+359 2 963 43 23
Следвайте ни
ДЕСЕТ НЕЩА, КОИТО САМО ЛОШИТЕ МЕНИДЖЪРИ КАЗВАТ

ДЕСЕТ НЕЩА, КОИТО САМО ЛОШИТЕ МЕНИДЖЪРИ КАЗВАТ

Това е статия от кариерната рубрика на Лиз Райън във Forbes, която представлява отговори на писма на читатели. Тук тя разглежда десетте неща, които само ужасните мениджъри казват на своите служители.

Уважаеми Лиз,
Работя за университет от шест години.
Започнах в отдела за прием на документи и там прекарах страхотни шест години. Станах човекът, който помага на всички останали, а това не беше особено забавно. Прехвърлих се в отдела по човешките ресурси в университета през миналата есен.
Честно казано, Лиз, това беше първата възможност за прехвърляне и аз се възползвах от нея. Отидох в отдела за заплати, който е под ръководството на ЧР. Самата работа е добра и уча много. Проблемът е моят мениджър: „Шийла“.

Тя не е добър мениджър.

Започнах в отдела преди по-малко от година и затова не мога да прехвърля отново. Обаче всички останали в отдела искат да се махнат. Те говорят за търсене на нова работа, когато Шийла не е наоколо.
Шейла е пасивно-агресивна.
Тя казва: „Разбира се, прехвърлете се в друг отдел и се измъкнете от злото, Елиза! Ако не искате да работите упорито, по-добре започнете да си търсите нова работа!“ Всъщност тя не разбира, че това, което казва, е точно това, което нейните служители си мислят. Няма нищо общо с трудолюбието. Ние всички работим усилено. Това е свързано с човешко уважетелно отношение.

Имахме среща на отдела преди две седмици. По-голямата част от отдела ми беше там, а също и няколко души от други отдели. „Джули“, която работи по заплати, също беше на тази среща. Не я познавах до тогава. Представих й се, защото тя седеше до мен.

Шийла каза по време на срещата: „Елиза, ти разговаряш ли с Джули? Не знаеш ли коя е Джули? Тя работеше за мен. Прехвърли се в отдела по придобивки на служителите, защото не можеше да се справи с моите стандарти. Нали така, Джули?
Лицето на Джули стана яркочервено и всички останали изглеждаха така, сякаш искаха да изчезнат от срещата. Тогава казах, без да мисля: „Вероятно Джули просто е искала промяна. По същия начин, по който аз исках промяна, когато се прехвърлих в отдела по заплата“.
След това продължихме със събранието. Беше толкова неудобно. Помислих си: „Работила съм за лоши мениджъри преди, но Шийла е най-лошата.“

Кой разговаря със служители (и бивши служители) по този начин?

В деня след срещата Шийла се приближи до бюрото ми и каза: „Не смей да ми отговаряш на срещи! Ако искаш да подкрепиш предател като Джули, ти ще си сред враговете ми. “
Не отговорих.
Трябва ли да говоря с ЧР? Трябва ли да кажа на Джули да разговаря с управителя си за неуважителния начин, по който Шийла говори с нея? Какво трябва да направя?
Благодаря, Лиз.
Елиза

Скъпа Елиза,

Някой на ръководна длъжност на високо ниво е поставил Шийла на ръководна позиция и я държи там.

Шийла е на това високо място заради управленския й стил, ако можем да го наречем така. Тя не го крие. Тя се е коментирала Джули точно на тази среща, а Джули е човек, който е дръзнал да на смени отдела на Шийла!
Бихте могли да говорите с HR отдела или да насърчите Джули да поговорит с мениджъра си за отношението на Шийла. Обаче наистина ли мислите, че това ще помогне? Несъмнено ЧР знае как Шийла се държи и говори с хората. Обаче те не искат да се занимават с това.
Тъжно е, че наоколо има толкова много безразсъдни, груби и непрофесионални мениджъри. Може би съдбата иска да погледнете отвъд четирите стени на вашата институция. Прехвърлихте се в HR отдела и установихте че новата ви работа е също толкова лоша, колкото старата, ако не и по-лоша.
Добрите работодатели не поставят хора като Шийла на лидерски позиции. Ако бях на Ваше място, вместо да се занимавам с Шийла, бих започнала да си търся нова работа. Можете да отделите време за търсене на подходяща възможност. Не приемайте първата оферта, която ще получите!

Ето десет неща, които само ужасните мениджъри казват на своите служители:

  1. Аз съм мениджърът, а не ти. Tова решение го вземам аз, а не ти.
  2. Искаш да си тръгнеш от работа по-рано следващия четвъртък? Това звучи като личен проблем. Тогава ще отработиш тези часове.
  3. Ако не искаш тази работа, ще намеря някой, който да я иска.
  4. Не искам да чувам извинения. Просто прави това, което ти е казано да направиш.
  5. Ако исках твоите идеи, щях да те попитам.
  6. Работата не трябва да е забавна. Затова я наричат „работа“.
  7. Не ми харесва отношението ти.
  8. Мога да те заместя след десет минути. Внимавай, какво правиш!
  9. Остави за себе си оплакванията и предложенията си. Всички ние имаме проблеми.
  10. Аз съм мениджърът и аз се разпоредих за това. Ето защо нещата са такива.

Мениджърите-тормозници като Шийла искат хората под тях да се подчиняват на волята им. Нямате причина и вие да правите това. Нямате причина да останете и да се примирявате със злоупотребата на Шийла.
Можете да започнете търсене на работа по всяко време. Можете да се махнете от там и да работите за някой, който уважава служителите в екипа си. Колкото по-скоро се решите на това, толкова по-скоро ще срещнете този човек!
Всичко най-хубаво,
Лиз

Източник: Forbes

За връзка с нас