Вместо да се тревожат да не бъдат заменени от Изкуствения интелект, рикрутърите трябва да се радват, че той може да свали административния товар от плещите им.
Byte е компания за дигитален маркетинг, която е създала Чатбот за маркетингови цели за много от големите имена на пазара като Адидас. Първият създаден от тях Чатбот все още се използва. Той се казва Space Gentleman и помага на компанията при назначаването на служители. Съоснователят Алекс Милър казва, че отзивите за услугата са изключително положителни. До момента, Space Gentleman е помогнал на Byte да назначи 70 служителя.
Но как един робот може да бъде по-ефективен от човек що се отнася до подбор? Няма ли опасност интервю с робот да бъде странно и неловко? Space Genleman участва само в една част от процеса. Макар и ограничена, ролята му е много полезна за Byte.
„Трябва да е ясно, че чатботът не отменя потребността от първо интервю. Той отменя рикрутъра само в рамките на първия етап от процеса по селектиране на онлайн кандидатури. За въпроси като „Имате ли разрешително за работа във Великобритания?“ звучи очевидно изполването му, но ако кандидатът няма разрешително се обезсмисля преминаването му към интервю.“
„Според мен, кандидатстването за работа може би е най-лошото изживяване, което човек има през цялата си кариера. Затова ако успеете да го превърнете поне малко в забавление, ще направите голяма услуга на обществото! Имаме служители, които казват, че след като са кандидатствали през нашия Чатбот, не са се включвали в традиционни процеси по подбор.“
Space Gentleman не е единственият чатбот, който се използва при подбор. Mya е друг пример. Чрез приложение за съобщения, кандидатите могат да говорят с Mya, която записва нужните данни и отговаря на въпросите им. Използвайки чатбот, експертите по подбор могат да обработят огромно количество информация без излишен допълнителен труд.
Той може да се използва като платформа за често задавани въпроси, свързани с позицията и компанията като цяло.
Разумният специалист по подбор, който иска да повиши продуктивността си, трябва да обмисли включване на чатбот в инструментариума си.
Използването на Чатбот в процеса по подбор може да ви изправи пред някои от следните предизвикателства:
Въпросът дали роботите ще заменят рикрутърите в бъдеще остава дискусионен. Рейчъл Чалмърс, Вицепрезидент по маркетинг в Unitive, казва, че употребата на софтуер за ЧР подпомага елиминирането на предразсъдъци в рамките на процеса по подбор. Чалмърс поддържа тезата, че софтуерите избират най-добрите кандидати, защото се ръководят от конкретни данни, а не от емоционално взети решения.
Например, Лиила Сринивасан, Маркетинг Директор в Lever твърди:
„Вместо да се тревожат да не бъдат заменени от Изкуствен интелект, рикрутърите трябва да се радват на ролята, която той може да изиграе като свали административния товар от плещите им. Изкуственият интелект ще спести много време на рикрутърите като автоматизира прости задачи, класира купчина автобиографии и др. Тогава рикрутърите ще могат да се фокусират върху задачи, които Изкуственият интелект не може да изпълни – изграждането на лични връзки с настоящи и бъдещи кандидати, а също така и развитие на стратегически партньорства с мениджъри, които искат да назначат служители. Роботите няма да могат да изземат влиянието върху тези аспекти от работата.“
В основата на подбора стоят човешката преценка, финеса, усета, значимите контакти, изграждането на взаимоотношения и възможността да се предоставят стратегически съвети.
Напротив, те ще улеснят процесите и ще позволят на експертите по подбор да се фокусират върху по-приятната и удовлетворяваща страна на работата им.
Източник: recruitingdaily.com
Хорайзънс България предоставя възможност за разработване на H.bot за вас – чатбот, специално адаптиран към Вашите процеси и потребности.