“Employer branding – привличайте служителите както привличате клиенти“ в Пловдив

На 21 Юни 2018 г. в Парк Хотел Пловдив, гр. Пловдив, се проведе семинар на тема “Employer branding – привличайте служителите както привличате клиенти“.
Събитието се организира съвместно от Horizons Bulgaria и Next Consult.

Двете компании споделиха с HR общността в гр. Пловдив своята гледна точка за дигиталното управление на работодателската марка. Предоставиха информация за това как всеки работодател може да подобри познаваемостта на бранда си, да мотивира и ангажира своите кандидати, да задържа служителите си, и да ги прави посланици на марката. Специални гости бяха представители на HR отделите на Telus International и Telenor. За всички, които успяха или не да присъстват, обобщаваме накратко основните теми и области, които бяха засегнати по време на семинара.

Николай Николов, Изпълнителен директор и партньор в Хорайзънс България

  • Да привличаме нови служители така, както се отнасяме към клиентите си
  • Как се промениха процесите по подбор в следствие на дигитализацията? Процесът вече е много по-интензивен и динамичен. Кандидатите имат възможност бързо и ефективно да сравняват различните работодатели
  • HR е новият маркетинг
  • Новият маркетинг е дигитален. HR процесите по набиране и привличане все повече следват процесите на маркетинг
  • Концепцията Employer Branding – вътрешна и външна среда. Какво е уникалното на нашето Employer Value Propostion

Емил Вучков, Партньор/ Дигитален Маркетинг и E-commerce в Некст Консулт

  • Преживяването на служителите съвпада като стъпки и процеси с клиентското преживяване
  • Трябва да поддържаме еднакъв имидж на компанията в различните социални мрежи
  • Бившите служители са най-честите преносители на впечатления за компанията

Telus International – Case Study

  • Компанията въвежда нова система и автоматизиран процес за преселекция, който кандидатите сами управляват – Jumpstart
  • Telus дават равен шанс на всички кандидатствали, като ги допускат до процеса на тестване
  • Трябва всяка компания да има индивидуално отношение към всеки кандидат, дори отпадналите на ранен етап
  • Новите поколения търсят всичко online и целят пестене на времето си
  • Кога и как кандидатите четат обяви за работа и кандидатстват: вечер в леглото преди заспиване, в работно време на настоящата си работа, в ресторанта и свободното си време.

Telenor – Case Study

  • Бъдещите служители търсят атрактивен начин за представяне на позициите в компанията
  • Не само HR Отдел, а всички в компанията е препоръчително да бъдат част от процесите за привличане на служители. Това създава прозрачност и доверие
  • Понякога е достатъчно да покажем компанията отвътре, дори без да целим пряко подбор на персонал
  • Инвестираме време и ресурси да покажем компанията като прозрачна и достъпна.

Йоана

  • Какво привлича поколението Z при търсенето на работа? Компаниите трябва да са дигитални
  • Новите поколения са в социалните мрежи, няма живот извън тях. Ако нещо не се случва там, то въобще не се случва за Gen Z
  • Поколението Z е много добре информирано, „знае“ много повече отколкото се предполага и се вдъхновява, когато е налице вяра в способностите му
  • „Работодатели, повярвайте в нас, приютете ни, погрижете се за нас и ни осиновете!“
  • На поколението Z му харесва, когато се общува на неговия език (сленг)

По време на презентациите колегите от Telus International и Telenor демонстрираха игра в образователната куиз платформа Kahoot, в която участниците от семинара имаха възможност да се включат. Победителите получиха награди.
В края на събитието всички присъстващи имаха възможност да проведат дискусия, да поговорят и обменят опит, да споделят своите практики и възгледи.

За всички, които не успяха да присъстват на събитието, следете нашата страница за следващи дати.

04
04
04