+359 2 963 43 23
Следвайте ни
Съвети за хеднънтъри по време на криза

Съвети за хеднънтъри по време на криза

Когато видите падащи звезди, буквално и преносно, най-добре е да се снишиш. Обикновено това е съвета, който най-често ще чуете, но хедхънтинг консултантите препоръчват точно обратното.

В тази икономическа ситуация мениджърите – изпълнителни директори, финансови директори, търговски директори, са хората, които се изправят лице в лице с предизвикателствата на трудния период и могат да покажат на какво са способни. Сега е момета да потърсите най-голямото предизвикателство за вашата позиция или бизнес, бъдете смели – кариера се прави именно по време на криза.

 

Забелязва се ясна тенденция, която показва, че компаниите се нуждаят от професионалисти с по-богат набор от умения и качества. От финансовите директори например ще се очаква все по-често да показват умения за стратегическо бизнес планиране. Директори на отдел ‘Човешки ресурси’ пък ще бъдат много по-ценени ако умеят да преценяват финансовия риск в работата си. Усъвършенстването и подобряването на съществуващите знания е важно точно толкова, колкото и продобиването на нови. Това не само ще направи мениджъра по-успешен в работата, но и ще обогати автобиографията му. Вече не се търси търговски директор само с добри търговски умения например, а някой, който да надмине очакванията с допълнителни знания и умения. Всъщност израза „набор от умения” изглежда вече не е съвсем актуален и от мениджърите се очаква по-скоро да имат вълшебна торба пълна с фокуси. Развиването на професионалните качества може да стане не само чрез движение вътре в компанията, но и чрез смяна на работодателя в търсене на по-големи предизвикателства.

 

Но какви точно са тези умения и качества? Експертите напомнят някои универсалните съвети, които ще стават все по-актуални и със сигурност ще бъдат от голяма полза за хората, които искат да се развививат.

Изкривяване на времето

Всички знаят, че денонощието има 24 часа, но мениджърите знаят също, че това е крайно недостатъчно. Преработването може и да е станало част от ежедневието, но има начин да се справите с това. Мениджърите трябва да посъветват подчинените си да спрат да генерират маловажна информация и да проверят дали някой забелязва липсата. Резултатът е над 40% намаление на обема информация и повече време за концентрация над наистина важните задачи.

Наред с това е добре да започнете да подхождате безмилостно към мейлите, които получавате. Разбира се, не всички са еднакво важни – можете да хвърляте по един поглед няколко пъти на ден и да отговаряте само на истински важните, а останалите да оставите за края на работния ден.

Изпълнителния директор

Всеки мениджър си комуникира с Изпълнителния директор и затова е важно да разберете какво го прави щастлив – разберете какво е важно за него, какви са ценностите му и т.н. Вашите предложения трябва да са уместни и обективни, за да станете един от служителите, на които изпълнителния директор може да разчита.

Рентгенов поглед

На мениджърите обикновено им се налага да взимат важни и сложни решения. Само те обаче, за разлика от останалите служители, могат и трябва да предвидят последствията. Въпреки, че повечето управленци мислят аналитично и се опитват да избегнат риска, голяма част от тях реагират едва когато проблемите вече са налице. Безценно качество би било всеки мениджър да помисли какво би станало при различни решения и при различни развития на обстоятелствата, за да бъде подготвен преди възникването на кризисни ситуации.

Давайте личен пример

Едно от многото задължения на мениджъра е да мотивира и вдъхновява подчинените си – трябва да демонстрира старшинство, но без да се намесва излишно в ежедневните задължения на подчинените си. Чудесна идея би било да запретнете ръкави и да се захванете с някой малък или краткосрочен проект. Така не само ще имате възможност да окуражите и мотивирате подчинените си в труден момент, но и вие самият ще можете да погледнете на работата си от друг ъгъл и да придобиете нови знания и умения. А това ни връща и към основната идея за непрекъснато разнообразяване, усъвършенстване и обогатяване на професионалните умения.

Източник: CFO Publishing

About the Author

Horizons е консултантска фирма с над 13-годишен опит на пазара в България, специализирана в подбор на персонал на средно управленско и експертно ниво. Компанията комбинира ефективността на класическия подход с най-добрите практики на директния контакт и управлението на проекти в областта на човешките ресурси. Ние предлагаме многообразие от възможности за кариерно развитие в контекста на различни проекти, компании и функции. Лиценз от Националната Агенция по Заетостта №2118, валиден от 27.09.2016.