угринова, съдружник в адвокатско дружество “Джингов, Гугински, Кючуков & Величков”.

И не беше единствената. Повечето приятели на Хорайзънс, които бяха дошли на партито, ни пожелаваха дълголетие и успешно развитие.

Васил Василев, HR мениджър на Сандвик-България, ни пожела през следващите 15 години да събираме плодовете на изминалите 15.

Следващите 15 – HR услуги на бъдещето

Ние и нашите партньори разбираме, че бизнесът и светът като цяло се променят и сме готови за тази промяна.

Управителят на Промедика 24 Златин Георгиев обобщи бъдещето на HR-а така: “В бъдеще HR специалистите ще се опитват да напаснат работодателите към новите поколения. Струва ми се, че все още има огромна пропаст между млади и стари. Трябва да се промени разбирането на компаниите за структура.”

Вече доказахме, че сме достатъчно адаптивни и не само не се носим по течението, а умеем да променяме индустрията и да бъдем стимул за развитие.

Главният фокус на празненството на Хорайзънс не бяха изминалите 15 години, нито пътят досега. Както подсказва и темата на събитието, погледът на всички ни е насочен напред към новите услуги и новите начини да помагаме на клиентите на Хорайзънс.

Employer branding

“Основното предизвикателство за работодателите е да ангажират хората по правилния начин и да им дават това, което търсят в работата си. Защото днес работата става все повече поле за изява, поле за реализация, а не толкова начин за изкарване на прехраната.”
Това сподели с нас Рада Йосифова, специалист човешки ресурси в Райфайзен Банк.

Ние разбираме това и по тази причина една от новите услуги, които предлагаме на нашите клиенти е Employer branding.

Специалистите на Хорайзънс могат да помогнат на работодателите да подобрят имиджа на компанията си, за да привличат и задържат по-добри таланти. Знаете ли, че 78% от служителите проверяват предварително репутацията на компанията, преди да кандидатстват за работа? За последното поколение търсещи работа, откриването на точната компания, с подходяща култура и среда, е най-важният фактор.

Employer branding услугите на Хорайзънс са два вида – вътрешен и външен.

Вътрешната дигитална кампания INTERNAL BRANDING включва:

  • Определяне на ясна визия и цели на работодателската марка на компанията
  • Определяне на дългосрочни и краткосрочни KPIs – Key Performance Indicators
  • Създаване и прилагане на медийна и дигитална стратегия за подобряване на работодателската марка сред служителите
  • Създаване и прилагане на рекламна концепция за провеждане на вътрешно фирмени събития, целящи повишаване ангажираността на служителите и тяхното развитие. Ежемесечен мониторинг и анализ на постигнатите резултати
  • Създаване и развитие на стратегия за подобряване на вътрешнофирмената комуникация – фирмен бюлетин, с подходяща честота
  • Създаване на дългосрочен календар за вътрешна комуникация – включващ събития, подходи за комуникация на предоставяните ползи и добавки, регулярни съобщения, с поздравителен характер и такива комуникиращи вътрешнофирмени събития
  • Мотивиране и включване на служителите като посланици на работодателската марка на компанията
  • Създаване и имплементиране на концепция Култура за вътрешно споделяне на ценностите на компанията
  • Изследване на причините за назначаване, напускане и други чрез регулярни въпросници за отношението на служителите. Събиране на данни чрез подходящ механизъм, обработка и анализ
  • Концепция по дейности за ретаргетиране на съществуващи служители

Външната дигитална кампания EXTERNAL BRANDING включва:

