+359 886 837 181 +359 879 364 417

☎ информация за търсещи работа +359 878 232 174

ЗАПИТВАНЕ ЗА ПОДБОР ✿ ✿ ✿ КАНДИДАТСТВАЙ

Как да давате ефективна обратна връзка на служителите

Как да давате ефективна обратна връзка на служителите

В наши дни всичко зависи от това как можете да подобрите представянето си и да се придвижите нагоре по кариерната стълбица. Получаването на обратна връзка от вашия шеф или мениджър е един от най-добрите начини за това. Като собственик на бизнес или мениджър, предоставянето на ефективна обратна връзка е ваша основна отговорност. Но даването на обратна връзка може да бъде деликатен процес. Искате да бъдете честни и да помогнете на служителите си да се развиват. Ако обратната връзка се предостави по грешен начин, това може да влоши отношенията ви със служителите. Обаче без честна обратна връзка ще бъде по-трудно за вашите служители да се подобрят.

Добрата новина е, че даването на ефективна обратна връзка е умение, което можете да научите. Всичко се свежда до познаването на правилните комуникационни стратегии.

Чудите се как да направите това? В тази публикация ще споделим с вас някои от най-добрите начини за даване на обратна връзка на служителите.

  • 1. Нужно е да бъдете конкретни

Случвало ли ви се е някой шеф да ви каже: „трябва да се справите по-добре“? Не коментарът е толкова разочароващ, а фактът, че не знаете за каква част от работата ви говорят. Предоставянето на ефективна обратна връзка на вашите служители означава предоставяне на осезаеми подробности за тяхното представяне.
Последното нещо, което искате да се случи, е да объркате служителите си относно това, каква част от тяхната работа има нужда от подобрение.
Нека заедно да разгледаме един добър пример. Имате строителен работник, който върши добра работа, но трябва да работи върху неговите умения за сътрудничество. Как трябва да му дадете ефективна обратна връзка?
Бъдете конкретни. „Извършвате навреме всички задачи, които ви даваме. Но понякога има малки грешки, причинени от неправилно разчитане на чертежите. Опитайте да помолите колега да потвърди, че сте разчели правилно чертежите, преди да продължите с изпълнението.“

  • 2. Не е нужно да чакате годишната оценка на представянето

Вероятно сте чували израза „когато забележите нещо, кажете го“. Същата тактика може да се използва за даване на ефективна обратна връзка. Често мениджърите правят грешката да задържат своите отзиви, докато не дойде време за ревю на служителите. Проблемът с това е, че ако своевременно се даде обратна връзка, работата на вашия служител може да се подобрява през цялото това време.
Като мениджър, ако видите възможност да дадете обратна връзка на служителите си, не чакайте. Всъщност затова много компании въвеждат седмични срещи със служители, така че обратната връзка за резултатите им да е актуална.

  • 3. Конструктивната обратна връзка трябва винаги да е лице в лице

Едно от дългогодишните правила за предоставяне на ефективна обратна връзка е да се уверите, че я давате насаме. Дори и да е направено по конструктивен начин, критикуването на нечие представяне на публично място може да има отрицателно въздействие върху морала на служителите. Частните срещи са ефективен начин това да се случва. Проучванията показват, че по-вероятно е служителите да бъдат честни относно представянето си на частни срещи.
Някои експерти дори препоръчват да се използва по-неформална обстановка за тези срещи. Излизането на разходка навън или просто излизането от офиса може да помогне за създаването на по-отворен диалог.

  • 4. Уверете се, че приключвате с положителна нотка

Мотивацията зад даването на отзиви на служителите ви трябва да цели да им помогне да се подобрят. И прекратяването на дискусия с обратна връзка с отрицателна бележка работи срещу това. Опитайте се да планирате и структурирате разговора си. Конструктивната критика трябва да бъде споделена в началото на разговора.
Не забравяйте да им покажете признание за останалите аспекти на тяхната работа, които я вършат добре. Запазвайки това чувство до края на срещата, служителите са по-склонни да оставят срещата да останат с чувството, че са оценени. Това може да им даде допълнителна мотивация да работят върху представянето си.

Източник: www.alliedforces.com

Снимка: Freepik.com

Прочетете още:

8 примери задаване на положителна обратна връзка

Златни правила за даване на положителна обратна връзка

Свържете се с нас