  • Създаване на комуникационна стратегия за социални платформи
  • Регулярно информационно и дигитално поддържане на корпоративни страници в социални платформи
  • Разпространение на видео и фото материали на служители на компанията в дигиталното пространство с цел повишаване стойността на работодателската марка
  • Social Listening – мониторинг на разговори в дигиталната среда. Приоритизиране и обработка на независима обратна връзка от бивши и настоящи служители и клиенти на компанията
  • Отчитане и анализ на Conversion rate
  • Мониторинг и оптимизиране на съдържанието на сайта на компанията, свързано със секцията за човешки ресурси и привличането на нови служители
  • Създаване на landing pages при търсене на ключови позиции в компанията
  • Дигитална оптимизация на обявите за работа с цел привличане на по-голям брой успешни кандидати
  • Оптимизиране на комуникацията с потенциални и активни кандидати за работа. Концепция и избор на подход за идентифициране на нови служители
  • Създаване и комуникиране на дигитална концепция за провеждане на външни корпоративни и браншови събития с цел подобряване на работодателския имидж на компанията и привличане на успешни кандидати за работа
  • Employer value proposition – повишаване стойността на работодателската марка

Виртуален HR асистент

Най-новата услуга на Хорайзънс е свързана с новите технологии и е следващата логична стъпка в HR индустрията.

Както каза на събитието изпълнителният директор на Юмдей България Десислава Дончева: “Следващото голямо предизвикателство е автоматизацията. Тя ще ни помогне да се справим с липсата на достатъчно кадри. Ще бъдат елиминирани дейностите, които могат да се извършват през автоматизиран процес или софтуер. И кадрите, които ще подготвим през следващите години, ще поемат креативната и смислена работа.”

Един полезен инструмент, за да се случи това в HR индустрията, е единственият по рода си в България виртуален чатбот асистент H.bot.

Целта на чатбота H.bot е да автоматизира всички онези процеси в работата на рикрутъра, които отнемат много време и не са толкова важни, но няма как да бъдат избегнати. И когато тези дейности бъдат поети от програмата, HR специалистите ще могат да се съсредоточат върху по-важната си работа. Ще могат да отделят достатъчно време на кандидатите и служителите. Ще използват пълноценно потенциала си и ще изпитват истинско удовлетворение от работата си. От своя страна кандидатите ще получават бързи отговори по всяко време на денонощието и ще са доволни, като знаят, че личното им време не е пропиляно.

Ползи за компаниите, които използват HR виртуалния асистент:

  • Редуциране на разходите за първоначален скрининг на кандидатите за работа
  • Редуциране на времевите ресурси и оптимизиране на функциите на специалиста по подбор, с цел фокусиране върху последващите персонални срещи с кандидатите
  • Автоматизиране на логистиката по личните интервюта
  • Достъп до информация за компанията/отворените позиции 24/7
  • Подобряване на имиджа на компанията чрез внимание към кандидата и навременна обратна връзка

Ползи за кандидатите, които общуват с виртуалния HR асистент:

  • Удобен и лесно достъпен инструмент за запознаване с дейността на компаниите, свободните позиции, условия на труд, придобивки и т.н.
  • Достъп до информация 24/7
  • Бързо, лесно и удобно навигиране
  • Безпристрастност при събирането на обща информация за професионалния опит и приоритети на кандидата
  • Автоматизирано организиране на среща със специалиста по подбор в удобно време

Какво ни очаква занапред

След 15 години сред най-добрите в българската HR индустрия, приоритетна задача пред Хорайзънс България е да продължаваме да предлагаме отлични и висококачествени услуги в помощ на клиентите си, да продължим да задаваме трендовете в бранша си, да сме с отворени очи и уши за новите тенденции и технологии. Важно е да останем лоялни на себе си и да продължим да отстояваме своята човешка и бизнес етика на консултанти.

Нашите услуги по подбор на персонал и хедхънтинг са помогнали на хиляди хора да познаят своя път за кариерно развитие и да намерят място, където ще бъдат оценени подобаващо заради таланта си.

Нека, след всички чудесни пожелания, които получихме от гостите на партито за рождения си ден, ние сами да си пожелаем нещо: След 15 години все още да имаме толкова много нови приятели и партньори, които да могат да кажат, като д-р Гюрова, че едно от най-важните решения през последните години е било да започнат работа с Хорайзънс България.

Благодарим ви, че сте с нас!